Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 30

Wątek: Nawiew na szybę od strony pasażera

  1. #11
    OK. Bede sledzil temat

  2. #12
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    149
    BMW
    e32
    Skąd
    Lubin
    Witam, znowu zauważyłem coś nowego z tym ciepłym powietrzem, dzisiaj powkręcałem autko trochę na obroty (co by rurki przedmuchać) i zauważyłem,poczułem że z nawiewu na szybę od strony pasażera leci ciepłe powietrze(tak samoczynnie zaczęło lecieć) wszystko wraca do normy jak silnik całkiem ostygnie, dodam że np wczoraj byłem na wycieczce we Wrocławiu jeździłem cały dzień nawet na korki wrocławskie się załapałem ale w/w przypadłość nie wystąpiła jedynie muszę dodać ze jeździłem spokojnie bez wkręcania na wysokie obroty itd. Reduktor jest raczej dobrze podpięty, jeden wąż jest podłączony do węża który wychodzi z silnika tylko na wysokości elektrozaworów zaraz przed nimi, a drugi jest wpięty w wąż który wychodzi ze zbiorniczka wyrównawczego. Jak znajdę chwilę czasu to zrobię kilka fotek.

  3. #13
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    149
    BMW
    e32
    Skąd
    Lubin
    Cytat Zamieszczone przez sylwek7
    2 - padly elektrozawory (bez napiecia sa w pozycji otwartej - prad je zamyka)
    Wydaje mi sie że jak by padły to albo cały czas by leciało ciepłe powietrze z każdego nawiewu, albo w ogóle by go nie było, a u mnie z ogrzewaniem nie ma problemów, oprócz tego że albo samoczynnie zaczyna lecieć ciepłe tylko na szybę pasażera, albo jak potrzebuję osuszanie szyby to od strony kierowcy leci zimne zamiast ciepłego.

    chyba że się mylę to proszę o poprawę i jakąś poradę/y

  4. #14
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2008
    Posty
    223
    BMW
    E32 M30B30 '88, G12 750ix
    Skąd
    Wrocław
    Walcze z podobnym problemem. Wymienilem elektrozawory, sprawdzilem ich zasilanie(12 v) i mimo to nadal mam cieple powietrzez na szyby. Czujniki temp sprawne, potencjometry na panelu ihka tez podaja prawidlowa wartość. Wszystkie przewody bez zadnego przetarcia i zwarcia. Winowajcą tego stanu rzeczy jest prawdopodobnie modul/sterownik schowany za nagrzewnicą. Angielskie fora podają aby przelutować każdy element i zlikwidować tym samym zimne luty. Jestem w trakcie tej operacji. Poinformuje o wynikach. Miarodajnym testem elektrozaworow może też być podlączenie amperomierza między srodkowym pinem a bocznym przy elektrozaworze. Obserwujemy wtedy płynący prąd gdy elektrozawór jest zamkniety( u mnie 20 mA- chyba troche za mało?) i brak prądu gdy elektrozawór jest otwarty=grzanie. Gdy jest wlaczone grzanie, dodatkowo słyszymy elektryczna pompe wody zamontowaną pod elektrozaworem. Czy ktoś moze sprawdzić jaki prąd płynei u niego przez elektrozawór?

    Jesli elektrozawór jest zepsuty to ciepło idzie tylko dołem i na szyby, jesli jest inaczej to prawdopodobnie mamy jeszcze wylamane silnki mieszające powietrze( z prawej i lewej strony radia). Te silniczki nie mieszaja powietrza na szyby. Z nich leci powietrze o temp nagrzewnicy
    <<STOS>>

  5. #15
    Zaawansowany Użytkownik Awatar chester
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    361
    BMW
    E66 730Ld
    Skąd
    Górny Śląsk
    u mnie gotowe - chłodnicę klimy wymieniłem na nową czynnik napełniony, a brak działania był spowodowany zerwanym kabelkiem idącym od zaworu osuszacza przy kostce - wiec przelutowałem i zabezpieczyłem połączenia.
    Dzisiaj napełniłem czynnikiem i od razu przyjemniej w aucie.
    Jedyne co zauważyłem znikoma reakcja na strone pasazera jesli dam max cieple - od str. kierowcy jest dobrze.
    Pozdrawiam

  6. #16
    super chester ze sie udalo.
    Brak reakcji moze byc rzeczywiscie spowodowany albo silniczkami mieszajacymi powietrze albo usterka w sterowniku IHKA - tym przy filtrze p.pylkowym

  7. #17
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    111
    BMW
    E38 740
    Skąd
    Katowice
    a może to być też spowodowane samym zapchanym filtrem ppyłk właśnie
    na innym forum czytałem że to jest częstą przyczyną tego że powietrze cienko wieje od strony pasażera, syf się tam zbiera straszny podobno
    ja u siebie będe musiał to przerobić właśnie, schowek out, poodginać dywaniki poodkręcać plastiki i hej

  8. #18
    Slabo moze wiac przez zapchany filtr, ale nie bedzie roznicy temperatur prawa/lewa strona. filtr wymien - BMW pisze ze co 15 tys km w E32

  9. #19
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2008
    Posty
    223
    BMW
    E32 M30B30 '88, G12 750ix
    Skąd
    Wrocław
    witam
    Czy ktoś mógłby sprawdzić prawidłowy prąd płynący przez elektrozawory na wyłączonym ogrzewaniu w e32? Miernik i środkowy pin z gniazdka z którymś z bocznych pinów. U mnie jest 0.2 A i obawiam się, że jest to za mało, bo nowe elektrozawory się nie zamykają.
    pozdrawiam

    edit:
    Udało się, winny okazał się przelącznik w panelu IHKA, który zamiast oporu bliskiemu 0 miał rzędu kilkudziesięciu Ohmów. Teraz elektrozawory się zamykają i rzeczywiście słychać charakterystyczne cykanie. Jak by ktoś miał jakieś problemu z ogrzewaniem to przerobiłem juz chyba wszystkie warianty wiec moge pomoc Pozdrawiam
    <<STOS>>

  10. #20
    Zaawansowany Użytkownik Awatar chester
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    361
    BMW
    E66 730Ld
    Skąd
    Górny Śląsk
    Cytat Zamieszczone przez stos
    przelącznik w panelu IHKA, który zamiast oporu bliskiemu 0 miał rzędu kilkudziesięciu Ohmów.
    Gdzie w panelu IHKA jest przełącznik?
    Jeśli mówisz o przełączniku w panelu sterowania nawiewem na desce rozdzielczej to nie jest IHKA. Moduł IHKA schowany jest głębiej - przy filtrze pyłkowym.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •