Dla gwintu M10 skokiem nominalnym jest 1,5. 1,25 to już gwint drobnozwojny. W M8 standardowy skok to 1,25. Co do ułamanego gwintownika to masz kilka opcji. Po pierwsze spróbuj wykruszyć ułamany gwintownik (młoteczek, cienki punktak i trochę cierpliwości). Na co dzień pracuję w nierdzewnej stali i często mi pracownicy łamią gwintowniki w inoxie - wykruszanie ułomka zawsze działa. Rozwiercić się tego nie da bo gwintownik jest twardszy niż materiał, w którym utknął i zawsze Ci wiertło ucieknie na bok robiąc bałagan. Jeśli Ci się uda wykruszyć popraw otwór wiertłem 6,7mm i spróbuj nagwintować na ori. Jeśli otwór jest rozbity to rozwierć go na 8,4mm pod gwint M10. Jeśli nie jest możliwe zainstalowanie nadwymiarowej śruby pozostaje Ci założyć tulejkę redukcyjną helicoil np taką: http://allegro.pl/helicoil-tulejki-d...718074207.html . I wtedy masz ori gwint. Takie tulejki mają często od ręki w warsztatach zajmujących się naprawą głowic silnikowych - naprawiają w ten sposób zerwane gwinty świec, szpilek itp. Powodzenia w walce.