Z książki "Doładowanie silników":
"Doładowanie kombinowane jest to połączone turbodoładowanie i doładowanie dynamiczne. Zostało opracowane w latach '70 przez Gyulę Csera. Powstało ono dzięki analizie niedostatków turbodoładowania, polegających na pogorszeniu właściwości dynamicznych silnika w stanach nieustalonych(szczególnie podczas przyśpieszania) w wyniku nienadążania sprężarki z podawaniem wymaganej ilości powietrza co spowodowane jest więzią gazową między silnikiem i turbosprężarką, a w związku z tym opóźnionym czasem reakcji na zmianę obciążenia lub prędkości obrotowej. Doładowanie kombinowane spełnia wszystkie wymagania stawiane współczesnym jednostkom napędowym. Doładowanie turbosprężarkowe w tym rozwiązaniu powinno zapewnić uzyskanie wymaganego napełnienia i w związku z tym parametrów roboczych silnika w zakresie dużych prędkości obrotowych(zbliżonych do znamionowych)"

Z WDS:
If the swirl flaps stick in closed position: Loss in power output of approx. 10 % at higher engine speeds, danger of engine overheating.