Strona 9 z 16 PierwszyPierwszy ... 7891011 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 90 z 153

Wątek: Spory problem m62, wibracje silnika po odpaleniu

  1. #81
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    1,085
    BMW
    e38 2001r M62TUB44 + LPG
    Skąd
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez Piotr_R Zobacz posta
    Niestety wymiana czujnika przy chłodnicy nic nie dała, samochód nadal rano ma trzepaczkę, strzela itd, zobaczymy co kolega z tym kolektorem powie.

    A czy są jeszcze jakieś inne czujniki temp, które odpowiadają za dobieranie mieszanki? Może gdzieś w innym tkwi problem. Mam urwany czujnik temp. zewnętrznej ale to nie powinno chyba być problemem, problem pojawił się właśnie kiedy na dworze jest coraz zimniej.

    A jest coś takiego jak czujnik temperatury powietrza zasysanego? Może on jest winny? Też chyba ma wpływ na rodzaj mieszanki?

    Dodam, że stare świece były suche jednak były wymieniane około 5 tyś km temu też był 4 elektrodowe boscha, jednak świece były dość mocno zabrudzone czarnym osadem, może komuś to coś podpowie.

    podobne miałem objawy już od 2-3 zim, wczoraj wymieniłem niby dobry dzilajacy temostat (ten o regulowanej charakterystyce) - w sumie komp go nie zglaszal (moze kiedystam sporaqdycznie), napinacz łancucha rozrzadu pod glowica po prawej (warczalo przez 3-5 sek po odpaleniu na zimnym), oraz wiatrak klimy (komp go zglaszal), a z tydzien wcześniej podwojny czujnik temperatury w pomnpie wody (to nie byl glowny winowajca)

    ...no i dziś było bardzo ok, i kultura pacy tez lepsza - zobaczymy po weekendzie (bedzie stal na dworze)

    ktore z tych rzeczy pomoglo?
    - ja bym stawial na termostat (stary trzymal 105stopni nowy 110 wiec cos chyba ze starym bylo jednak nie halo),
    albo na ten napinacz - ale tego nie kminię jak by to mialo wplywac (moze cos na zimnym się dziąło jak nie napelniony olejem to nie trzymal, nie napinal)
    albo ew. na wiatrak - moze komp cos mataczyl wiedzac ze wiatrak padniety

    ...lewe powietrze dalej mam tyle ile bylo :P ...to doroboty bedzie tez, bo to tez moze dawac taki objaw (moze sie na cieplym np uszczelnia?)

  2. #82
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    1,085
    BMW
    e38 2001r M62TUB44 + LPG
    Skąd
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez Grzesiek740 Zobacz posta
    jedyne co widze w tej sytuacji to podpiecie pod kompa ... jesli nie masz nikogo w okolicy, zainwestuj w kabel za o.k 100zl z allegro i bedziesz mial obraz na sytuacje panujaca pod maską, moze czegos nie podpiales albo wtyczki pomyliles, moze zwara sie robi, diagnoza przez inpe,nakieruje Cie ladnie gdzie szukac , bo bez tego moim zdaniem, to igla w stogu siana , musialbys miec miernik i znac opornosci, napiecia w czujnikach, przepustnicach itp co nie zmienia faktu ze z inpa pojdzie szybciej i sprawniej

    sa tez wtyki-transittery z OBD na bluetooth i aplikacja na smartfon Android co sie nazywa Torque

  3. #83
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2011
    Posty
    224
    BMW
    740i 1999r
    Skąd
    Nowy Sącz
    Po wymianie wcześniej wymienionych elementów oraz uszkodzonej cewki, auto się zaadaptowało i chodzi już ładnie, nadal czuć jakieś małe, minimalne bicia, ale może V-ka tak ma. Trochę jak by głośniej chodzi przy dodawaniu gazu, słychać takie mocny szum zasysanego powietrza, ale generalnie auto wreszcie chodzi. Stwierdzam, ze mój silnik to niezły składak :/ zresztą chyba jak cały samochód, stąd masa różnych problemów. Nadal tylko cieknie mi spod jednej pokrywy zaworów 2 razy już składałem ją na nowej uszczelce, już nie wiem co chodzi, wkurza mnie to bo ubywa oleju, dymi i strasznie śmierdzi.
    Ostatnio edytowane przez Piotr_R ; 08-11-2012 o 16:13

  4. #84
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2011
    Posty
    171
    BMW
    e38 740i
    Skąd
    berlin
    a widzisz... a mowiles ze watpisz w to ze fajka moze wplywac tak na auto :) co do cieknacego dekla... pewnie nie wiesz, ze bmw przewidzialo silikon na polksiezyce , miedzy glowice a uszczelke i silikon na laczeniu glowicy i dekla :) no pewnie kupiles auto okazje, tak jak ja :) Twoj przynajmniej jezdzi, na nie dojechalem z komisu do domu, rozrzad poszedl, i tak oto zaczalem przygode, kto chce kupic auto za 50% ceny, wsadza w nie pozniej 200% wartosci rynkowej ... i pozniej zaczynaja sie kombinacje. jak mowisz ze silnik skladak, sprawdzales kompreche na cylindrach?

  5. #85
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2011
    Posty
    115
    BMW
    e38 740iL
    Skąd
    Sanok
    Przynajmniej po naprawie pojawiło się duże światło w tunelu i jest radość ;)

  6. #86
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2011
    Posty
    224
    BMW
    740i 1999r
    Skąd
    Nowy Sącz
    Światło tak, tylko przygód i kosztów masa. Kompresji nie sprawdzałem, nie wiem jak to zrobić. Gdzie powinien znajdować się czujnik wałka od strony kierowcy bo u mnie jest tylko gniazdo wtyczki na niego a czujnika ani miejsca na niego w bloku nie widzę :/

    Nie ma też u mnie od dołu tej rury do pompy powietrza wtórnego, ani nie ma węża ani nie wiem gdzie to ustrojstwo miało iść dla tego wywala takie błędy jak właśnie pompa powietrza wtórnego czy czujnik wałka, którego nie ma, pokazuje też małe ładowanie nie wiem dlaczego tylko 13,6.
    Ostatnio edytowane przez Piotr_R ; 08-11-2012 o 20:12

  7. #87
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2011
    Posty
    171
    BMW
    e38 740i
    Skąd
    berlin
    chcesz miec lepsze ladowanie to kup nowy regulator napiecia :) czujnik powinie znajdowac sie na czolowym deklu tak jak ten od strony pasazera .... moze ktos zapodal dekiel od wersji M62B44 z jednym czujnikiem :D ale bylyby jaja .... i niestety to tylko potwierdza ze twoj silnik jest skladany z kilku innych, bez vanosa .. moze to m62b44 na osprzecie od m62TUb44 wtedy by sie zgadzal brak pompy powietrza wtornego, brak drugiego czujnika walka..... zrob fote od przoduzeby bylo widac visco i czolo silnika ...

    Kompresje sprawdasz specjalnym miernikiem, zwanym Manometrem, wciskasz go zamast swiecy , w glowice i 2 osoba kreci rozusznikiem, z otwarta przepustnica na maks , najlepiej przed tym poodlaczac cewki wszstkie , zeby nie zapalic silnika podczas sprawdzania.

    Co do masy kasy... chyba nie wiesz ile ja wydalem i wiekszosc na marne :) jesli robisz dla siebie , to kasy sie nie liczy, kupisz za 10,wsadzisz 10, ale bedzie ponad inne ktore stoja po 20 na allegro, a satysfakcja nie porownywalnie wieksza jak uratuje sie e38 przed szrotem.Niestety ja jedna musialem pociac ze wzgledu na bogata przeszlosc wypadkowa, wczesniej padl silnik zaraz po zakupie wiec mozna powiedziec ze nic nie zostalo, kasa w bloto. Kupilem silnik do niej ktory teraz przelozylem do egzemplarza kupionego za zaledwie 4tys zl z uszkodzonym silnikiem i zdekompletowanym lekko srodkiem , no i skladam powoli ,weekendowo, kasy nie licze bo zalamalbym sie , tak wiec jak widzisz, nie masz z tak przeje**** ,glowa do gory :)
    Ostatnio edytowane przez Grzesiek740 ; 08-11-2012 o 21:54

  8. #88
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Inur
    Dołączył
    Feb 2012
    Posty
    394
    BMW
    740iM (M60), M3 GT2
    Skąd
    Poznań
    Kolego te wszystkie wydatki mają sens jeśli zamierzasz tym autem jeździć. 3 lata temu kupiłem w miarę świadomie zaniedbaną E38, do dziś wydałem na nią ok. 25tys i auto zaczyna się odwdzięczać. Bo od maja po prostu jeżdżę, a przebiegi robię stosunkowo wysokie. Doprowadzenie do takiego stanu wymaga dużo cierpliwości i jeszcze więcej pieniędzy ale musisz się uprzeć i brnąć w to dalej. Widzę że masz dobre podejście do tematu, nie szczędzisz na nowe części a to pierwszy krok do tego żeby za jakiś czas mieć dobre auto. Bo na pewno cyrków będzie więcej.

    To co wymieniłeś już masz z głowy, nie będziesz musiał tego więcej dotykać.

    Mnie jeszcze ciekawi temat cewek bo w przyszłym tygodniu zabieram się za telepanie, na razie kompletuję części. Można je jakoś sprawdzić, ktoś to robił? Wolałbym wymienić te co trzeba a nie wszystkie a na pewno jakaś będzie niedomagać.

  9. #89
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2011
    Posty
    224
    BMW
    740i 1999r
    Skąd
    Nowy Sącz
    Prosta sprawa, przynajmniej ja to tak robiłem. Odkręć śruby od cewek, zapal auto i wyciągaj kilka cm do góry każdą, jeśli na którejś nie będziesz słyszał, że iska przeskakuje to masz problem 10 minut roboty. Ja tak dziś ze swoją doszedłem.

  10. #90
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2011
    Posty
    171
    BMW
    e38 740i
    Skąd
    berlin
    bierz pod uwage ze czasem moze byc tak padnieta ze iskra bedzie skakac , ale bedzie slaba :) wiec to jest tylko pol srodek . nie jeste elektornikiem ani elektrykiem ale cewka to cewka i sprawdza sie ja cewke, miernikem, ale musisz w google poszukac jak i najlepiej zac wartosci jakie powinny byc, ale bedzie pewnie widac na tle innych . standardowo cewki do wyjecia , ogledziny fajek gumowych, jak ktoras ma peknieta gume, jest zlamana czy cos to wymiana i przestanie telepac

Podobne wątki

  1. [silnik] Płyn chłodzący. oraz spory problem.
    Przez kyky7er w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 16-12-2011, 19:58
  2. [skrzynia] spory problem po regeneracji skrzyni
    Przez egz3 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 22-08-2011, 09:21
  3. szyberdach spory problem
    Przez Przemik w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 29-11-2010, 13:54
  4. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 05-09-2010, 16:23
  5. [ elektronika] Klimatronik spory problem
    Przez SzeryfA3 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 01-08-2010, 09:55

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •