Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy ... 23456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 51

Wątek: Jaki olej do skrzyni ? filtr z miską się wymienia czy sam filtr ?

  1. #31
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2011
    Posty
    175
    BMW
    e38 740 1999r m62
    Skąd
    Toruń
    Znalazłem 71141 ten Mobil w intercars cena 450 zł plud przesyłka opakowanie 20 litrów z tego co wiem wchodzi 6 góra 8 l i teraz pytanie czy ktoś będdzie jeszcze wymieniał bo mogie połowe odstąpić :-) ?
    No i chciałem się jeszcze was zapytać czy można wlac olej żeby troche pochoddziła ( lub bezwłaczania silniks tylko przepłukać ) i wtedy wlać za drugim razem na amen ?Taka płukanka . Koleś z intercars mówił że dobrze by było wlać ten olej co był no i chyba ma racje . Więc teraz trzeba by całość spuścić i zrobić wymiane dynamiczną tak ?
    Ten mechanik co mi to robić ma to mówi że to taka normalna wymiane zrobi (czyli pewnie to statyczną że mniej oleju wchodzi ) .Dużo trudniejsze jest spuszczenie całego oleju , potrzebny jest jakiś sprzęt do tego ?Może jeśli nie ktoś by wytłumaczył jak to zrobić a może zarzucił linka z opisem jak to zrobić.Prosze o pomoc i dziękuje za fajną debate (wiele się przez to nauczyłem no ale chyba od tego jest forum )
    Pozdro

  2. #32
    . ADMINISTRATOR Awatar Sebek
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    6,983
    BMW
    E23/E38/E65
    Skąd
    DZG
    Blog
    1
    Cytat Zamieszczone przez mcdziubek Zobacz posta
    gdzie jest wgogole ten Dortrumnd ? To jest firma ZF albo jakaś filia ? Ile to kosztuje (mniej więcej ) 1 tys , 3,5 ?
    firma jest w Dortmund i nazywa sie Sagert od nazwiska technika ZF Herr Sagert.

    tutaj linki:

    http://www.bimmerboard.com/forums/posts/527361

    http://forums.vwvortex.com/showthrea...rvice-DORTMUND!

    wedlug forumowicza z vwforum obecna cena za serwis skrzyni u Herr Sagert kosztuje €450.

    Doba w Hotelu Hilton Double Bed kosztuje €45.

    My w takim razie jedziemy do Herr Sagert w Maju.


    Bylem w Dortmundzie pare dobrych lat temu na wymianie oleju w ZFie.

    Service ZF zmienil swoja siedzibe i znajduje sie teraz obok Dortmundu w Holzwickede:

    ZF Friedrichshafen AG
    ZF Services Dortmund
    Vincenz-Wiederholt-Str. 10
    59439 Holzwickede

    Firma znajduje sie przy samym lotnisku.

    Sagert to nazwisko goscia ktory tam pracuje i zajmuje sie klientami.

    Moje osobiste zdanie na ten temat jest takie ze to wszystko co tam robia za 450 - 600 Euro (ceny poszly w gore, wyczuli interes)
    mozna zrobic bez wiekszego problemu we wlasnym zakresie.

    Najwiecej czasu w ich warsztacie trwa chlodzenie skrzyni - reszta to moim zdaniem mydlenie oczu.

    Wykrecenie plyty mechatronica, rozkrecenie, wymiana kulek i separatora itd. to smieszna sprawa.

    Takze wymiana oleju to zaden problem.



    Jezeli ktos jest zainteresowany takim kompletem do mechatronica - mozna u mnie go zamowic w oryginale.

    Olej mozna spokojnie wziasc Ravenol ATF 5/4 HP Fluid - ma specyfikacje ZF i BMW - 5 litrow kosztuje u mnie 160 zlotych, dotepny od reki.
    Pozdrawiam, Sebek

    Masz pytanie lub problem odnośnie funkcjonowania forum, współpracy ...
    Proszę o kontakt ze mną .!


  3. #33
    Doświadczony Użytkownik Awatar brunoz
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Skąd
    Katowice
    Blog
    11
    No Sebek to teraz mi dałeś do myślenia.... A znasz kogoś, kto zrobi takie czyszczenie płyty i wymianę kuleczek?
    Ciekawe jak wyjdzie z kosztami - czy 50% taniej czy porównywalnie.
    Nein! Mein Schnitzel!

  4. #34
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2011
    Posty
    175
    BMW
    e38 740 1999r m62
    Skąd
    Toruń
    Zielona tabliczka ale numer na niej troche inny ,,WARNING In case of repair use only BMW oil part no. 89229407807 No change/top-off neca.... coś tam cos LIFETIME . Faktycznie jest zielona i to napis na niej to jest taki olej ten LT 71141 mobil ?pozdro

    Tez bylbym zainfesowany czyszczenie tego bloku zaworow tej plygy czy czegos i wyniana oleju pelna. SEBEK a Ty bys to ogarnol jesli mowisz ze to takie proste? Skad wogole jestes?
    Mcdziubek a Ty mowisz zeby pare razy wlac i zlac olej ale tak zeby po pierwszej wymianie tro he pojezdzic z dwa kilometry i zmienic znowu czy wszystko jedno po drugim? Wlewasz raz wylewasz wlewasz znowu i wylewasz?
    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez BOSS ; 20-10-2012 o 00:17

  5. #35
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    299
    BMW
    E24 - 635 CSi, E32 - 750iL, E34 - 530i
    Skąd
    KRK
    Blog
    12
    Przepraszam, może nie doczytałem, czy Wy naprawdę chcecie jechać do Dortmundu, żeby wyczyścić sterowanie ?
    Zapraszam do Krakowa. Jest bliżej i taniej. Są tu ludzie, którzy tęsknią za 5HP30 lub 24

  6. #36
    Doświadczony Użytkownik Awatar brunoz
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Skąd
    Katowice
    Blog
    11
    Banol, możesz przedstawić jakąś propozycję cenową?
    Możesz na PW jak się wstydzisz :-)

    Bardzo chętnie skorzystam.
    Nein! Mein Schnitzel!

  7. #37
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    299
    BMW
    E24 - 635 CSi, E32 - 750iL, E34 - 530i
    Skąd
    KRK
    Blog
    12
    Sama usługa wymontowania, rozłożenia, wyczyszczenia, złożenia zamontowania to 300 złotych.
    Do tego może dojść uszczelka pomiędzy płyty, bo jeśli jest zgrzana, to będzie się targać przy rozbieraniu. Na dzień dzisiejszy uszczelki są.

    Od siebie dodam, że sterowania czyści się wtedy, kiedy coś niepokojącego dzieje się ze skrzynią - szarpie, przeciąga, tąpie. Czyszczenie ich przy wymianie oleju jest poprawianiem sobie nastroju i niepotrzebnym wydatkiem.

    Syf w x-nasto letniej skrzyni będzie, dopóki się jej nie rozbierze, umyje, zregeneruje konwertera. Idzie za tym fakt, że sterowanie za chwilę będzie ponownie zamulone.
    Wiem, że każdy użytkownik automatu w samochodzie, który ma już kilka lat jak ognia boi się momentu, kiedy skrzynia się skończy. Fajnie, że chcecie zadbać o swoje skrzynie. Niestety, w tym przypadku poza regularnymi wymianami oleju STATYCZNYMI, nie żadnymi dynamicznymi, nie ma metody na przedłużenie jej żywota. Również niestety, jeśli poprzedni właściciel wymienił olej ostatni raz 10 lat temu i skrzynia pracowała na płynie, który zatracił swoje właściwości, świeży atf może położyć kres jej wewnętrznej szczelności.

    Naprawdę lepiej jest uzbierać fundusz i zainwestować go właściwie, czyli w regenerację skrzyni.

    I jeszcze doczytałem o Twoim budżecie na wycieczkę do Dotmundu Brunoz - To pawie tyle co remont...
    Ostatnio edytowane przez Banol ; 17-10-2012 o 14:54

  8. #38
    Zaawansowany Użytkownik Awatar mcdziubek
    Dołączył
    Sep 2012
    Posty
    648
    BMW
    Ex E38 740i 4.4 - F10 528i 3.0
    Skąd
    Windsor and Slough
    Blog
    1
    ok. to juz sie pogubilem.

    u mnie skrzynia w Beemq zmienia biegi jak w moim drugim aucie Volvo S80 z 2011.

    czyli co darowac sobie Dortmund?, bo ja mam po drodze stąd ten pomysł.

    bede robil serwisy: olejowy i filtry i klime w ASO w Grudniu to moze jutro zadzwonie i. poprosze o wymiane filtra i oleju w ASO?,
    ale boje sie ze spieprzą bo przeciez wedlug nich to sie nie wymienia.

    z drugiej strony do mojego mechanika ktory bedzie robil wszystko w moim Beemq oprocz serwisu okresowego, nie chce dac wymieniac olej w skrzyni bo on wszystkie rozumy pozjadał i nie da sobie nic powiedziec nt poprawnosci wymiany oleju w skrzyni hp24, wiec sie troche boje mu dac zrobic wymiane.

    Dlatego chce zrobic serwis skrzyni w ZF w Dortmund.

    Mam chyba lepszy pomysl. Zaopatrze sie na forumie w olej i filtr i pojade sobie na warsztat gdzie mozna wynajac stanowisko np. na 3 godziny. I sobie sam wymienie. przejade sie pare kilometrow i wroce na stanowisko sobie ewentualnie dolac i sprawdzic ew. wyciek. to chyba lepszy pomysl??
    Ostatnio edytowane przez BOSS ; 20-10-2012 o 00:19
    Toyota Prius 2014 1.8 CVT Hybrid.
    E38 740i V8 ma nowego Pana.

  9. #39
    (pre) Neo Katechu Men Vip Awatar hatecraft
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    1,088
    BMW
    735i - E38 FL Aut.
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    7
    Cytat Zamieszczone przez Banol Zobacz posta
    Sama usługa wymontowania, rozłożenia, wyczyszczenia, złożenia zamontowania to 300 złotych.
    Do tego może dojść uszczelka pomiędzy płyty, bo jeśli jest zgrzana, to będzie się targać przy rozbieraniu. Na dzień dzisiejszy uszczelki są.

    Od siebie dodam, że sterowania czyści się wtedy, kiedy coś niepokojącego dzieje się ze skrzynią - szarpie, przeciąga, tąpie. Czyszczenie ich przy wymianie oleju jest poprawianiem sobie nastroju i niepotrzebnym wydatkiem.
    U mnie tak jest, więc to konieczność.

    Cytat Zamieszczone przez Banol Zobacz posta
    Syf w x-nasto letniej skrzyni będzie, dopóki się jej nie rozbierze, umyje, zregeneruje konwertera. Idzie za tym fakt, że sterowanie za chwilę będzie ponownie zamulone.
    Wiem, że każdy użytkownik automatu w samochodzie, który ma już kilka lat jak ognia boi się momentu, kiedy skrzynia się skończy. Fajnie, że chcecie zadbać o swoje skrzynie. Niestety, w tym przypadku poza regularnymi wymianami oleju STATYCZNYMI, nie żadnymi dynamicznymi, nie ma metody na przedłużenie jej żywota. Również niestety, jeśli poprzedni właściciel wymienił olej ostatni raz 10 lat temu i skrzynia pracowała na płynie, który zatracił swoje właściwości, świeży atf może położyć kres jej wewnętrznej szczelności.
    I wtedy jest zwała - skrzynia nie chodzi i stąd mity, że w ASB oleju się nie wymienia...
    A prawda jest taka: czyszczenie sterowania i wymiana czego tam trzeba, pozwala uniknąć sytuacji, gdy w sterowaniu coś się rozszczelni i skrzynia się sypnie. Ale nie chroni przez nieszczelnościami na tłokach i zużytymi łożyskami, czy wytartymi tarczkami.

    Moim zdaniem warto -- choćby po to, żeby wymienić regulator ciśnienia na poprawiony i sprawdzić, czy ten poprzedni nie powycierał obudowy.
    Ponadto do czyszczenia sterowania nie trzeba zdejmować skrzyni.
    A "dynamiczna" wymiana oleju -- ma swoje konkretne zastosowanie: pozwala przepłukać skrzynię, gdy nie robi się pełnej regeneracji - czyli nie wyjmuje bebechów i nie myje ich wszystkich.

    A czy się zrobi w Dortmundzie czy w Krakowie -- ważne, żeby mechanior wiedział co robi.

    Cytat Zamieszczone przez Banol Zobacz posta
    Naprawdę lepiej jest uzbierać fundusz i zainwestować go właściwie, czyli w regenerację skrzyni.

    I jeszcze doczytałem o Twoim budżecie na wycieczkę do Dotmundu Brunoz - To pawie tyle co remont...
    600 euro ledwie wystarczy na komplet części do porządnego zrobienia 5HP24:
    - tarczki = 700zł, zestaw uszczelek = 700zł, płyta pompy = 100zł, jakieś łożyska = około 100zł
    to razem 1600zł czyli 400 euro
    - a regeneracja konwertera? nowy olej? wyjęcie-założenie skrzyni (razem z wydechem)? robocizna mechanika?
    Skrzynie automatyczne się zużywają! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...

    Kiedy ludzie przestają wierzyć w Boga, to nie jest tak, że w nic nie wierzą, ale wierzą w cokolwiek.
    G. K. Chesterton

  10. #40
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    299
    BMW
    E24 - 635 CSi, E32 - 750iL, E34 - 530i
    Skąd
    KRK
    Blog
    12
    Brunoz napisał, że budżet 500 euro + spanie + paliwo. Nijak nie wychodzi mi 600 euro, ale może o czymś nie wiem. Wychodzi mi raczej koło 1000 euro, czyli tyle, za ile warsztat, w którym często prawie mieszkam zrobi remont z regeneracją konwertera i nowym olejem, dając na to gwarancję. Oczywiście jeśli ktoś chce, lub jego samochód będzie trupem, w którym rozpada się wszystko, czego się dotknie, będzie drożej.
    Dodam tutaj, że to nie są mechanicy, którzy wczoraj zaczęli robić skrzynie bo mogą poczytać o nich na forumach.

    Oczywiście Hatecraft masz rację, zawsze warto sprawdzić, co w trawie piszczy, ale trzeba wiedzieć po co się to robi. Regulator ciśnienia w 24 czy kulki w 30 to dobre przykłady. Tyle, że to nie jest czyszczenie sterowania, a jego naprawa.
    Dortmund i Kraków różnią się odległością, i kosztami. Nie mówiąc o tych ostatnich, gdyby coś jeszcze dodatkowo wypadło...

    Wymiana dynamiczna zaiste wypłukuje część syfu to fakt. Działa to mniej więcej tak, jakby do beczułki z piachem wsadzić wąż ogrodowy i odkręcić wodę na maxa. Ile czasu musiałbyś lać tą wodę, żeby wyleciał cały piach ?
    Teraz weźmy pod uwagę proste kwestie techniczne:
    - Zachowanie proporcji oleju podawanego - wypompowywanego. Możliwe, ale wymagające wprawy i sprzętu. Pomyłka - skrzynia się pali.
    - Zachowanie odpowiednich temperatur. Ciepła skrzynia, zimny olej - np. wygięte sterowanie.
    - Wzięcie pod uwagę właściwości myjących olejów. Twarde uszczelki + osad skrzyniowy często trzymają hydraulikę skrzyni w kupie. Świeży olej w dużej ilości podany pod dużym ciśnieniem lubi dużo wypłukać - efektem jest brak ciśnienia.
    - Osad, który nie zostanie wypłukany - do tej pory klubował sobie spokojnie w szczelinkach i zakamarkach. Teraz wesoło ruszy sobie przez całą skrzynię. Między innymi do wyczyszczonego sterowania. - A nóż przytrzyma zaworek albo kuleczkę...

    Dobre warsztaty, które z sobie znanych powodów popierają wymiany dynamiczne, są w stanie bez problemu prawidłowo wypełnić dwa pierwsze punkty. Na trzeci, nikt gwarancji nie da. Było naprawdę dużo ludzi, którzy kochali swoje samochody tak jak my, i chcieli im zrobić lepiej, co niestety kończyło się skrzynią na stole.
    Wymiany dynamiczne dokonywane w odpowiednim miejscu, w momencie kiedy jesteśmy pewni, że nasza skrzynia jest w dobrej kondycji - czytaj jest nowa, jest po remoncie, znamy dokładnie historię serwisu - są dobrym rozwiązaniem. Przy skrzyni nastoletniej, z nieznanym przebiegiem, dodatkowo obciążonej zieloną tabliczką (postarzanie produktu) są rozwiązaniem ryzykownym, często prowadzącym właśnie do tego, czego chcemy uniknąć.
    Reasumując, duże ryzyko.

    Chciałbym zostać dobrze zrozumiany - nie jest moim celem przekonywanie nikogo, że moje poglądy są jedynie słuszne. Wypowiadam się z pozycji pasjonata mechaniki, który ze skrzyniarzami spędza dużo czasu i któremu zrozumienie materii sprawia dużo przyjemności, zatem pewne szczegóły chłonie ze szczególnym zainteresowaniem. Idzie za tym również znajomość faktów z frontu walk, a nie z dziennika w tv.

Podobne wątki

  1. [skrzynia] Filtr oleju skrzyni automatycznej
    Przez ratovnik w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 30-11-2011, 14:00
  2. [klima] Jaki filtr kabinowy do e38 2000 rok ?
    Przez jordan2323 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 15-05-2011, 22:31
  3. czy to jest filtr odmy?
    Przez kris82 w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 19-04-2011, 10:52
  4. Olej ESSO ATF LT 71141 + filtr + uszczelka.
    Przez M@rcin w dziale NA KAŻDY TEMAT / Humor / Off Topic
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 19-04-2010, 19:25
  5. [ elektronika] Czy to się wymienia??
    Przez phdream w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 27-05-2008, 18:36

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •