Witam :) Po wielkich zmaganiach z moja bawarką w końcu odnalazłem przyczynę co ją bolało :) okazało się że był winien akumulator ani czujnik ABS :P
Przeszukałem kilkadziesiąt różnych forum w których opisywano, że może być właśnie ABS czujnik, sterownik skrzyni, sterownik ABS/ASC, cięgno DSG 2 itp :P aż w końcu na jednym jakiś fan BMW opisał, że może przyczyną być czujnik (potencjometr) przepustnicy. A więc moje szczęście, że kumpel w swojej e36 z silnikiem 1.8 :P miał taki sam. Przekładka i...lipa. To samo co zwykle- przekręcenie kluczyka i kontrolka ASCnie poddając się zmierzyłem rezystancję w swoim jak i jego i było to samo :/ Przeczesałem wszystko co mogłem :D prócz jednego potencjometru na przepustnicy tylko tego drugiego :D słaby dostęp ale jakoś dałem radę
i znalazłem przyczynę :D Nie ta BUMA :D SZAŁ !!!
Tak więc e38 ma coś takiego jak i e39 i pewnie inne, że przed odpaleniem bada położenie przepustnicy. Potencjometr był poddawany próbie i podawał złe wartości. Głupi czujnik a już crazy dostawałem.
Mądry polak po szkodzie :D