Przełożenia skrzyni E36 325: (z adres: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=4384)
1 - 4,23
2 - 2,52
3 - 1,66
4 - 1,22
5 - 1,00
R - 4,04
silnik M50B25:
Moc maksymalna 141 kW (192KM) przy 6000 obr/min
Obroty maksymalne 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 245 Nm przy 4700 obr/min
obwód koła fabrycznego z 325: 205/60R 15 => 1,97m / obr.
wyliczanie dyfra pod prędkość odcięcia na II biegu:
prędkość 100km/h = 843 rpm koła => dyfer 3,04
prędkość 130km/h = 1100 rpm => dyfer 2,34
Jak założysz 4,10, to odcinka na II biegu będzie przy 75km/h. Przy masie auta około 600kg, to będzie raczej dym z opon, a nie przyspieszanie.
Albo zakładasz opony szerokości ponad 295mm ;)
Ja bym pchał nawet 3,15 do tak lekkiego auta...
Pod tym się mogę podpisać :D