Widać Adasio, że tematu nie znasz. Jest dużo silników, które nie tolerują paliwa 95 i nie jest to nic dziwnego. Zależy to od budowy silnika, szczególnie te, które mają możliwość dużego kręcenia obrotów i brak jest marginesu na manewrowanie wyprzedzaniem zapłonu. Takie silniki były i będą od zawsze. Dotyczy to szczególnie silników wyżyłowanych, czyli takich w jakie bawi się na przykład BMW w dzisiejszych czasach. Innym przykładem są silniki motocyklowe.
Kiedyś silniki zniosły wszystko, ale ani się nie kręciły, ani nie były wyżyłowane.
A to, że można zalać 95, można, ale jak to wtedy będzie jechać to nikt nie wie. Z całą pewnością nie będzie trzymać przebiegu mocy i momentu.
Miałem kiedyś Cadillaca Deville, co prawda mówimy o stanach i oktanów mniej, bo 87 (ale norma tamtejszego pomiaru zaniża jakieś kilka oktanów w stosunku do naszej), silnik wyrzucał check engine i był koniec jazdy. Ale to było auto, które w ukrytym menu, pokazyło na bierzącą na podstawie kąta wyprzedzenia zapłonu ile paliwo ma oktanów:D