Niedawno zakupiłem e46 M54, jak była rozgrzana (lub postała w słońcu) biegi wchodziły elegancko bez takich szarpnięć jak opisałeś (przy e46). Rano przy bardzo niskiej temperaturze niejednokrotnie 1 w ogóle nie chciała wchodzić, a jak weszła to z szarpnięciem R to samo 2 trochę lepiej.
Moja diagnoza - wymienię olej w skrzyni. Po wymianie jak ręką odjął wszystko odbywa się płynnie nic nie czuć! Zapewne wcześniej był jakiś wyciek (uszczelnienie skrzyni...) i uzupełniono złym olejem. Olej zmieniłem na Pentosin MTF-2 75W80
Zmieniając olej zauważyłem ze obie poduszki były uszkodzone, powodowały "głuche" dźwięki przy ruszaniu. Szybka wymiana i jest OK:)
Co do 7 to sprawdź koniecznie zawieszenie motoru, (skrzyni oczywiście również przy okazji)
Co do tego cykania to jestem prawie pewien ze jest to łącznik elastyczny wału (lub jak kto woli przegub elastyczny wału)
http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/di...L/sM/r1995/m06
Nr2 - sprawdź czy do manuala i automatu sa takie same wrazie wątpliwości