Kto ma styczność z transportem ciężkim, będzie wiedział, co piszę. Najpopularniejsze silniki w ciągnikach siodłowych/solówkach 24T DMC, niezależnie od producenta, mają pojemność 13l i myślisz, że filtr olejowy jest w nich dużo większy? Powiedziałbym, że proporcjonalnie 3x większy, bo pojemność 3x większa i oleju 3x więcej. Podobnie jest z filtrami paliwa.
Co do interwałów. Wszystko jest kwestią dobrego oleju, który moim zdaniem, bez problemu w umiarkowanych warunkach (bez butowania, spokojna jazda, umiarkowana temperatura otoczenia) powinien te 30k wytrzymać, bez szkody dla silnika.
Rok temu, przy przebiegu 258k miałem pościągane pokrywy zaworów i nie dopatrzyłem się ani krzty nagaru. Nie mam książki serwisowej, nie mam pojęcia jak auto było wcześniej serwisowane, ale wygląda na to, że nie najgorzej. Co prawda wymieniłem teraz olej po 15k km, ale poważnie zastanawiam się nad wydłużeniem tego interwału o połowę do 22,5k km, bo wiem, jak eksploatuje swoje auto :)