Podaj Smoothness pracy kazdego z cylindrow, to pomoze rozwiazac problem. E38 z DME 5.2.1 (dotyczy tez ME7) maja dosc zaaansowany system kontroli stuku (knock sensing) ale, ze jest to technologia sprzed epoki galerianek, to jest dosc wrażliwa na "zakłócenia" np. zuzyte lozyska w kompresorze klimy potrafia "uszkodzić" cylindry 1,2,3.. tak.. to prawda. To proste - stuki, wibracje od uszkodzonego lożyska przenoszone są na blok, czujniki spalania stukowego rejestrują je jako anomalie w pracy cylindrów 1,2,3 - czyli zapłon na tych cylindrach w tył, paliwko w górę, az do całkowitego odłączenia tych cylindrów i błedu Cylinder X damaged.

TO TYLKO JEDNA Z MOZLIWOŚCI!!! Ale mimo mojego krótkiego stażu w leczeniu różnych 7er spotkałem sie juz z 3 przypadkami gdzie winowają niepraidłowej pracy teoretycznie sprawnego silnika byla jakaś zużyta rolka, lożysko w kompresorze itp.

WAŻNE!!! opisany sytuacja dotyczy silników z czujnikami spalania stukowego.

Łatwo to zdiagnozować nagrywając - logując pełne spektrum pracy silnika gdy działa prawidłowo oraz gdy zaczyna "przebierac" - przeanalizować widmo jednego i drugiego cyklu pracy wtedy juz po częstotliwości mozemy poznac co jest winowajcą.

Pozdrawiam

Koko