Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 27

Wątek: jaki dyfer wybrać?

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    (pre) Neo Katechu Men Vip Awatar hatecraft
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    1,088
    BMW
    735i - E38 FL Aut.
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    7
    Przełożenia skrzyni E36 325: (z adres: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=4384)
    1 - 4,23
    2 - 2,52
    3 - 1,66
    4 - 1,22
    5 - 1,00
    R - 4,04

    silnik M50B25:
    Moc maksymalna 141 kW (192KM) przy 6000 obr/min
    Obroty maksymalne 6500 obr/min
    Maksymalny moment obrotowy 245 Nm przy 4700 obr/min

    obwód koła fabrycznego z 325: 205/60R 15 => 1,97m / obr.
    wyliczanie dyfra pod prędkość odcięcia na II biegu:
    prędkość 100km/h = 843 rpm koła => dyfer 3,04
    prędkość 130km/h = 1100 rpm => dyfer 2,34

    Jak założysz 4,10, to odcinka na II biegu będzie przy 75km/h. Przy masie auta około 600kg, to będzie raczej dym z opon, a nie przyspieszanie.
    Albo zakładasz opony szerokości ponad 295mm ;)

    Ja bym pchał nawet 3,15 do tak lekkiego auta...

    Cytat Zamieszczone przez Norbert08 Zobacz posta
    Moze, oryginalny z 25% szperą i przełożeniem 3,64? Przy tej masie to i tak będzie ogień non stoper.
    Pod tym się mogę podpisać :D
    Skrzynie automatyczne się zużywają! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...

    Kiedy ludzie przestają wierzyć w Boga, to nie jest tak, że w nic nie wierzą, ale wierzą w cokolwiek.
    G. K. Chesterton

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Dawid7er
    Dołączył
    May 2010
    Posty
    684
    BMW
    e38 730i
    Skąd
    Bełchatów
    Blog
    5
    fajnie to rozpisałeś, dzięki wielkie, chciałbym laczki 295 ale 13" takich nie znajdę :D

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik Awatar tomgtdek69
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    711
    BMW
    E39 540iA
    Skąd
    Słupsk
    Niezła zabaweczka się szykuje:)
    PW
    V8 Garage

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik Awatar martinez538
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    447
    BMW
    330xd e91/ ex740iA e38 2000r/525i e34 1990r
    Skąd
    Myszków
    kolego przy takich kółeczkach to musisz mieć dyfer z diesla 2.73 nie słuchaj głupot o dyfrze 4.10 bo przy tak małych kółkach to z 50km/h na 2 będziesz miał!

  5. #5
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Dawid7er
    Dołączył
    May 2010
    Posty
    684
    BMW
    e38 730i
    Skąd
    Bełchatów
    Blog
    5
    kumpel wczoraj coś nabąknął o dyfrze z diesla ale nie zwróciłem na to za bardzo uwagi

  6. #6
    Doświadczony Użytkownik Awatar ManiacDrifting
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    3,325
    BMW
    E32 735iAL...
    Skąd
    Bikini Dolne
    no ale wkoncu to bedzie najlepszy wybór.. a nie jakieś dyfry z m technika i tytanowe ośki

  7. #7
    Zaawansowany Użytkownik Awatar martinez538
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    447
    BMW
    330xd e91/ ex740iA e38 2000r/525i e34 1990r
    Skąd
    Myszków
    chyba że chcesz gokarta robić to spoko:D
    zresztą diesle też ze szperą wychodziły, i to nawet hydrauliczną czyli jak chcesz to nie masz wcale a po włączeniu 100%
    Ostatnio edytowane przez martinez538 ; 12-09-2012 o 15:15

  8. #8
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Inur
    Dołączył
    Feb 2012
    Posty
    394
    BMW
    740iM (M60), M3 GT2
    Skąd
    Poznań
    Po pierwsze:
    http://www.m-forum.de/kalkulator/getriebe/index.html

    Po drugie, domyślam się że auto ma służyć do sprintu skoro prędkość maksymalna jest nieważna. Ustal jaką prędkość maksymalną osiągasz na próbach i wg. tego dobierz przełożenie, moim zdaniem umożliwiające osiągnięcie maksymalnej prędkości jaką dopuszczasz na 4 biegu. Czyli piątka była by dodatkowym biegiem dojazdowym oraz na wszelki wypadek.

    Po trzecie, przelicz sobie dysponując przełożeniami i charakterystyką momentu obrotowego silnika jak będzie się kształtował moment obrotowy kół podczas przyśpieszania. Poniżej porównanie jakie robiłem przy budowie ostatniego auta, zdecydowałem się właśnie na 4.45:

    Wyszło na to że przy przyśpieszaniu od 0-188 na 3.23 średni moment obrotowy z uwzględnieniem wszystkich zmiennych to 2648Nm, przy 4.45 już 3110Nm.
    Jeśli jesteś zainteresowany to podeślę Ci arkusz kalkulacyjny w którym to jest wyliczone do skrzyni od 328i i odcinki 7500obr/min. Musisz tylko wpisać moment obrotowy dla swojego silnika przy konkretnych obrotach (co 500) i przeliczyć obwód kół.

    Po czwarte, jak chcesz brać krótki most w stosunku do obwodu kół to musisz coś zrobić z wybierakiem. Lepszej fotki nie mam, u mnie funkcjonuje taki short shifter z którego jestem zachwycony:

    Skok jest stosunkowo krótki ale biegi można wbijać z bardzo dużą siłą. Kiedyś mierzyłem w programie do obróbki wideo to zmiana trwa około 250ms. Z tym że takie zmiany to tylko na zawodach i po ok. 300km skrzynia już jest na ostatnich nogach. Ale coś za coś. Co do kłowych wkładów to Virnik ostatnio coś znalazł w Czechach za 10tys ale do skrzyni Getraga 6b. Chyba najtańsze wyjście. PPG Ci zrobi za 25.

  9. #9
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Dawid7er
    Dołączył
    May 2010
    Posty
    684
    BMW
    e38 730i
    Skąd
    Bełchatów
    Blog
    5
    Inur, dzięki za wyczerpującą wypowiedz. Cały problem polega na tym że ja fizycznie nie mam tego auta, będę budował replikę (nie dokładną, bardziej nastawioną na osiągi, podobają mi się sprinty :D) lotusa 7. Na wyliczenia tego typu będzie czas później, jak złożę całość, przejadę się i znowu rozłożę bo tak jak pisałem wleci dół od b28, wtedy też będę skrupulatnie wyliczał idealny dyfer ustawienie zawieszenia i inne cuda na kiju. Puki co chciał bym znaleźć, mniej więcej najodpowiedniejszy zestaw żeby móc w ogóle to auto złożyć i się tym przejechać i wtedy wprowadzać dokładniejsze modyfikacje. Wszystko mam na razie zaplanowane na papierze a wiadomo że w czasie pracy coś tam innego zawsze wyjdzie i się nieco zmieni koncepcja, niemniej chciał bym aby miało to w miarę ręce i nogi od samego początku

  10. #10
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Inur
    Dołączył
    Feb 2012
    Posty
    394
    BMW
    740iM (M60), M3 GT2
    Skąd
    Poznań
    Myślałem że może chodzić o coś pokroju Lotusa 7 ;) Bardzo fajne zabawki, kiedyś miałem okazję się przejechać Westfieldem z jakimś silnikiem Forda. Banan na twarzy jest :)

    Jeżeli tylko w przybliżeniu chcesz liczyć to skorzystaj z pierwszego linka w moim poście - wpisz przełożenia skrzyni (albo zaznacz M3 286ps, przełożenia bardzo zbliżone) uzupełnij dane dot. rozmiaru opon i dowiesz się ile to auto pojedzie przy danym przełożeniu dyfra. Myślę że szybciej niż 200 nie ma sensu choć jeśli kiedyś trafisz na Tor Poznań to taka prędkość max Ci nie wystarczy.

Podobne wątki

  1. [elektronika] OBC jaki wybrać do 3.0 R6
    Przez michaelp492 w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 08-04-2012, 22:27
  2. Dyfer, jaki podejdzie w zamian za przełożenie 3,91
    Przez Marcin-e32 w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 23-11-2011, 09:11
  3. Dyfer jaki olej?
    Przez krystianpee w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 22-08-2011, 11:58
  4. Jaki aku wybrać
    Przez Supermen w dziale NA KAŻDY TEMAT / Humor / Off Topic
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 01-05-2011, 20:00
  5. E32 740i Jaki dyfer i skrzynia??
    Przez qba740 w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 09-01-2010, 19:47

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •