Cytat Zamieszczone przez brunoz Zobacz posta
A może jednomas od automatu by pasował?
W automacie nie ma typowego koła zamachowego. Jest obręcz do rozrusznika (i ew. czujnika wału), ale na koło zamachowe do manuala to na pewno się nie nada.

Z tym oberwaniem się koła to przesada. Wystarczy kupić zestaw z kołem jednomasowym o czym wspomniano wcześniej.
Ale jeśli:
Cytat Zamieszczone przez SkeYT Zobacz posta
a mam dość już wibracji silnika w okolicach 1000rpm, telepania budą i nierównej pracy silnika oraz zajączków przy powolnej jeździe na 1ce czy 2ce
to lepiej pozostań przy dwumasie tylko zmień je na nowe(wraz ze sprzęgłem). Sztywne koło + odpowiednie sprzęgło nie wytłumi tak drgań skrętnych jak dwumas.

W przypadku takich silników jak 1.9 TDI, M57 to dwumas nie jest konieczny bo te silniki mają generalnie małe drgania, ale w większości silników ma on znaczenie przy tłumieniu drgań.

W ramach ciekawostki. Dwumas ze sprzęgłem jest dobierany pod kątem zestawu silnik + skrzynia, a nie tylko silnika

W przypadku E30 1.8 to problem z szarpaniem na pierwszych dwóch biegach(w korku) to problem za krótkiego przełożenia biegów