Hej, nie stresujcie chłopaka. Odma w tym silniku nie istnieje, a ten wąż może być zalepiony nawet liśćmi i tak będzie dobrze.
Jeżeli ekonomizer wędruje w prawo, a silnik kopci na czarno to znaczy, że zalewa go paliwem, a z opisu widać, że leje mocno, więc i stosunek powietrza do paliwa jest na tyle niestechiometryczny, że brakuje zapłonu i wywala paliwo do wydechu, gdzie ulega częściowemu spaleniu do sadzy i ją wyrzuca na zewnątrz.
Po pierwsze zmień mechanika, który w takim przypadku nie wie co zrobić, sam nie wiem skąd w tym kraju tacy amatorzy, takie problemy były nagminne w gaźnikowcach.
Możesz mieć złe odczyty z przepływki, może czujnik położenia klapki utknął w jednej pozycji.
Możesz mieć sondę lambda, która utknęła na wartości za ubogo i komputer leje paliwem ile wejdzie.
Możesz mieć padnięty sam komputer.
Możesz mieć padnięty czujnik temperatury cieczy ten do kompa, który przerywa czasami, może być uszkodzona wiązka.
To w zasadzie wszystkie przyczyny jakie mogą doprowadzić do takiej usterki w tym jakże banalnie prostym silniku.
Podpięcie pod kompa pozwoli ci online zobaczyć jak pracuje sonda, będziesz miał również błąd lambda control. Jednakże nie jest to konieczne, bo niczego innego nie zobaczysz(no może poza błędem czujnika temperatury, jeżeli będzie faktycznie okresowe rozwarcie), także spokojnie możesz podjechać do jakiegokolwiek elektryka i zobaczyć przebieg sondy na oscyloskopie.
Jeżeli sprawdzisz te wszystkie rzeczy to napisz, czy problem się rozwiązał, inaczej będziemy dywagować dalej.