wtryskiwacze w benzynie są o wiele bardziej wytrzymałe
Nie myl tradycyjnych wtrysków z pośredniego wtrysku jak we wspomnianym przez Ciebie mondeo, z bezpośrednim wtryskiem stosowanym w F01, w każdej benzynie.

W 4.4 producent podaje w ISTA informację, że jeśli jeden cylinder kuleje z powodu wtrysku, a wtryski mają numer do jakiegoś tam, to należy wymienić cały rząd na nowe.
Common rail jest o tyle lepszy, że jest wiele firm, które ogarniają regenerację wtrysków. Chociaż z piezoelektrykami też nie jest łatwo.

Bezpośredni wtrysk benzyny jest stosunkowo nowym rozwiązaniem(to też jest common rail), ale dopiero jak stanie się bardzo pospolity w compactach i autach typu passat, mondeo itp. wtedy będzie można ogarniać ew. regeneracja(stanie się ona opłacalna)



Ktoś kupuje 7er i bierze 3,0d pod maskę... Hmm... No trochę wiocha. Nas nie stać na nowe, kupujemy używkę, więc jest to jakoś logicznie podytkowane, ale kupować furę w salonie za 80tys.€, czasami golasa i brać diesla, bo nie stać mnie na paliwo? Rozumiem jeszcze tego z 740d, ale 730d jest bardzo zastanawiające...
To, że ktoś bierze diesla nie znaczy, że nie stać go na paliwo, tylko chce za paliwo zapłacić jak najmniej.
Jako nowe 3.0d w E65 czy F01 pracowały bardzo kulturalnie.

Z powodu oszczędzania paliwa, dostępne są także w polskich salonach samochody z instalacją gazową