Pokaż wyniki od 1 do 10 z 28

Wątek: 3.0d M57 czujniki temperatur, problemy z wentylatorem klimatyzacji i parę innych

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Początkujący Użytkownik Awatar Palnik
    Dołączył
    Sep 2012
    Posty
    23
    BMW
    740iA
    Skąd
    Bukowno
    Witam.
    Z silnikiem M57 miałem do czynienia 2 lata w moim poprzednim bmw.
    Robiłem różne testy, naprawy i próby z moim autem.
    Przeczytałem ten temat cały i chciałbym kilka rzeczy wyprostować.
    M57 jest chłodzony tylko przez wentylator na wisco. Wentylator elektryczny jest tylko do chłodnicy klimy.
    Wentylator jest na 3 przewodach. Dwa grube-zasilające i jeden cieniutki sygnałowy z DDE a tak naprawdę z klimatronika. DDE potrzebuje tylko wiedzieć czy będzie obciążenie silnika przez kompresor klimy i podnosi wolne obroty chyba o 50 obr (nie pamiętam).
    Wentylator z przodu ma pokrywkę zasłaniającą wchodzące do niego przewody.
    Niby jest szczelna ale do środka dostaje się woda z solą a co dalej to wiadomo. Wszystko co było miedziane to jest zielone od patyny. Cienki przewód potrafi odpaść od korozji. Widziałem w kilku różnych bmw.
    Co do ilości czynnika chłodzącego w układzie to żeby się załączało sprzęgło na kompresorze klimy wystarczy 200g w układzie.
    Klima będzie ledwie działała ale będzie. Jeśli słychać załączanie się sprzęgła (charakterystyczny klik) co jakiś czas a wentylator się nie włącza to czujnik ciśnienia w układzie wyłączy sprzęgło na kompresorze klimy z przyczyn bezpieczeństwa. Praca układu jest w zakresie 10-16 bara a awaryjne wyłączenie przy braku wentylatora przy 45 barach.
    Podczas jazdy chłodnica klimy wentylatora niby nie wymaga, bo jest chłodzona pędem powietrza i klima będzie chłodziła normalnie. Jak staniesz w korku a wentylator się nie włączy to zadziała zabezpieczenie ciśnieniowe i po chwili z nawiewów poleci ciepłe powietrze.
    Miewałem przypadki zanim naprawiłem ten cienki kabel, że po uruchomieniu silnika (był zimny) i włączeniu klimy wisco mi działało cały czas.
    Wychodziło na to, że chłodnica klimy dawała tyle ciepła, że wisco łapało i kręciło wentylatorem. Silnik nie miał jeszcze "pionu" na wskaźniku więc nagrzany nie był.

  2. #2
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,134
    BMW
    740i
    Skąd
    Dolny Slask
    Cytat Zamieszczone przez Palnik Zobacz posta
    Witam.
    Z silnikiem M57 miałem do czynienia 2 lata w moim poprzednim bmw.
    Robiłem różne testy, naprawy i próby z moim autem.
    Przeczytałem ten temat cały i chciałbym kilka rzeczy wyprostować.
    M57 jest chłodzony tylko przez wentylator na wisco. Wentylator elektryczny jest tylko do chłodnicy klimy.
    Wentylator jest na 3 przewodach. Dwa grube-zasilające i jeden cieniutki sygnałowy z DDE a tak naprawdę z klimatronika. DDE potrzebuje tylko wiedzieć czy będzie obciążenie silnika przez kompresor klimy i podnosi wolne obroty chyba o 50 obr (nie pamiętam).
    Wentylator z przodu ma pokrywkę zasłaniającą wchodzące do niego przewody.
    Niby jest szczelna ale do środka dostaje się woda z solą a co dalej to wiadomo. Wszystko co było miedziane to jest zielone od patyny. Cienki przewód potrafi odpaść od korozji. Widziałem w kilku różnych bmw.
    Co do ilości czynnika chłodzącego w układzie to żeby się załączało sprzęgło na kompresorze klimy wystarczy 200g w układzie.
    Klima będzie ledwie działała ale będzie. Jeśli słychać załączanie się sprzęgła (charakterystyczny klik) co jakiś czas a wentylator się nie włącza to czujnik ciśnienia w układzie wyłączy sprzęgło na kompresorze klimy z przyczyn bezpieczeństwa. Praca układu jest w zakresie 10-16 bara a awaryjne wyłączenie przy braku wentylatora przy 45 barach.
    Podczas jazdy chłodnica klimy wentylatora niby nie wymaga, bo jest chłodzona pędem powietrza i klima będzie chłodziła normalnie. Jak staniesz w korku a wentylator się nie włączy to zadziała zabezpieczenie ciśnieniowe i po chwili z nawiewów poleci ciepłe powietrze.
    Miewałem przypadki zanim naprawiłem ten cienki kabel, że po uruchomieniu silnika (był zimny) i włączeniu klimy wisco mi działało cały czas.
    Wychodziło na to, że chłodnica klimy dawała tyle ciepła, że wisco łapało i kręciło wentylatorem. Silnik nie miał jeszcze "pionu" na wskaźniku więc nagrzany nie był.
    No akurat niewiele tu wyprostowales... a wrecz przeciwnie zagmatwales.
    Visco spina sie nie do powietrza a od temp wody w ukladzie wiec nie ma znaczenia czy akurat wlaczyles klime czy tez nie.

    Zdemontuj wisco nagrzej M57 i bez wlaczonej klimy wlaczy sie went klimy - jakim cudem skoro twierdzisz ze jest tylko do klimy??

    Owszem kable sniedzieja, plyta glowna wentylatora koroduje, przerywaja sie uzwojenia silnika- ale to nie wentylator "zasila" cienki przewod tylko DDE wiec skoro jest tam jak pisze Coboss 12V to napewno nie wygenerowane przez wentylator tylko zwarcie jest gdzies indziej.

    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 29-08-2012, 12:53
  2. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 08-02-2011, 17:58
  3. 3.0d M57 przepływomierz, jaki?
    Przez Saillupus w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 07-02-2011, 15:59
  4. 735i błąd związany z wentylatorem silnika
    Przez MarcinByd w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 28-01-2011, 06:45
  5. Problem z wentylatorem chlodnicy (chyba)
    Przez JarekR w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 24-12-2008, 18:01

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •