Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Wątek: dokręcanie śrub kluczem dynamometrycznym

  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik Awatar lostami1988
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    467
    BMW
    e 32 3000dm3 v8
    Skąd
    BYDGOSZCZ

    dokręcanie śrub kluczem dynamometrycznym

    witam mam pytanie jakim momentem dokręcić poszczegulne śruby aby wszystko się zgadzało?
    -śruby miski olejowej
    -śruby kolektora dolotowego(to podobno bardzo ważne)
    -plastikowa nakrętka filtra oleju
    silnik v8 3 litry. dzięki z góry

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik Awatar jareczek256
    Dołączył
    May 2009
    Posty
    461
    BMW
    E38 728i
    Skąd
    złotoryja
    Myśle ze akurat śruby które wymieniles nie trzeba dokrecac dynamometrem, poprostu dokrec z czuciem abyś nie przerwał co ważniejsze chyba jest kolejność dokrecania. Ale to jest tylko moje zdanie może ktoś sadzi inaczej.
    BMW - radość z jazdy!

  3. #3
    (pre) Neo Katechu Men Vip Awatar hatecraft
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    1,088
    BMW
    735i - E38 FL Aut.
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    7
    Ja od zawsze twierdziłem, że dokręcanie momentem nigdy nie zaszkodzi, a czasem może pomóc. ;)
    I widziałem kilka razy efekty dokręcania "z czuciem", które kosztowało kilka stówek.


    Dla silnika M60:
    TIS nie podaje jednej wartości momentu, trzeba sprawdzić wymiar gwintów, a czasem też klasę wytrzymałości śrub:

    Miska olejowa, trzeba zastosować nowe śruby (info w TIS):
    http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/00/11/21
    http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?2/50/01
    - śrubki M6 8.8: 10 Nm
    - śrubki M6 10.9: 12 Nm
    - śrubki M8 8.8: 22 Nm

    przy okazji:
    - spust oleju: 25 Nm

    kolektor:
    http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/00/11/47
    http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/00/11/47
    - nakrętki M8: 22 Nm
    - nakrętki M8: 15 Nm
    - nakrętki M8: 10 Nm

    pokrywa filtra oleju:
    http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/00/11/01
    http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?2/50/17
    - plastikowa wkręcana pokrywa: 25 Nm
    Ostatnio edytowane przez hatecraft ; 15-08-2012 o 08:52
    Skrzynie automatyczne się zużywają! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...

    Kiedy ludzie przestają wierzyć w Boga, to nie jest tak, że w nic nie wierzą, ale wierzą w cokolwiek.
    G. K. Chesterton

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik Awatar lostami1988
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    467
    BMW
    e 32 3000dm3 v8
    Skąd
    BYDGOSZCZ
    dzięki hatecraft bardzo mi się to przyda pozdro

  5. #5
    Vip Vip
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    3,880
    BMW
    750iL
    Skąd
    Bielsk Podlaski
    wystarczy ze klucz dobierzesz odpowiedni do sruby i nic nieurwiesz, jak tylko glowice i rolki rozrzadu dokrecam dyno. Śruby misy w m60 dyno? bez przesady

  6. #6
    (pre) Neo Katechu Men Vip Awatar hatecraft
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    1,088
    BMW
    735i - E38 FL Aut.
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    7
    Cytat Zamieszczone przez krzywy191 Zobacz posta
    Śruby misy w m60 dyno? bez przesady
    To nie przesada, tylko pedanteria. :D
    A śrub łączników wału napędowego, flanszy półosi, nakrętek przegubów -- też bez momentu dokręcasz?

    Liczba pourywanych przeze mnie (i moich kolegów mechaników) śrub poszła w dziesiątki. I wolę jej nie powiększać bez potrzeby.
    Jak szarpię zapieczone M12 a potem mam podejść do dokręcania M6, to mam zmęczoną rękę i czucia prawie żadnego. Dynamometr rozwiązuje problem. A wyjmowanie go z pudełka, nastawianie, luzowanie i chowanie już weszło w krew :)
    Skrzynie automatyczne się zużywają! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...

    Kiedy ludzie przestają wierzyć w Boga, to nie jest tak, że w nic nie wierzą, ale wierzą w cokolwiek.
    G. K. Chesterton

  7. #7
    Vip Vip
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    3,880
    BMW
    750iL
    Skąd
    Bielsk Podlaski
    a ja nie, tak jak napisałem, wprawny mechanik wie kiedy juz dosc a kiedy gwint sie ciagnie, oczywiscie lepiej jest z dyno ale ja radze sobie i bez tego, poprostu niechce mi sie wyciagac klucza....

  8. #8
    Zaawansowany Użytkownik Awatar lostami1988
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    467
    BMW
    e 32 3000dm3 v8
    Skąd
    BYDGOSZCZ
    a z jaką siłą dokręcić czujnik spalania stukowego do bloku silnika?

  9. #9
    (pre) Neo Katechu Men Vip Awatar hatecraft
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    1,088
    BMW
    735i - E38 FL Aut.
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    7
    Cytat Zamieszczone przez lostami1988 Zobacz posta
    a z jaką siłą dokręcić czujnik spalania stukowego do bloku silnika?
    20 Nm. Wszystkie modele oprócz E23 tyle mają.
    (E23 ma 13 Nm).

    http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?2/50/44
    Skrzynie automatyczne się zużywają! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...

    Kiedy ludzie przestają wierzyć w Boga, to nie jest tak, że w nic nie wierzą, ale wierzą w cokolwiek.
    G. K. Chesterton

  10. #10
    Zaawansowany Użytkownik Awatar lostami1988
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    467
    BMW
    e 32 3000dm3 v8
    Skąd
    BYDGOSZCZ
    dzięki kolego:->

Podobne wątki

  1. [elektronika] Problem z kluczem i elektryka w e38 725 tds.
    Przez joe8383 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 22-07-2011, 07:33
  2. Siła dociągania śrub głowicy w tds
    Przez Kamil w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 06-01-2011, 12:33
  3. [ pozostale] Ukręcony "Zamek do śrub"
    Przez cutthr0at w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 10-04-2010, 01:19
  4. POMOCY PROBLEM ; "ZŁODZIEJKA" DO ŚRUB SIE OBROBIŁA
    Przez Maniekk w dziale Felgi, opony, itp.
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 02-05-2009, 13:54

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •