Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 37

Wątek: Dziurawa odnoga gumowej rury przepływomierza

  1. #11
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Mat88
    Dołączył
    Nov 2010
    Posty
    843
    BMW
    E38 728iA
    Skąd
    Warszawa
    ja dzisiaj wyczyściłem krokowca i przepustnicę. Od silnika elektrycznego odchodzi trzpień po którym może dostać się płyn do środka uzwojeń

  2. #12
    Zaawansowany Użytkownik Awatar tomgtdek69
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    711
    BMW
    E39 540iA
    Skąd
    Słupsk
    Widzę że masz preparat do czyszczenia, przy demontażu ściągnij disę i sprawdź luz na klapce przy okazji...
    Ja za jednym zamachem wymieniłem odmę/lub jak kto woli zawór odpowietrzania skrzyni korbowej (ale to już większa zabawa)
    Nr 6 na rysunku;
    http://www.realoem.com/bmw/showparts...95&hg=11&fg=40
    V8 Garage

  3. #13
    d(-_-)b Vip Awatar ratovnik
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    4,102
    BMW
    E66 735Li
    Skąd
    Żory
    Cytat Zamieszczone przez tomgtdek69 Zobacz posta
    Widzę że masz preparat do czyszczenia, przy demontażu ściągnij disę i sprawdź luz na klapce przy okazji...
    Ja za jednym zamachem wymieniłem odmę/lub jak kto woli zawór odpowietrzania skrzyni korbowej (ale to już większa zabawa)
    Nr 6 na rysunku;
    http://www.realoem.com/bmw/showparts...95&hg=11&fg=40
    Luz na klapce przy elemencie nr 6?

  4. #14
    d(-_-)b Vip Awatar ratovnik
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    4,102
    BMW
    E66 735Li
    Skąd
    Żory
    Cytat Zamieszczone przez Mat88 Zobacz posta
    ja dzisiaj wyczyściłem krokowca i przepustnicę. Od silnika elektrycznego odchodzi trzpień po którym może dostać się płyn do środka uzwojeń
    Jakie klucze potrzebuję do odkręcenia przepustnicy i silnika krokowego? Czy są jakieś nietypowe śrubki, nakrętki itp.?

  5. #15
    Zaawansowany Użytkownik Awatar tomgtdek69
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    711
    BMW
    E39 540iA
    Skąd
    Słupsk
    Jak wyjmiesz Dise (nr 6) bd wiedział o co chodzi. Jest przykręcona dwiema śrubami na torx'a. Przepustnica czterema (jak wyjmiesz dise bd miał wszystko na dłoni)
    V8 Garage

  6. #16
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Mat88
    Dołączył
    Nov 2010
    Posty
    843
    BMW
    E38 728iA
    Skąd
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez ratovnik Zobacz posta
    Jakie klucze potrzebuję do odkręcenia przepustnicy i silnika krokowego? Czy są jakieś nietypowe śrubki, nakrętki itp.?
    Weź zwykłe gwiazdki, element nr 6 masz przykręcony na dwie śrubki potem odkręcasz jeszcze dwie od blaszki, która trzyma krokowca i linkę gazu w całości potem krokowca odpinasz od zasilania, następnie musisz lekko bujając w prawo i w lewo ciągnąc do siebie wyciągasz krokowca. najprościej jest jeszcze wykręcić całą rurkę układu dolotowego powietrza, ja tak zrobiłem i miałem większe możliwości co do ruchu rękami.

  7. #17
    d(-_-)b Vip Awatar ratovnik
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    4,102
    BMW
    E66 735Li
    Skąd
    Żory
    Dzięki za wskazówki.

    Dzisiaj rozpocząłem czyszczenie.
    Na początek przepustnica. Aż tak źle nie wyglądała.


    Później silnik krokowy, trochę zaczadzony:


    Czy w środku ta obrotowa "zatyczka" ma się ruszać przy ruszaniu silniczkiem? Po wyczyszczeniu środek wyglądał tak. Ma być mały prześwit patrząc przez silniczek czy środek powinien być zasłonięty przez ten obrotowy bolec?


    Co to jest i do czego służy?


    Jedyne co to zapomniałem kupić tego kolanka gumowego za przepływomierzem... :)

  8. #18
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Mat88
    Dołączył
    Nov 2010
    Posty
    843
    BMW
    E38 728iA
    Skąd
    Warszawa
    http://www.realoem.com/bmw/showparts...11&fg=40&hl=24

    Zespół regulacji kolektora ssącego :) tyle że mój nie był tak upaćkany olejem

    a krokowiec wygląda wzorowo, po moim czyszczeniu łopatki wreszcie zaczęły się ruszać lekko silnik się odmulił, ale wyszedł czujnik położenia łopatki przepustnicy do wymiany :(. Co do pytania to tak, ma się ruszać lekko :) błąd zaworu regulacji biegu jałowego wyskakuje kiedy twornik na silniczku nie daje rady już obracać łopatkaimi. Mój krokowiec też był zasyfiały (płukanie rurki w spirycie dało to samo ;) )

  9. #19
    d(-_-)b Vip Awatar ratovnik
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    4,102
    BMW
    E66 735Li
    Skąd
    Żory
    Czyli wszystko jest git majonez :-)

    Jutro zamawiam gumowe kolanko, bo krokowca czyścić już mi się więcej nie chce :-) :-)

  10. #20
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    4,268
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Racibórz(Śląsk)
    Element ruchomy w regulatorze biegu jałowego(w bmw nie ma silnika krokowego do regulacji wolnych obrotów) ma chodzić bardzo lekko. Robiąc obrotowe ruchy prawo-lewo powinno być słychać "klikanie" tego elementu(dobija do krańcowych położeń).

    Po czyszczeniu przepustnicy warto skasować adaptację, wtedy DME na nowo nauczy się jej położenia.
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms

Podobne wątki

  1. Naprawa przepływomierza
    Przez atheo w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 44
    Ostatni post / autor: 30-09-2013, 11:18
  2. [silnik] Sprawdzenie przepływomierza w e65.
    Przez Roobs w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 29-06-2012, 14:19
  3. Rury od chłodzenia pękają na mrozie!
    Przez koNik_N w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 17-12-2010, 22:28
  4. [ elektryka] Kopułka, świece, kable, dym z rury
    Przez orson w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-05-2010, 17:21

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •