Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Wątek: Dylemat silnikowy

  1. #1
    Początkujący Użytkownik Awatar Peter1200
    Dołączył
    Dec 2011
    Posty
    38
    BMW
    E38 728iA, Ex: E34 525tds
    Skąd
    Poznań

    Dylemat silnikowy

    Witam ponownie

    Od pewnego czasu rozglądałem się intensywnie za E38 z silniczkiem V8. Obejrzałem ich sporo i ... no właśnie. W każdym wypadku coś było nie teges. Albo mam pecha, albo większość aut na naszym rynku spośród wystawionych na sprzedaż to umordowane furmanki. Klepiące vanosy, umęczone wnętrza, nie działające wyposażenie itd itp. O mankamentach blacharsko-lakierniczych nie wspominam bo mam świadomość, że to nie jest nowe auto i czasem może mu się przytrafić bardziej lub mniej upierdliwa rdzewka - wystarczy, że ktoś zaniedba ryskę czy zwykłą kosmetykę blachy i kłopot może się pojawić w każdej chwili.
    Na kryterium bezwypadkowości spuśćmy zasłonę milczenia
    Marzyło mi się V8 a trafił mi się chyba niezły egzemplarz 2,8iA z M-pakietem (zawieszenie, wnętrze, ext-look itd). Auto miało sporo właścicieli ale ma sporo zrobione (dużo rachunków z serwisu na zawiecho, uszczelki, części i usługi). Super doinwestowane może nie jest ale nie sprawia wrażenia zapuszczonego. Wszystko w nim działa. Silniczek fajnie śmiga, skrzynia bez zastrzeżeń. Nowa sekwencja podtlenku gazu dobrej marki i w miarę porządnie umiejscowiona pod maską (bez pętelek z drutu, tasiemek, wkrętów do płyt G-K itp niespodzianek). Zawieszenie M-Technik cichutkie i .....no sam nie wiem. W sumie w V8 najbardziej pociągał mnie niesamowity dźwięk tego silnika
    Oczywiście, że nadwyżka mocy fajna rzecz ale mam ochotę na to auto ze względu na jego godziwy stan. Po moim tds-ie w E34 ten silnik i tak jest żwawy :).
    Dlaczego się wywnętrzam? Mam prośbę do tych z Was, którzy eksploatują silniki M52TU.
    Czy z perspektywy użytkownika dziś kupilibyście swoje 7-er z takim silnikiem po raz drugi?
    Pytanie może i bardziej filozoficzne niż techniczne ale chciałbym się dowiedzieć, czy dokuczają Wam jakieś szczególne mankamenty tych silników.

    Z góry dzięki za odpowiedź :-).

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    173
    BMW
    F10 525d xDrive, ex E38 728iA
    Skąd
    Gdynia
    Od roku czasu użytkuję M52TU i jestem bardzo zadowolony z tego silnika. Nie jest to może V8, ale dla mnie to jedyny możliwy motor w 7er ze względu na koszta. Jeżdżę na benzynie i nie mam zamiaru zakładać lpg. Średnie spalanie mam na poziomie 11 litrów. Nie jest to może torpeda, ale uważam, że ten silnik spokojnie radzi sobie z tą budą.
    Po przejechaniu 30 tyś km dziś zdecydowanie zdecydowałbym się na ten silnik po raz drugi. Polecam Ci go z czystym sumieniem.

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    760
    BMW
    750Li E66
    Skąd
    G-dz
    Cytat Zamieszczone przez Peter1200 Zobacz posta
    Od pewnego czasu rozglądałem się intensywnie za E38 z silniczkiem V8. Obejrzałem ich sporo i ... no właśnie. W każdym wypadku coś było nie teges.
    Jakim budżetem dysponujesz? Posiadam E38 3.5 '01.
    A z zajeżdżonymi sztukami niestety z reguły tak jest gdy szuka się w dolnym pułapie cenowym - coś za coś.

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik Awatar kotsylwester
    Dołączył
    Jan 2010
    Posty
    109
    BMW
    V8 Manual
    Skąd
    Józefów
    V8 to V8 :) Ja oglądałem raptem kilka E38 zanim się zdecydowałem. Było kilka rzeczy do zrobienia, pare zł do włożenia ale trafiłem równą i zadbaną, może bez tv, navi i kiwi ale V8 manual :)

  5. #5
    Vip Vip Awatar tomcad
    Dołączył
    Nov 2007
    Posty
    493
    BMW
    E38 728 '96
    Skąd
    Kraków
    Pomimo że jestem zadowolony i silnik nie sprawia problemów, nie kupil bym samochodu z M52 po raz drugi. Po prostu większa moc jest dla mnie dużo przyjemniejsza niż oszczędność :) Druga sprawa to jeżeli robisz dużo tras i autostrady, to mocy będzie za mało. Jeżeli głównie miasto i lokalne drogi, silnik 2,8 odpowiedni.
    E23 728 - E38 728 - E60 520d - E65 750i

  6. #6
    Początkujący Użytkownik Awatar Peter1200
    Dołączył
    Dec 2011
    Posty
    38
    BMW
    E38 728iA, Ex: E34 525tds
    Skąd
    Poznań
    Cytat Zamieszczone przez Rapik Zobacz posta
    Jakim budżetem dysponujesz? Posiadam E38 3.5 '01.
    A z zajeżdżonymi sztukami niestety z reguły tak jest gdy szuka się w dolnym pułapie cenowym - coś za coś.
    No cóż nie ukrywam, że budżet nie jest najwyższych lotów ;).
    Egzemplarze powyżej 20k to jest dla mnie trochę dużo bo nie chcę się wypstrykać z oszczędności. Mam po prostu świadomość, że może się przytrafić konieczność dofinansowania auta zaraz po zakupie. Może trochę i jestem za ostrożny ale wolę mieć w pogotowiu kilka kilo pln w razie "W".
    Generalnie to nie śpieszyłem się z zakupem ale 2 m-ce temu gość mi skasował moje E34 i zostałem się o 1 aucie na spółkę z żoną :(.
    Odszkodowanie za wrak....hmm spuśćmy zasłonę milczenia :(.

    Wiem, że są tu Użytkownicy V8-ek, którzy nie dopuszczają możliwości posiadania mniejszego motorka. Dlatego prosiłem o wypowiedź Kolegów użytkujących silniki 2,8. Nie ukrywam, że już mi się to auto spodobało i miałem tylko wątpliwość odnośnie użytkowania takiego "małego" silnika w obudowie E38...

    Rapik, jeśli możesz, podeślij proszę kilka fotek i jakiś krotki opis do swojej 7er na: peter1200@wp.pl.

  7. #7
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    173
    BMW
    F10 525d xDrive, ex E38 728iA
    Skąd
    Gdynia
    Widzę, że jeździłeś 525tds. Mój Tata ma e39 525tdsA i uwierz mi, że 728iA jeździ sporo lepiej od tds-a. Oczywiste jest, że jeśli ktoś przesiądzie się do 2.8 z 4.4, to stwierdzi, że jedzie słabo.

  8. #8
    Początkujący Użytkownik Awatar Peter1200
    Dołączył
    Dec 2011
    Posty
    38
    BMW
    E38 728iA, Ex: E34 525tds
    Skąd
    Poznań
    Cytat Zamieszczone przez tomcad Zobacz posta
    Druga sprawa to jeżeli robisz dużo tras i autostrady, to mocy będzie za mało. Jeżeli głównie miasto i lokalne drogi, silnik 2,8 odpowiedni.
    No właśnie u mnie głównie dojazdy do firmy (ok 25km w jedną stronę) i trasy krajowe (autostrady? a jak takie coś wygląda?:D)

  9. #9
    Początkujący Użytkownik Awatar Peter1200
    Dołączył
    Dec 2011
    Posty
    38
    BMW
    E38 728iA, Ex: E34 525tds
    Skąd
    Poznań
    Cytat Zamieszczone przez kris13 Zobacz posta
    Widzę, że jeździłeś 525tds. Mój Tata ma e39 525tdsA i uwierz mi, że 728iA jeździ sporo lepiej od tds-a. Oczywiste jest, że jeśli ktoś przesiądzie się do 2.8 z 4.4, to stwierdzi, że jedzie słabo.
    Dzięki za głosa w sprawie. Najciekawsze jest to co stało się mojej żonie ;). Zawsze mi mówiła że 7er to taki sedan dla starego pierdziela. Namówiłem ja na oględziny, pojechała ze mną i co? Chciałaby zamienić swoją terenówkę na E38... Więc perfidny plan zakłada, że może na wiosnę drugie E38. I jeśli dziś będzie 2,8 to na wiosnę już na pewno V8 Taki mam plan "B" ;)!!

  10. #10
    Cytat Zamieszczone przez Peter1200 Zobacz posta
    Dzięki za głosa w sprawie. Najciekawsze jest to co stało się mojej żonie ;). Zawsze mi mówiła że 7er to taki sedan dla starego pierdziela. Namówiłem ja na oględziny, pojechała ze mną i co? Chciałaby zamienić swoją terenówkę na E38... Więc perfidny plan zakłada, że może na wiosnę drugie E38. I jeśli dziś będzie 2,8 to na wiosnę już na pewno V8 Taki mam plan "B" ;)!!

    Słuchaj żony bo mądrze gada :D Ja ostatnio szukałem E38 nie wykluczając 2.8, ale trafiła mi się 740 4.0 i powiem Ci, że po przesiadce z 750 odczuwam niestety różnicę, no ale cóż, i tak nie jest źle. Do takiej jazdy jak pisałeś 2.8 wystarczy. Z dynamicznym wyprzedzaniem na trasie może być problem, ale na miasto i do spokojnej jazdy autostradowej gdzie nadwyżka mocy nie jest tak potrzebna 2.8 w zupełności wystarcza. A co do brzmienia, (pomijając V12, bo dla mnie jest bezkonkurencyjne), to osobiście wolę w BMW dźwięk R6 niż V8.

    Zrób tak jak piszesz, kup 2.8, a na wiosnę V8, a na pewno będziecie zadowoleni. Co do różnic w spalaniu, dynamice, serwisowaniu itd, to jest na forum kilka wyczerpujących wątków opisujących dogłębnie ten temat.

    Na alledrogo ciężko ustrzelić coś wartego uwagi, zwłaszcza ze starszych roczników, czyli w budżecie do 20k. Ludzie kupują te auta, a po czasie jak trzeba coś zrobić to płacz, że utrzymanie V8 jest takie drogie, bo przecież wcześniej w focusie to wszystko było tanie. No i albo jadą po taniości na częściach, albo stosują wszędobylskie druciarstwo, albo w ogóle niektóre bieżące naprawy zostają przemilczane :/ Ale raz na czas idzie na forum kupić coś fajnego od jakiegoś klubowicza. Jak nie masz pośpiechu to cierpliwie czekaj, może coś u nas się pojawi, a jak nie to obczajaj allegro i podrzucaj linki, postaramy się pomóc. Niektórzy mają tu na prawdę sporą wiedzę w temacie 7er. Nawet ze zdjęć da się nieraz sporo wyczytać. A jak byś trafił na coś w okolicach Krakowa, to mogę podjechać i obadać. Ostatnio właśnie kumpel z Poznania uratował mnie przed 1000 kilometrową wycieczką po minę :)
    Ostatnio edytowane przez Jey ; 13-10-2012 o 15:43

Podobne wątki

  1. [mechanika] M62 4.4 pytanie o olej silnikowy.
    Przez M@rcin w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 132
    Ostatni post / autor: 19-09-2016, 17:28
  2. Jaki olej silnikowy do 3.0 V8
    Przez FIVE w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 05-12-2014, 20:37
  3. Olej silnikowy ?
    Przez krystianpee w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 31-07-2011, 13:23
  4. Wyrzuciło cały olej silnikowy!
    Przez arek.krk w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 13-01-2010, 17:16

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •