Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Wątek: nierówne obroty

  1. #1
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    90
    BMW
    e38 730
    Skąd
    zabrze

    nierówne obroty

    witam
    Mam pytanie. Czym mogą być spowodowane obroty na ,,biegu jaowym'' ? Samochód podnosi obroty i opuszcza od ok 0,5 tys do 1,5 tys. Góra, dół, góra dół...
    Podobno wiele beem tak ma i nie ma sie specjalnie czym przejmować, natomiast w moim przypadku w dolnych obrotach nie mam wspomagania kierownicy.
    Samochód, ma LPG, natomiast nie ma to znaczenia bo dzieje sie tak również na benzynie.

    pozdrawiam

    BMW e38 3.0 v8

  2. #2
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    4,268
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Racibórz(Śląsk)
    Na początek wyczyść przepustnicę i regulator biegu jałowego.
    Jeśli to nie pomoże to sprawdziłbym czy nie ma nieszczelności w dolocie.

    Czasem przepływka może takie zachowanie powodować.
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms

  3. #3
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    90
    BMW
    e38 730
    Skąd
    zabrze
    dzisiaj sprawdziłem i nie dzieje sie tak tylko na biegu jałowym. obroty mam od 0.5 do 1,5. Wczoraj zmieniłem filtr powietrz i posprawadzałem wszystkie połaczenia i jest ok. Dałem dzisiaj samochód na wyciecie katalizatorów, bo jeden wydaje sie być rozlecianym, wiec może blokuje odprowadzenie spalin. Zobaczymy co sie bedzie działo po wycieciu.

    Mam jeszcze pytanie, ponieważ obecnie przebywam poza domem na studiach i nie mam specjalnego dostepu do warsztatu ani specjalnych narzedzi. Czy gdybym chciał wyczyscic ta przepustnice to jest trudno? Pozdrawiam

  4. #4
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    4,268
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Racibórz(Śląsk)
    Wystarczy płaski śrubokręt, benzyna/rozpuszczalnik i szmatka.
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms

  5. #5
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    90
    BMW
    e38 730
    Skąd
    zabrze
    a nie myslicie że to może być wina przepływomierza?
    Jak moge to sprawdzić?
    Czy moge odłączyc przepływomierz? Jakie będą tego efekty ?

  6. #6
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    4,268
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Racibórz(Śląsk)
    Jak odłączysz przepływomierz i poprawi się praca, to nie jest to 100% tego, że to właśnie on jest uszkodzony. Przy nieszczelności w dolocie za przepływomierzem też mogą być takie efekty
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms

  7. #7
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    90
    BMW
    e38 730
    Skąd
    zabrze
    no i wszystko jasne. Dolot od dołu pomiedzy przepływomierzem a przepustnica miał szczeline. Zaklejone i wszystko wróciło do normy ;D

  8. #8
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    9
    BMW
    316 ti compact
    Skąd
    UK
    mam dokładnie ten sam problem, ale ja nie mam pojęcia o BMW wiec zawioze chyba samochod do mechanika, pytanie czy moge tak jezdzic i czy nic sie nie zepsuje poprzez tą usterke?
    moje obroty na luzie zachowują sie dokladnie tak samo.

  9. #9
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    90
    BMW
    e38 730
    Skąd
    zabrze
    Nie musisz być mechanikiem zeby stwierdzić czy Twój dolot jest pekniety. Popatrz od sammego filtra az do przepustnicy czy wszystko masz szczelnie pozamykane, czy gumy nie są sparciałe. Jak cos Ci sie bedzie wydawało podejrzane, to zaklej taśmą izolacyjna i zobaczysz czy jest lepiej.

  10. #10
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    9
    BMW
    316 ti compact
    Skąd
    UK
    włsnie dzis patrzylem, ale nic nie zauwazylem podejzanego, ale jest jeszcze cos, obroty zaczely wariowac zaraz po zmianie oleju, ktos mi powiedzial ze moze silnik pracowal wczesniej na innym oleju i to dla tego, teraz np wracalem z pracy i wszystko bylo ok, obroty nie falowały. sam nie wiem, a ta guma to jest od jakiego filtra? bo nie wiem dokladnie jak ta przepustnica wygląda :(

Podobne wątki

  1. [silnik] check engine-kontrolka i nierówne działanie silnika M52TUB28
    Przez Mat88 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 10-01-2013, 21:01
  2. [elektryka] E38 M60B30 - dwa problemy - trakcja, nierówne obroty.
    Przez darkman w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 08-06-2011, 20:45
  3. [mechanika] Kiepskie obroty/ za niskie obroty
    Przez Marcin-e32 w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 04-03-2010, 18:24
  4. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 25-02-2010, 15:59
  5. Problem, po wyjeciu zbiornika paliwa, nierówne obroty
    Przez davidoff91 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 14-12-2008, 12:14

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •