Kolego - blok zaworowy, czy inaczej płyta sterująca jest wewnątrz skrzyni.
Jak wypuścisz cały olej i zdejmiesz miskę olejową, zobaczysz w czarnej obudowie filtr oleju a nad nim metalowy sporych rozmiarów kloc z zaworkami po jednej stronie i podłączonymi do nich kabelkami. W tej płycie jest pełno rowków, które mają kluczowe znaczenie dla pracy skrzyni. I jak są zabrudzone a ty wlejesz świeży olej, może zdarzyć się, że brud zostanie wypłukany i osiądzie w innymi miejscu (np. zapcha światło jakiegoś otworka) i spowoduje to pogorszenie smarowania czy inne nieprzewidziane skutki, łącznie z padnięciem, zatarciem się, czy co tam akurat się wylosuje.


Nie masz google? Nie używasz szukajki na forum?
Jeśli zadajesz takie podstawowe pytania, to odradzam ci zabieranie się własnoręcznie za wymianę oleju, a broń Bosch od rozkręcania sterownika...