Nie myl tradycyjnych wtrysków z pośredniego wtrysku jak we wspomnianym przez Ciebie mondeo, z bezpośrednim wtryskiem stosowanym w F01, w każdej benzynie.wtryskiwacze w benzynie są o wiele bardziej wytrzymałe
W 4.4 producent podaje w ISTA informację, że jeśli jeden cylinder kuleje z powodu wtrysku, a wtryski mają numer do jakiegoś tam, to należy wymienić cały rząd na nowe.
Common rail jest o tyle lepszy, że jest wiele firm, które ogarniają regenerację wtrysków. Chociaż z piezoelektrykami też nie jest łatwo.
Bezpośredni wtrysk benzyny jest stosunkowo nowym rozwiązaniem(to też jest common rail), ale dopiero jak stanie się bardzo pospolity w compactach i autach typu passat, mondeo itp. wtedy będzie można ogarniać ew. regeneracja(stanie się ona opłacalna)
To, że ktoś bierze diesla nie znaczy, że nie stać go na paliwo, tylko chce za paliwo zapłacić jak najmniej.Ktoś kupuje 7er i bierze 3,0d pod maskę... Hmm... No trochę wiocha. Nas nie stać na nowe, kupujemy używkę, więc jest to jakoś logicznie podytkowane, ale kupować furę w salonie za 80tys.âŹ, czasami golasa i brać diesla, bo nie stać mnie na paliwo? Rozumiem jeszcze tego z 740d, ale 730d jest bardzo zastanawiające...
Jako nowe 3.0d w E65 czy F01 pracowały bardzo kulturalnie.
Z powodu oszczędzania paliwa, dostępne są także w polskich salonach samochody z instalacją gazową