Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 15 z 15

Wątek: 740i manual a lpg

  1. #11
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    1,085
    BMW
    e38 2001r M62TUB44 + LPG
    Skąd
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez BRABUS Zobacz posta
    kto co lubi, ja mialem porownanie, jezdzilem 740 m60 manual, a pozniej tez 740 m62 w automacie. Zgodze sie do miasta, ASB jest duzo lepsza, ale w trasie to calkiem inna bajka.
    ASB w E38 to nie DSG, czy jakies inne dwusprzeglowki, czuc straty, juz pomijam nawet sam start, ale na 3biegu, roznica jest dosc spora(szczegolnie przy wyprzedzaniu to czuc).
    Co wiecej, najnizsze spalanie na trasie w manualu to 8,2l, ta sama trasa, rowniez eko jazda, ale ASB juz spalila ponad 2l wiecej. Natomiast jadac dynamicznej, roznica w spalaniu spada do mniej niz litra na korzysc manuala. Mam goscia ktory jezdzi juz dlugi czas manualem(złotówa), szczedzi kazdego litra paliwa i kiedy nie wsiadalem do niego, spalanie oscylowalo ponizej w granicach 10,4-10,6 i tyle mu faktycznie palila jezdzac po Grodzisku Maz.(miasto ok 30 tys osob), gdzie ja dla porownania jezdzac normalnie, bez szalenstw ponizej 17l ASB nie moglem zejsc.

    Daje wg danych tech. dokladnie 0,5s do 100. A przy czasach rzedu 6.9 a 7,5 to jest dosc sporo ;)

    Dla mnie nie majac wielkiego doswidczenia z automatami wczesniej (jezdzielm tylko zwyklymi mechanicznymi) to powiem szerze ze ten automat z tiptronik (elektronicznie sterowany) to mnie mega zaskoczyl pozytywnie, bo nie wiedzialem ze auto tak dobrze moze uczys sie stylu jazdy i przelaczac sie miedzy nimi.
    Przykladowo jade sobie spokojnie 1,5 tys obrotów po miescie, ale nagle zaczynam jechac dynamiczniej, pedal w podloge, oczywiscie zrzuca 1-2 biegi , i to dam gazu, to troche hamuje potem znowu sporo gazu itd (dynamiczna jazda) . Auto wtedy trzyma silnik na wysokich obrotach (kolo 4000-4500) i caly czas jest duza moc/moment, auto nie musi zmianiac biegu bo go trzyma - reakcja na gaz jest natychmiastowa. Potem jak juz che byc grzeczny to albo czekam chwile i jade grzecznie i auto rozpoznaje to albo np. musnę tylko gaz lekko to już wie że będziemy dalej grzeczni i schodzi z obrotów i wczodzi automatycznie na wyzsze biegi (np 2 wyzej). I to nie musze nawet do tego w tryb sport przelaczac (wtedy reaguje jeszzcze lepiej - na sporcie od razu redukuje o 1 bieg na wstepie przy przelaczeniu w sport). Też jak trzeba to inteligentlnie hamuje silnikiem lub wysprzegla, wtedy kiedy trzeba. Bałem sie wczesneij automatu (jezdzac wczesniej sluzbowymi terenówkami w automatach) ale to mnie 100% usatysfakcjonowalo :) Co do startu - np jak chce sie wlaczyc do ruchu przez bardzo ruchliwe skrzyżowanie, lub miec dobry czas z pole positino na swiatlach ;-) , to wtedy wlaczam na tryb sport , a potem ze sport na tryb manual (w tiptroniku, jeden bieg w dol) i tak mam zapiętą jedynkę, którą jak dam pedał w podłoge dopiero przełączy mi przy maksymalnych obrotach na 2kę. ...oczywiscie w manualu da sie to wszystko zrobic ułamek sekundy szybciej, ja tu tylko pisze za co ja lubie moją skrzynie :)


    Najlepiej oczywiscie niech kolega przejedzie sie klikoma autami (spokojnie i dynamicznie):
    - "stary" atomat,
    - nowoczesny automat z tiptronik,
    - manual
    i zdecyduje co mu najlepiej pasuje - bo kazdy kierowca ma inne preferencje i kazde z tych aut to inne samochody tak na prawde.

  2. #12
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Speedy
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    138
    BMW
    e36 M50b20 320i cab
    Skąd
    Chełm/Stenungsund
    Blog
    4
    O wlasnie najlepiej przejechac sie i manualem i automatem tylko z tego co obserwuje od dluzszego czasu to ciezko trafic ladnego manuala za przyzwoite pieniadze i zeby mial jeszcze troche wypasu bo pozniej dokladac to nie bardzo ale jak kto woli.
    Co do LPG ta ja od siebie dodam ze nie pamietam zeby spalil mi wiecej niz 20. Teraz w zime to 18 po miescie (ok80tys mieszkancow) a na trasie potrafilem zejsc ponizej 12 (duzo hamuje silnikiem gdzie w innych autach z autamatem jest to malo mozliwe), oczywiscie gazolotnie mam nową tzn teraz rok bedzie wiec jeszcze nie zajechana itp

  3. #13
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Kecaj
    Dołączył
    Apr 2012
    Posty
    903
    BMW
    E32 730i M60B30 '94, E36 328i Coupe '95, E34 520i Touring '96
    Skąd
    Ożarowice
    Trochę odkop zrobiłeś, a kolega malpa_tg jeździ już od jakiegoś czasu E36 Cabrio ;]

    Nikt nie będzie mi mówił, jak mam żyć, bo nikt za mnie nie umrze.
    3x BMW, 2x Mercedes-Benz, Alfa Romeo, Audi, Skoda, Hyundai, Peugeot - ponad podziałami jeśli chodzi o marki.
    E32 730i V8 '94 Calypsorot Metallic

  4. #14
    Początkujący Użytkownik Awatar rafal25bn
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    97
    BMW
    e38 740i
    Skąd
    Będzin
    WY polecacie 5 albo 3 zeby byly osiagi + manual a ja polecam 740i bo mam taka i wiem ze dobrze jezdzi a jezeli chodzi o gaz to mam stag300 2 parowniki itp i chodzi bardzo dobrze

  5. #15
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Inur
    Dołączył
    Feb 2012
    Posty
    394
    BMW
    740iM (M60), M3 GT2
    Skąd
    Poznań
    Cytat Zamieszczone przez malpa_tg Zobacz posta
    Siema, jak co poniektorzy wiedzą ze wczoraj sprzedałem swoja siodemeczke jednak planowalbym wrocic do bmw jest plan cabrio ale bardziej ciagnie mnie znow do 740i lecz w manualu, prosil bym co poniektorych by powiedzili ile manual pali gazu jaka roznica pomiedzy automatem pozdrawiam!
    Trasa: 10-11.5
    Ostatnio trasa 600km z lawetą i lekkim autem: 13.5
    Podobna trasa z ciężkim autem: ok. 14.5-15
    Cykl mieszany 50/50: 12.5-14


    Do cyklu mieszanego trzeba doliczyć ok. 1.5L/100 benzyny, przynajmniej u mnie. Do trasy nie bo tej nie pokonuje się w odcinkach 50km po których silnik znów musi się rozgrzać ;) Jeżdżę bardzo spokojnie, jak dziadek. I dla mnie osobiście E38 w manualu to największe za przeproszeniem gówno jakie można sobie wyobrazić. Kombinuję już od miesięcy jak tu automat wrzucić i na razie boję się to robić.

Podobne wątki

  1. 740i Manual
    Przez hajper w dziale Witam, jestem nowy ...
    Odpowiedzi: 62
    Ostatni post / autor: 19-06-2014, 09:36
  2. [e38] 740I 03/98 Manual
    Przez Marcin_BMW w dziale Witam, jestem nowy ...
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post / autor: 13-02-2010, 13:53
  3. [mechanika] e32 740i swap na manual
    Przez marcindrift w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 15-10-2009, 14:54
  4. Bmw 740i m60/2 manual osiagi
    Przez BorysFromWarsaw w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 10-11-2008, 11:16
  5. [ zawieszenie] 740i manual
    Przez BorysFromWarsaw w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 05-07-2008, 17:14

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •