z tego co pamietam, wiazke masz rzezbiona dosc mocno? na allegro od 80zl mozna znalezc wiec koszta zadne a warto....
z tego co pamietam, wiazke masz rzezbiona dosc mocno? na allegro od 80zl mozna znalezc wiec koszta zadne a warto....
Wiązkę, będę szarpał razem ze skrzynią, a jej wymiana to nie taka prosta, bo jeszcze jest gaz. Jak kupie skrzynie to wiązkę i tak muszę zmieniać więc pójdę za ciosem. Najchętniej bym kupił od kogoś całą 5hp24 oraz wiązkę, tylko nie łatwo znaleźć dokładnie taką jak potrzebuje, z racji ubogich i kiepskiej jakości zdjęć w aukcjach. Ale zobaczymy a razie czekam może ktoś z innymi błędami pomoże, szczególnie ze wspomaganiem.
Coś poruszałem przy wiązce i nieco ustało jednak po resecie, chwile jedzie normalnie a po 3-4 minutach traci moc. Jak stanę i dodam gazu to zaczyna ruszać mozolnie z bujaniem. Przez przypadek usłyszałem przy ściągniętej osłonie cewek jak by skakanie gdzieś iskry, ale nigdzie nic nie widzę żeby coś się błyskało, a same fajki są nie popękane oraz mają dobrą oporność.
Już sam nie wiem, fajki ?! Psikałem w nie plakiem i za którym razem coś tam zareagowało
Czy takie będą pasować ? http://allegro.pl/wtyczka-fajka-swie...831775083.html moja maja 1,8 ohm a te mają 1 ale w opisie pisze, że mogą być do m62, to jak to już jest?
Ostatnio edytowane przez Piotr_R ; 29-11-2012 o 15:19
e38 m62TUb44 740i
Wibracje sporo odpuściły, przez co nie wiem. Jednak nadal minimalnie bije ale to dosłownie minimalnie, a może tak ma być a ja jestem przeczulony.
Co pozostało, nadal świeci się kontrolka akumulatora, ładowanie na poziomie 13,5-13,9 średni jednak 13,6-13,7 przy hamowaniu potrafi spaść do 12,5 V.
Nadal w czasie jazdy wyskakuje komunikat motorlprogranm (pisane dosłownie tak jak napisałem).
Brak mocy - kręci się do 1,5 obrotów, jazda w mieście to koszmar można łatwo spowodować wypadek.
czyli dalej gdzies zwara
Wiazke mozesz wymienic bez zmiany skrzyni, moim zdaniem dopiero to pomoze ,bo ewidentnie z tego co piszesz, masz problem w kablach,nie jest to takie trudne jakim sie wydaje.
Opcja nr 2. rozcinanie izolacji i sprawdzanie kabelek po kabelku, i izolowanie na nowo. Sprawdzales czy pod pokrywa oslaniajaca bezpieczniki i kompy, jest sucho? odpinales kompy kiedys?
Kiedyś tam rozpinałem coś. Właśnie mocno się zastanawiam dlaczego dalej traci moc i ten motor program skoro wszystko wymienione. Jak znajdę kilka godzin to postaram się to wszystko wyciągnąć włącznie ze skrzynką bezpieczników. Robota do zrobienia ale trzeba mieć kanał, a ja go nie mam. Tylko czy z tym wspomaganiem i tymi błędami mi ktoś pomoże, co to tam się dzieje.
napierw musisz ogarnac wiazke, bledy moga byc spowodowane wlasnie jakimis defektami wiazki elektrycznej.
Kanalu nie potrzebujesz by wyjac kompy i sprawdzic wiazke na gorze silnika. Pod autem masz jedynie 2 wtyczki od skrzyni biegow , 2 badz 4 do sond, i wtyczke do czujnika obrotow walu. Nie masz bleow skrzyni i sond, wiec zajmij sie gora. odkrecasz pokrywe sterownikow, odpinasz wszystkie wtyczki od sterownikow + 4 wtyczki laczace z dalsza wiazka i zobacz jak wygladaja wejscia pinow, czy zade nie jest zasniedziale, przypalone itp, pozniniej lecisz dalej po kablach, ruszasz,zginasz i patrzysz czy aby nie ma jakiegos uszkodzenia izolacji, az dojdziesz do plastikowych pokrywek wtyczek od wtryskow, cewek itp. i tam juz dokladne sprawdzanie, kabelek po kabelku. Jakbym byl na Twoim miejscu, pokusilbym sie o rozpiske wszystkich pinow sterownika silnika, wraz z kolorami kabli, wzial miernik do reki i sprawdzal czy kazda wtyczka czujnikow, wtryskow,cewek, przepustnicy itp itd, ma przeplyw , dodatkowo ruszajac aby wykluczyc sporadyczne zwarcia. jak widzisz troche roboty jest, wiec nie wiem dlaczego nie chcesz kupic innej wiazki... z gazem nie ma problemow jesli nie boisz sie lutownicy. o stara wiazka posluzy jako sciaga. Powiedz mi, jak jezdzi na gazie?
Skrzynie automatyczne się zużywają! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...
Kiedy ludzie przestają wierzyć w Boga, to nie jest tak, że w nic nie wierzą, ale wierzą w cokolwiek.
G. K. Chesterton
kolega byl juz na inpie , a to jego wyniki
[LEFT][LEFT][RIGHT][CENTER][LEFT]RESULT: 6 errors in error memory !-------------------------------------------------------------
150 EV1 von Zyl. 1
Error frequency : 7 Logistic counter: 40
Error occured 1. times at:
Motordrehzahl 80.00 /min Motortemperatur 101.25 Grd C Versorgungsspannung 10.55 V Regelfaktor Bank1 1.00
Error occured 2. times at:
Motordrehzahl 80.00 /min Motortemperatur 104.25 Grd C Versorgungsspannung 10.46 V Regelfaktor Bank1 1.00
Error occured 3. times at:
Motordrehzahl 160.00 /min Motortemperatur 99.00 Grd C Versorgungsspannung 10.93 V Regelfaktor Bank1 1.00
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- Signal-/Pfadunterbrechung aktuell, -- -- -- Signal-/Pfadunterbrechung Initial, -- -- -- -- -- -- Fehler sporadisch -- -- -------------------------------------------------------------
165 Endstufe VANOS
Error frequency : 1 Logistic counter: 40
Motordrehzahl 120.00 /min Motortemperatur 101.25 Grd C Versorgungsspannung 10.93 V wnwi1_u 0.00 Grad KW
Fehler momentan vorhanden -- -- -- -- -- -- -- -- -- Signal-/Pfadunterbrechung aktuell, -- -- -- Signal-/Pfadunterbrechung Initial, -- E-Flag entprellt CARB-entprellt SCATT-aktiv -- -- -- -- -- -------------------------------------------------------------
85 Sekundaerluftventil Endstufe
Error frequency : 1 Logistic counter: 40
Motordrehzahl 120.00 /min Motortemperatur 101.25 Grd C Ansauglufttemperatur 30.00 Grd C Versorgungsspannung 10.93 V
Fehler momentan vorhanden -- -- -- -- -- -- -- -- -- Signal-/Pfadunterbrechung aktuell, -- -- -- Signal-/Pfadunterbrechung Initial, -- E-Flag entprellt CARB-entprellt SCATT-aktiv -- -- -- -- -- -------------------------------------------------------------
166 Endstufe VANOS Bank 2
Error frequency : 1 Logistic counter: 40
Motordrehzahl 160.00 /min Motortemperatur 101.25 Grd C Versorgungsspannung 10.93 V wnwi2_u 0.00 Grad KW
Fehler momentan vorhanden -- -- -- -- -- -- -- -- -- Signal-/Pfadunterbrechung aktuell, -- -- -- Signal-/Pfadunterbrechung Initial, -- E-Flag entprellt CARB-entprellt SCATT-aktiv -- -- -- -- -- -------------------------------------------------------------
114 Nockenwellengeber Bank 2
Error frequency : 1 Logistic counter: 40
Motordrehzahl 1200.00 /min Motortemperatur 101.25 Grd C Umgebungstemperatur 143.25 Grd C Versorgungsspannung 11.40 V
Fehler momentan vorhanden -- -- -- -- -- -- -- aktuell zu gross, -- -- -- -- -- -- Initial unplausibel, E-Flag entprellt CARB-entprellt SCATT-aktiv -- -- --
-- -- -------------------------------------------------------------
33 Nockenwellensteuerung
Error frequency : 1 Logistic counter: 40
Motordrehzahl 560.00 /min Motortemperatur 101.25 Grd C wnwi1_u -1.00 Grad KW tanwrhf_0_A 60.01 % TV
Fehler momentan vorhanden -- -- -- Adaptionswert Spaetanschlag nicht plausibel aktuell, -- -- -- Adaptionswert Spaetanschlag nicht plausibel Initial, -- -- E-Flag entprellt CARB-entprellt SCATT-aktiv -- -- -- -- -- ================================================== ===========
ja tez wyjalbym wiazke bo prosciej i szybciej pozniej idzie,ale bez kanalu bedze mial ciezko z odpieciem wtyczek od skrzyni, w szczegolnosci ta glowna od tylu skrzynki -o ile odpiecie jest w miare wykonalne, to z podlaczeniem jest gmnastyka :)
Na razie powalczę od góry. Na gazie chodzi tak samo słabo. Przelecę jeszcze wszystkie bezpieczniki z przodu i z tyłu. Wymiana wiązki też nie koniecznie może dać oczekiwany efekty, ponieważ kupuje kolejną używkę, którą może mieć jakiś feler.