W m62 z tego co pamiętam jest podwójny czujnik temperatury. Jedna para styków odpowiada za deskę, druga jest dla DME
W m62 z tego co pamiętam jest podwójny czujnik temperatury. Jedna para styków odpowiada za deskę, druga jest dla DME
Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
Henry Ford
Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms
Też zachęcam do odpięcia wtyczki na pompie. Wtedy przekonasz się, gdzie jest czujnik temperatury a gdzie grzałka.
Poczytaj w PDF technicznym BMW. Silnik M62 otrzymał termostat sterowany grzałką.
"Heating element" to "element grzejny".Kod:The cover of the characteristic map thermostat is made of an aluminium die casting. The electrical connection for the heating element linked to the expansion element of the characteristic map thermostat is integrated in the thermostat cover.
Tu masz link: http://www.meeknet.co.uk/e38/M62%20Engine%20Details.pdf
Oraz drugi - w HTML: http://wds.spaghetticoder.org/en/zin...-001121401.htm
A przy okazji wyjaśnienie wskazań temperatury:
Czyli wskaźnik na desce stoi w pionie już przy 75 stopniach i zostaje tam aż do temperatury 113 stopni.Kod:The pointer of the coolant temperature gauge in the instrument cluster is located in the mid-position at coolant temperatures of 75* C - 113* C
A tu rysunek termostatu w przekroju - widać, że kable idą do środka siłownika. To nie jest czujnik:
Skrzynie automatyczne się zużywają! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...
Kiedy ludzie przestają wierzyć w Boga, to nie jest tak, że w nic nie wierzą, ale wierzą w cokolwiek.
G. K. Chesterton
:) spokojnie panowie
U mnie umarła wzkazówka prawie zawsze była na czerwonym polu i test nr 7 pokazywał złe wskazanie. Dostałem inrormację żeby wymienić czujnik koło przepustnicy, Wymieniłem ten czujnik a wskazówka jak była na czerwonym tak została na czerownym polu. Pózniej dostałem inną informację że za wskazania na desce i tescie nr7 odpowiedzialny jest czujnik na termostacie, wymieniłem więc termostat a problem znikł . Dlatego twierdzę tak jak wczesniej pisałem !!! Przed wymiana termostatu zatelefonowałem do BMW serwis Edinburgh i zapytałem się czy można dokupić sam ten czujnik, dostałem odpowiedz ze tego sensora temperatury nie można dokupić samego, dlatego utwierdziło mnie to w tym przekonaniu.
W każdym razie po wymienie termostatu wraz z tym czujnikiem czy tez jak Wy mówicie grzałką problem ze wskazówką znikł
chyba że angliki maja inaczej :)
Ostatnio edytowane przez BOSS ; 06-05-2013 o 23:33
Bo tam wszystko jest po przeciwnej stronie, czujniki temp. pewnie też :P
Dziwne, szczególnie dla tego, że nie ma tam elementu mierzącego temp. inny czujnik to robi i przekazuje to do termostatu.
Może ten który wymieniłeś wcześnie się zaadaptował, lub po prostu twojemu auto przeszedł foch na ciebie. Ile osób tyle teorii.
no i niewiele sie poprawilo, wczoraj bylem u gazownika mialem mini nieszczelnosc Cisnienie zrobiło sie mniejsze w układzie :) ale nadal wydaje mi sie ze jest za duze ;( wisco dmucha wmiare dobrze tak mi sie wydaje... płynu nie ubywa, nie mam pojecia co dalej ?? moze trzeba odpowietrzyc jeszcze raz ?? chociaz ja sie nie znam na odpowietrzaniu BMW a czytalem ze to nie to samo co w zwykłym silniku np oplu....
Witam. Panowie kolejny problem odpowietrzyl mi mechanik silnik. jezdziłem obserwowalem, bylo OK, kupilem nowa srubeczke do odpowietrznika w zbiorniczku i pomoglo gdyz stara puszczała i nie trzymała płynu tylko wokół niej sie pociło, ale pojezdzilem po miescie i ruszylem w trase zaraz za miastem zrobilem redukcje i kupa pary. Zatrzymalem sie ale caly płyn z układu uciekł gdyz rozsadziło wężyk, poczekalem az wystygnie silnik, sprawdziłem, pekł wężyk za silnikiem hmm srednicy moze ok 1-2cm na koncu 70 stopni wchodzacy w jakiś łącznik(trójnik) nie wiem zbytnio gdzie sie rozejrzec za nowymi wężykami czy w aso czy na allego?? moze ktos ma jakies numery tych wężyków gdyz nie sa one proste a maja jakies załamania albo kąty. Mechanikiem nie jestem jak pisalem wyzej wiec moze ktos jest bardziej kumaty. Jesli trzeba jutro rano moge cyknąć fotke.
pozdrawiam Wyczyn
dodam iż uszczelka pod głowicą jest cała bo sprawdzali jak dobrze pamietam jakims urzadzeniem, płynu nie ubywało, było OK ale akurat wyświetliło sie check engine jak to u mnie z instalacja gazową i mialem wrazenie ze nie pracuje na 8 garach tylko jak by brakowało mu mocy, po odpieciu aku, wszystko wraca do normy allbo podpieciu kompa i wyłączeniu błedu, chociaz wczesniej bardzo rzadko mi sie to robiło...
Jak masz check engine to jedź na regulację instalacji lpg, może na letnim gazie coś się rozstroiło, albo za uboga mieszanka.