Cytat Zamieszczone przez max
nie chce sie kłucić ale z tego co mi wadomo to wchodzi 8 L.
akurat przerabiam remont skrzynie z uwagi na brak wstecznego ale to długa historia...
tak czy sie widziałem już nie raz jak do mojego auta pec od automatów wlewa olej.
opcja jest tylko taka że trzeba od dołu auta wykrecic ze skrzyni śrube i pompować olej do środka, jak sie przelewa dopiero odpalić silnik i lać dalej. po czym znowu wyłączyc i jak sie zacznie przelewać to znowu odpalić i powoli włanczać biegi że by olej wszedzie dotarł. Jak już bedzie sie przelewać cały czas, dopiero migiem wkręcić śrube.
Nie wiem co za modra głowa wymyślił taki głupi sposób i do tego brak bagnetu że by sprawdzić poziom.
Tu BMW e 38 mnie naprawde zaskoczyło 8/

w e32 750 miałem bagnecik i była pełna kontrola, teraz paciorek pozostaje czy jest dosć czy nie.
To co opisujesz to dynamiczna wymiana oleju.
Przy wymianie statycznej (= spuszczasz olej ile dasz radę i wlewasz ile wejdzie) wymienia się tylko część oleju a część zostaje nieruszona (m. in. w konwerterze).
Dlatego warto zrobić dynamiczną co jakiś czas.

Natomiast rzeczywiście nie znam innego auta które nie miałoby bagnetu :? Sam kupując swoją 740 przez 15 min. szukałem tego ustrojstwa żeby sprawdzić olej... :hah: