Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Wątek: klapy klapki w kolektorze 2.0d 3.0d - wyjaśnienie do czego służą

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    4,269
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Racibórz(Śląsk)
    Cytat Zamieszczone przez dprxp Zobacz posta
    silniki 2 zaworowe mają lepszy "dół" natomiast przy wyższych prędkościach obrotowych tracą oddech

    4 zawory na cylinder lubią się kręcić wysoko i efektywnie ale dolne partie obrotów wyraźnie odstają na korzyść silnika z 2 zaworami
    oczywiście to tylko przykład z silników benzynowych - pozwalający organoleptycznie doznać znaczenia napełnienia cylindrów w zależności od konstrukcji układu dolotowego
    Na przykładzie opla. 2.0 16V 150KM i 2.0 8V 115KM w starym kadecie i astrze F do 2800obr wykresy momentu i mocy praktycznie pokrywają się. Później 16V jedzie nadal, a 8V słabnie. Więc gdzie tu ten mocny dół? Jemu po prostu góry brakuje.




    Cytat Zamieszczone przez dprxp Zobacz posta
    w naszym klekocie jak zwykle chodzi o spaliny i ekologie, na pewno nie o moc - do tego są turbosprężarki.
    Moim zdaniem mylisz się. Klapy w dolocie są od zmiennej geometrii dolotu. O ile pierwsze 3.0D nie miały klap, tak później dodali je, żeby dodatkowo wymusić tą zmienną geometrię.


    Cytat Zamieszczone przez dprxp Zobacz posta
    klapy gaszenia? na pewno nie, czemu? bo i te zamontowane w naszych bmw i tak nie stłumią gaszone silnika ze względu na to że jest ich 2 razy za mało
    w niektórych VW taka klapa występuję ale centralnie blokując dopływ powietrza do silnika - i tylko wtedy pełni taką rolę
    W nowszych modelach od tego jest przepustnica przed EGR
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms

  2. #2
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    47
    BMW
    730d `2001
    Skąd
    Zamość
    Cytat Zamieszczone przez cursor Zobacz posta
    Moim zdaniem mylisz się. Klapy w dolocie są od zmiennej geometrii dolotu. O ile pierwsze 3.0D nie miały klap, tak później dodali je, żeby dodatkowo wymusić tą zmienną geometrię.
    nie bardzo rozumiem, zmienna geometria dolotu? czy turbosprężarki?


    Cytat Zamieszczone przez cursor Zobacz posta
    Na przykładzie opla. 2.0 16V 150KM i 2.0 8V 115KM w starym kadecie i astrze F do 2800obr wykresy momentu i mocy praktycznie pokrywają się. Później 16V jedzie nadal, a 8V słabnie. Więc gdzie tu ten mocny dół? Jemu po prostu góry brakuje.
    no fakt może zły przykład - chciałem tylko zwrócić uwagę na róznicę w napełnianiu cylindrów i zawirowaniu powietrza w zależności od konstrukcji układu dolotowego

    wstawie opis działania klap kierujących zaczerpnięty z zeszystu szkoleniowego audi - system identyczny jak w bmw:

    Klapy kierujące
    Otwarta klapa kierująca
    Dzięki otwarciu obu kanałów dolotowych powietrze
    może swobodnie napływać, co daje dobre
    napełnienie cylindra.

    Klapa kierująca w położeniu pośrednim
    Przez precyzyjne dobranie stopnia zawirowania
    powietrza (i w związku z tym przebiegu spalania) do
    warunków pracy silnika można ograniczyć
    powstawanie szkodliwych składników spalin.
    Warunkiem jest możliwość bezstopniowego
    przestawiania klap kierujących.

    Zamknięta klapa kierująca
    Silne zawirowanie powietrza przy małym obciążeniu
    silnika daje optymalne spalanie i niską emisję
    spalin.

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik Awatar martinez538
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    447
    BMW
    330xd e91/ ex740iA e38 2000r/525i e34 1990r
    Skąd
    Myszków
    [QUOTE=cursor;313045]Na przykładzie opla. 2.0 16V 150KM i 2.0 8V 115KM w starym kadecie i astrze F do 2800obr wykresy momentu i mocy praktycznie pokrywają się. Później 16V jedzie nadal, a 8V słabnie. Więc gdzie tu ten mocny dół? Jemu po prostu góry brakuje

    tu nie masz racji kolego, te silniki idą równo do 2800obr mimo że 8v jest o 35km słabszy a pomyślałeś co by było gdyby miały po tyle samo mocy?

Podobne wątki

  1. [elektryka] klapki od nawiewu dziwnie działają
    Przez e4r5t w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 14-03-2012, 08:31
  2. [silnik] Do czego służą te dwa czujniki?
    Przez brunoz w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 23-09-2011, 09:25
  3. diagnoza-wyjaśnienie błędów
    Przez sebobass w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 27-05-2010, 20:14
  4. Silniczek klapki wlewu paliwa
    Przez lewy011 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 03-03-2009, 14:05
  5. Zawias klapki wlewu paliwa
    Przez wolowy w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 01-03-2009, 17:10

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •