Klapki w E38 / E39 wystepuja tylko w automatach poprawiaja spalanie na niskich obrotach m.in przedluzajac dzieki temu zycie skrzyni aut
W E38 / E39 nie ma problemu z wypadajacymi klapkami - to glownie bolaczka E65/60 218koni jak i E46 150PS i 204PS wiec nie ma co panikowac.
Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!
[QUOTE=martinez538;313285]Owszem. 8V nie miałoby dołu, bo moc musiałoby wygenerować wyżej niż 16V z racji gorszego napełniania cylindrów
Piszesz o ekologi, a podajesz link gdzie jasno wynika, że nie tylko do tego są one stosowane, to jak w końcu? ;)
Klapy służą do tzw. doładowania dynamicznego. Doładowanie to nie tylko turbo sprężarka lub kompresor mechaniczny. Wykorzystuje się także doładowanie dynamiczne, zmieniając geometrię dolotu w celu poprawy kształtu momentu obrotowego i mocy
Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
Henry Ford
Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms
bzdura!!
doładowanie dynamiczne wykorzystuje zjawiska falowe powstające podczas zasysania powietrze do kanału dolotowego - ZASYSANIA -------> zmieniając długość i kształt dolotu zmieniamy przebieg momentu obrotowego, a efektywność jest ściśle powiązana z pojemnością i kształtem układu wydechowego
w głownej mierze producenci aut stosują to dla ekologi, klapy są zamykane bądź przymykane jak silnik pracuje z niewielkim obciążeniem i raczej do średniego zakresu obrotów - następuje wtedy poprawa napełnienia cylindrów poprzez zawirowanie w jednym z kanałów dolotowych co w konsekwencji poprawia spalanie i przebieg momentu. wzrost dynamiki jest niewielki ale nie to jest zamiarem zastosowania klap
Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
Henry Ford
Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms
Z książki "Doładowanie silników":
"Doładowanie kombinowane jest to połączone turbodoładowanie i doładowanie dynamiczne. Zostało opracowane w latach '70 przez Gyulę Csera. Powstało ono dzięki analizie niedostatków turbodoładowania, polegających na pogorszeniu właściwości dynamicznych silnika w stanach nieustalonych(szczególnie podczas przyśpieszania) w wyniku nienadążania sprężarki z podawaniem wymaganej ilości powietrza co spowodowane jest więzią gazową między silnikiem i turbosprężarką, a w związku z tym opóźnionym czasem reakcji na zmianę obciążenia lub prędkości obrotowej. Doładowanie kombinowane spełnia wszystkie wymagania stawiane współczesnym jednostkom napędowym. Doładowanie turbosprężarkowe w tym rozwiązaniu powinno zapewnić uzyskanie wymaganego napełnienia i w związku z tym parametrów roboczych silnika w zakresie dużych prędkości obrotowych(zbliżonych do znamionowych)"
Z WDS:
If the swirl flaps stick in closed position: Loss in power output of approx. 10 % at higher engine speeds, danger of engine overheating.
Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
Henry Ford
Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms