DDE o temperaturze w dolocie dostaje informacji z czujnika temperatury który jest wbudowany w przepływomierz. Ma on duże znaczenie bo jest brany pod uwagę przy obliczaniu masy powietrza dostarczanej do silnika. Jak najbardziej może wzrastać na postoju bo nie ma takiego przepływu powietrza, żeby go schodzić.
W testach temperatura zewnętrza to odczyt z czujnika temp. zewnętrznej w nadkolu, tyle że bez korekcji. Po korekcji wartość widzisz na liczniku.

Normalna temperatura pracy to ok. 90*C, taką wartość trzyma u Szajboosa, jeśli jest niższa tak jak u ciebie to najprawdopodobniej termostat do wymiany. Pierwsze 730D nie miały termostatu spalin, pojawił się nieco później.
Z wisco warto uważać. W jednej sztuca u nas na warsztacie zablokowane wisco narobiło już szkód(maska, wygłuszenie, węże chłodzenia, obudowa wisco), tyle że to było 735i.


Co do sterowania wentylatorem to najlepiej podłączyć oscyloskop i zobaczyć jakie są przebiegi na wyjściu po włączeniu klimy, albo po wysterowaniu ręcznie za pomocą np. inpy.