Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 28

Wątek: 3.0d M57 czujniki temperatur, problemy z wentylatorem klimatyzacji i parę innych

  1. #11
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,130
    BMW
    740i
    Skąd
    Dolny Slask
    Cytat Zamieszczone przez coboss Zobacz posta
    Mierzyłem jest 12V na nim ale impulsy nie idą trochę dziwne, jak będę miał czas to usiądę i posprawdzam dokładnie.
    Auto mam przytarte ale z drugiej strony, ta strona o której mówisz nigdy nie przeżyła żadnych stłuczek ani nic podobnego.
    Na szczęście stało się to jak już lato się kończy.
    Teraz muszę zając się wymiana czujnika oleju i termostatu oraz wiskozy.
    Męczy mnie jeszcze czujnik temperatury zewnętrznej dla DDE, nie mam pojęcia gdzie on jest.
    Co to niedogrzewania auta to można je zauważyć tylko po zwiększonym spalaniu, dla mnie inżynier BMW odpowiedzialny za to był baranem ustawiając zakres temperatur 70-100*C dla wskazówki na zegarach jako prawidłowy pomiar. Człowiek może jeździć latami niedogrzanym autem i nie będzie o tym wiedział bo na zegarach stoi prosto.
    A wystarczyłoby zrobić graniczną 80*C i wtedy gdy człowiek spokojnie jeździ lub stoi autem w korkach w chłodniejsze dni to zauważyłby, że coś nie pasuje bo wskazówka od temperatury lekko się obniża.
    12V na kabelku sterujacym- mozliwe tylko w przypadku jak masz gdzies zwarcie z grubym zasilajacym lub zle zmierzyles...
    Info o temp powietrza DDE dostaje od przeplywki.
    Ostatnio edytowane przez BOSS ; 09-09-2012 o 19:11
    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!

  2. #12
    Vip Vip Awatar coboss
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Skąd
    Szlachta Rydzyńska koło wsi Leszno
    Cytat Zamieszczone przez BOSS Zobacz posta
    Info o temp powietrza DDE dostaje od przeplywki.
    Czyli ma prawo na postoju wzrastać temperatura czy jest coś nie tak?

    Co do tego co się dzieje na kablu sterującym jak będę miał luźniejszy dzień to pomierzę wszystko solidnie i posprawdzam od samego DDE.
    ---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
    W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!

  3. #13
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    4,268
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Racibórz(Śląsk)
    DDE o temperaturze w dolocie dostaje informacji z czujnika temperatury który jest wbudowany w przepływomierz. Ma on duże znaczenie bo jest brany pod uwagę przy obliczaniu masy powietrza dostarczanej do silnika. Jak najbardziej może wzrastać na postoju bo nie ma takiego przepływu powietrza, żeby go schodzić.
    W testach temperatura zewnętrza to odczyt z czujnika temp. zewnętrznej w nadkolu, tyle że bez korekcji. Po korekcji wartość widzisz na liczniku.

    Normalna temperatura pracy to ok. 90*C, taką wartość trzyma u Szajboosa, jeśli jest niższa tak jak u ciebie to najprawdopodobniej termostat do wymiany. Pierwsze 730D nie miały termostatu spalin, pojawił się nieco później.
    Z wisco warto uważać. W jednej sztuca u nas na warsztacie zablokowane wisco narobiło już szkód(maska, wygłuszenie, węże chłodzenia, obudowa wisco), tyle że to było 735i.


    Co do sterowania wentylatorem to najlepiej podłączyć oscyloskop i zobaczyć jakie są przebiegi na wyjściu po włączeniu klimy, albo po wysterowaniu ręcznie za pomocą np. inpy.
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms

  4. #14
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Dodam od siebie że koroduje styk na czujniku temp silnika i jest wtedy zaniżana temperatura. Oczyszczenie styków pomaga. Normalna temp to właśnie około 90-95 stopni. Sprawdzenie termostatu to prosta sprawa. Chłodnica ma być zimna do temp otwarcia termostatu. Czyli jak odpalisz zimny silnik i po 5 minutach po odpaleniu chłodnica jest ciepła to znaczy że termostat jest niedomknięty. Inny test to macanie węży po mocnym zagrzaniu silnika. Jak komp pokazuje 70 stopni a węże parzą to problem po stronie czujnika.
    Czujnik temperatury zasysanego powietrza nie ma wpływu na klimę.
    Czujnik temp zewnętrznej w nadkolu jak już.
    Jak będzie małe ciśnienie w klimie to wentylator od klimy się nie włączy. W tym przypadku jest brane tylko ciśnienie czynnika chłodniczego. Niestety inpa pokazuje tylko napięcie z czujnika ciśnienia a nie ciśnienie. Nigdy nie zagłębiałem się przy jakim napięciu się włącza went. Wychodzę z założenia że jak w dde nie ma błędu na wentylator to jest ok i zawsze mi się to sprawdzało. Wentylator jest testowany i jakakolwiek usterka w obwodzie wentylatora skutkuje błędem. Jak nie ma błędu to powinno być ok. Z resztą inpą można włączyć wentylator.
    Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
    Albert Einstein

  5. #15
    Vip Vip Awatar coboss
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Skąd
    Szlachta Rydzyńska koło wsi Leszno
    No to bede musial uruchomic grata aby zdiagnozowac wszystko. Co potrafi zrobic wisko to wiem, bo wentylatron chlodnicy juz mi sie rozlecial pod maska na szczescie kawalki ominely weze chlodnicy. Z tym czujnikiem jeszcze sprawdze ale termostat mam do wymiany na 100% bo wsadzilem w szczeline telefon i nagralem wszystko co tam jest, jednym slowem straszny syf, zastanawialem sie od czego mam z tej strony zabrudzony i tlusty silnik, juz teraz wiem na czym puszcza, plyn uzupelnialem raz na kilka miesiecy ale bylem przekonany, ze to normalne, ze odparowuje sobie z pol zbiorniczka wyrownaczego i nalezy uzupelnic brak 2-3 razy do roku. Ogolnie oryginalny termostat to 200 PLN wiec warto to wymienic jak najszybciej.

    Co do wentylatora klimatyzacji, to sam zapomnialem o takim fakcie jak cisnienie w ukladzie. Nie dobijalem klimy od kilku lat a wedlug katalogow moge tracic do 10% czynnika rocznie a to bardzo duzo, sama klima juz w tym roku chlodzila zasadniczo slabo, sutki nie stawaly mimo 16*C ustawionych w aucie :D
    I chyba zaczne od jej napelnienia i dokladnego sprawdzenia szczelnosci.
    Ostatnio edytowane przez coboss ; 12-09-2012 o 09:05

  6. #16
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Średni ubytek roczny czynnika to 50-70 gram.
    Wchodzi np 750g. Po 5 latach to 300 nie ma. Im mniej gazu to mniejsze ciśnienie.
    Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
    Albert Einstein

  7. #17
    Początkujący Użytkownik Awatar Palnik
    Dołączył
    Sep 2012
    Posty
    23
    BMW
    740iA
    Skąd
    Bukowno
    Witam.
    Z silnikiem M57 miałem do czynienia 2 lata w moim poprzednim bmw.
    Robiłem różne testy, naprawy i próby z moim autem.
    Przeczytałem ten temat cały i chciałbym kilka rzeczy wyprostować.
    M57 jest chłodzony tylko przez wentylator na wisco. Wentylator elektryczny jest tylko do chłodnicy klimy.
    Wentylator jest na 3 przewodach. Dwa grube-zasilające i jeden cieniutki sygnałowy z DDE a tak naprawdę z klimatronika. DDE potrzebuje tylko wiedzieć czy będzie obciążenie silnika przez kompresor klimy i podnosi wolne obroty chyba o 50 obr (nie pamiętam).
    Wentylator z przodu ma pokrywkę zasłaniającą wchodzące do niego przewody.
    Niby jest szczelna ale do środka dostaje się woda z solą a co dalej to wiadomo. Wszystko co było miedziane to jest zielone od patyny. Cienki przewód potrafi odpaść od korozji. Widziałem w kilku różnych bmw.
    Co do ilości czynnika chłodzącego w układzie to żeby się załączało sprzęgło na kompresorze klimy wystarczy 200g w układzie.
    Klima będzie ledwie działała ale będzie. Jeśli słychać załączanie się sprzęgła (charakterystyczny klik) co jakiś czas a wentylator się nie włącza to czujnik ciśnienia w układzie wyłączy sprzęgło na kompresorze klimy z przyczyn bezpieczeństwa. Praca układu jest w zakresie 10-16 bara a awaryjne wyłączenie przy braku wentylatora przy 45 barach.
    Podczas jazdy chłodnica klimy wentylatora niby nie wymaga, bo jest chłodzona pędem powietrza i klima będzie chłodziła normalnie. Jak staniesz w korku a wentylator się nie włączy to zadziała zabezpieczenie ciśnieniowe i po chwili z nawiewów poleci ciepłe powietrze.
    Miewałem przypadki zanim naprawiłem ten cienki kabel, że po uruchomieniu silnika (był zimny) i włączeniu klimy wisco mi działało cały czas.
    Wychodziło na to, że chłodnica klimy dawała tyle ciepła, że wisco łapało i kręciło wentylatorem. Silnik nie miał jeszcze "pionu" na wskaźniku więc nagrzany nie był.

  8. #18
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,130
    BMW
    740i
    Skąd
    Dolny Slask
    Cytat Zamieszczone przez Palnik Zobacz posta
    Witam.
    Z silnikiem M57 miałem do czynienia 2 lata w moim poprzednim bmw.
    Robiłem różne testy, naprawy i próby z moim autem.
    Przeczytałem ten temat cały i chciałbym kilka rzeczy wyprostować.
    M57 jest chłodzony tylko przez wentylator na wisco. Wentylator elektryczny jest tylko do chłodnicy klimy.
    Wentylator jest na 3 przewodach. Dwa grube-zasilające i jeden cieniutki sygnałowy z DDE a tak naprawdę z klimatronika. DDE potrzebuje tylko wiedzieć czy będzie obciążenie silnika przez kompresor klimy i podnosi wolne obroty chyba o 50 obr (nie pamiętam).
    Wentylator z przodu ma pokrywkę zasłaniającą wchodzące do niego przewody.
    Niby jest szczelna ale do środka dostaje się woda z solą a co dalej to wiadomo. Wszystko co było miedziane to jest zielone od patyny. Cienki przewód potrafi odpaść od korozji. Widziałem w kilku różnych bmw.
    Co do ilości czynnika chłodzącego w układzie to żeby się załączało sprzęgło na kompresorze klimy wystarczy 200g w układzie.
    Klima będzie ledwie działała ale będzie. Jeśli słychać załączanie się sprzęgła (charakterystyczny klik) co jakiś czas a wentylator się nie włącza to czujnik ciśnienia w układzie wyłączy sprzęgło na kompresorze klimy z przyczyn bezpieczeństwa. Praca układu jest w zakresie 10-16 bara a awaryjne wyłączenie przy braku wentylatora przy 45 barach.
    Podczas jazdy chłodnica klimy wentylatora niby nie wymaga, bo jest chłodzona pędem powietrza i klima będzie chłodziła normalnie. Jak staniesz w korku a wentylator się nie włączy to zadziała zabezpieczenie ciśnieniowe i po chwili z nawiewów poleci ciepłe powietrze.
    Miewałem przypadki zanim naprawiłem ten cienki kabel, że po uruchomieniu silnika (był zimny) i włączeniu klimy wisco mi działało cały czas.
    Wychodziło na to, że chłodnica klimy dawała tyle ciepła, że wisco łapało i kręciło wentylatorem. Silnik nie miał jeszcze "pionu" na wskaźniku więc nagrzany nie był.
    No akurat niewiele tu wyprostowales... a wrecz przeciwnie zagmatwales.
    Visco spina sie nie do powietrza a od temp wody w ukladzie wiec nie ma znaczenia czy akurat wlaczyles klime czy tez nie.

    Zdemontuj wisco nagrzej M57 i bez wlaczonej klimy wlaczy sie went klimy - jakim cudem skoro twierdzisz ze jest tylko do klimy??

    Owszem kable sniedzieja, plyta glowna wentylatora koroduje, przerywaja sie uzwojenia silnika- ale to nie wentylator "zasila" cienki przewod tylko DDE wiec skoro jest tam jak pisze Coboss 12V to napewno nie wygenerowane przez wentylator tylko zwarcie jest gdzies indziej.

    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!

  9. #19
    Początkujący Użytkownik Awatar Palnik
    Dołączył
    Sep 2012
    Posty
    23
    BMW
    740iA
    Skąd
    Bukowno
    Cytat Zamieszczone przez BOSS Zobacz posta
    Visco spina sie nie do powietrza a od temp wody w ukladzie wiec nie ma znaczenia czy akurat wlaczyles klime czy tez nie.
    http://www.realoem.com/bmw/showparts...34&hg=11&fg=35

    Nadal twierdzę, że wisco "łapie" od gorącego powietrza nie od wody w układzie.


    Cytat Zamieszczone przez BOSS Zobacz posta
    ....


    Zdemontuj wisco nagrzej M57 i bez wlaczonej klimy wlaczy sie went klimy - jakim cudem skoro twierdzisz ze jest tylko do klimy??

    Próbowałem właśnie tak jak piszesz. Fakt ze w e46. Wentylator z przodu chłodnicy czyli ten zwany "od klimy" stał a temperatura w układzie poszła grubo ponad 100 st.
    Po włączeniu klimy włączył się. Być może w e38 jest awaryjne chłodzenie w razie uszkodzenia wisco. W e46 czegoś takiego nie ma.

  10. #20
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    W e46 i m47n wentylator załącza się przy 103 stopniach.

    Co do wisko to też mam wrażenie że jest potrzebny strumień ciepłego powietrza aby się zapięło całkiem. Miałem problem z termostatem i wisko nie działało mimo sporej temp silnika.
    Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
    Albert Einstein

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 29-08-2012, 12:53
  2. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 08-02-2011, 17:58
  3. 3.0d M57 przepływomierz, jaki?
    Przez Saillupus w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 07-02-2011, 15:59
  4. 735i błąd związany z wentylatorem silnika
    Przez MarcinByd w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 28-01-2011, 06:45
  5. Problem z wentylatorem chlodnicy (chyba)
    Przez JarekR w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 24-12-2008, 18:01

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •