Hej, pompa jak przepuszcza to zaczyna być ją słychać. Wszystkie wycieki z pompy powodują zaciąganie powietrza do układu, grawitacyjnie wysącza się olej, a podczas pracy wchodzi powietrze.

Układy muszą być szczelne i zalane nowym olejem i dopiero wtedy możemy szukać przyczyn dalszych niesprawności gdzie indziej.

Pompę można rozebrać i sprawdzić jej stan, luz na wałku oraz wytarte łopatki, żadko jakikolwiek z tych elementów w pompach ZF jest uszkodzony, warunkiem jest praca na oleju, a nie oleju z powietrzem. Wtedy wymienia się wszystkie uszczelki i pompa jak nowa.

Pompy nie może być słychać w ogóle, to znaczy silnik włączony, głowa do pompy i ma być cisza, wszelkie szumy, już nie mówię o wyciu oznaczają, że w układzie jest powietrze, albo pompa już jest zatarta, bo pracowała z powietrzem.

Na koniec ważna uwaga:

Nie da się odpowietrzyć układu, który jest nieszczelny po stronie wysokiego ciśnienia, czyli od zbiornika wyrównawczego do pompy, w samej pompie i dalej od pompy do przekładni, powrót z przekładni do wyrównawczego już jest bez znaczenia, jak będzie nieszczelny to tylko będzie ubywać oleju, ale tu nieszczelność jest żadko, bo nie ma dużego ciśnienia.