Ró¿nice miêdzy silnikiem m62tu a m62

W±tek: Ró¿nice miêdzy silnikiem m62tu a m62

  1. daber powiedzia³/a:

    Ró¿nice miêdzy silnikiem m62tu a m62

    Witam kole¿anki i kolegów czy dobrze rozumuje ¿e silnik m62tu ró¿ni siê od m62 g³owicami pokrywami rozrz±du co za tym idzie to i alternatorem oraz przepustnic±? Chodzi mi czy zmieniaj±c te elementy w silniku m62 na podzespo³y z tu stanie siê m62tu?
     
  2. Awatar JointoVicz

    JointoVicz powiedzia³/a:
    tu chyba chodzi o vanos:) a tego chyba nie "dolozysz" tak o:)


    WROC! ja myslalem ze chodzi o roznice m60 a m62!:)
    Ostatnio edytowane przez JointoVicz ; 19-06-2012 o 14:13
     
  3. Awatar hatecraft

    hatecraft powiedzia³/a:
    Mo¿na postawiæ odwrotne pytanie -- "czy w silniku M62TU mo¿na wstawiæ blok z M62?"
    Wg mnie tak bêdzie w³a¶ciwie, bo ogólnie zostaje tylko blok + zespó³ korbowo-t³okowy + jakie¶ pomniejsze elementy, a wymienia siê ca³± resztê.
    Skrzynie automatyczne siê zu¿ywaj±! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...

    Kiedy ludzie przestaj± wierzyæ w Boga, to nie jest tak, ¿e w nic nie wierz±, ale wierz± w cokolwiek.
    G. K. Chesterton
     
  4. Awatar grabol

    grabol powiedzia³/a:
    Te¿ nad tym my¶la³em szukaj±c równie¿ samego bloku i ró¿nicy wielkiej nie znalaz³em, ale po tym co pamiêtam to w m62 cylindry by³y napylane nikasilem a w m62tu alusilem. Poza tym wola³bym ostatnie m62 w³adowaæ ni¿ m62tu bo s± ¿ywotniejsze i nie chodz± jak diesel...:p
     
  5. Awatar mati-e28

    mati-e28 powiedzia³/a:
    448 s1 i 448 s2 to inne bloki (nie tylko nr producenta)... ró¿ni± sie skokiem t³oka i kana³em olejowym dla sterowania vanosa... nikasil by³ do 97 roku zatem i ostanie 448 s1 mia³y lepszy i ³atwiejszy w naprawie alusil, alusil nie jest napylany tylko ca³y blok jest z niego przez co daje sie honowaæ cylindry, w przeciwieñstwie do nikasilu ..
     
  6. Awatar grabol

    grabol powiedzia³/a:
    Mati my¶le, ze opisa³ to idealnie i zosta³o to wyja¶nione ;)
    pozdro
     
  7. michal-adamowicz powiedzia³/a:

    Post

    Cytat Zamieszczone przez mati-e28 Zobacz posta
    448 s1 i 448 s2 to inne bloki (nie tylko nr producenta)... ró¿ni± sie skokiem t³oka i kana³em olejowym dla sterowania vanosa... nikasil by³ do 97 roku zatem i ostanie 448 s1 mia³y lepszy i ³atwiejszy w naprawie alusil, alusil nie jest napylany tylko ca³y blok jest z niego przez co daje sie honowaæ cylindry, w przeciwieñstwie do nikasilu ..
    witam kolego chyba siê mylisz ¿e nikasil by³ do 97r.
    Otó¿ jestem na etapie wymiany silnika w mojej e38 m62tu jest ona z 11.1998r.
    i po vinie wychodzi ¿e mam silnik448s2 z nikasilem?
    jak to skomentujesz?sprawa mi siê skomplikowa³a poniewa¿ muszê kupiæ go³y s³upek i teraz jak kupie 448s1 to ¿eby nic nie koligowa³o z elektryk±...
    poradzccie panowie bo w sobotê jadê po silnik i co teraz???
    ---ZBADAJ MOJE E38---
     
  8. Awatar BsijZabsij

    BsijZabsij powiedzia³/a:
    TU oznacza podwójnego vanosa (przynajmniej tak jest w silniku m52)
    Obecnie E38 728i 1995 manual, dunkelblau. Poprzednio E34 525tdsA 1992, granitsilber-metalic.
    Moje autko: http://7er.pl/showthread.php/33145-W...151#post395151
     
  9. Bartos powiedzia³/a:
    Nie wiem o co wam za bardzo chodzi, ale na bmw klub jeden go¶c wymienia³ blok z m62 do m62tu i pisa³ ¿e ró¿nicy w pracy silnika nie ma, wszystko pasuje.
     
  10. Awatar hatecraft

    hatecraft powiedzia³/a:
    TU nie okre¶la rodzaju VANOSa
    TU = "Technisch überarbeitet" - uber-arbeit oznacza co¶ ulepszonego.

    Podwójny VANOS jest wtedy, gdy przestawianie dotyczy wa³ka ss±cego i wydechowego.
    W M62TU VANOS jest pojedynczy, tylko g³owice s± dwie.
    Prawdziwym podwójnym VANOSem mo¿e siê pochwaliæ S62 (z BMW M5 E39) -- poni¿ej obrazki

    Kliknij obrazek, aby uzyskaæ wiêksz± wersjê

Nazwa:	M62TU_vanos.jpg
Wy¶wietleñ:	45
Rozmiar:	16.6 KB
ID:	6374
    To jest z M62TU -- tylko na jednym wa³ku jest wariator

    Kliknij obrazek, aby uzyskaæ wiêksz± wersjê

Nazwa:	S62_double_vanos.jpg
Wy¶wietleñ:	39
Rozmiar:	16.6 KB
ID:	6375
    A to jest S62 -- wariatory s± na obu wa³kach
    Skrzynie automatyczne siê zu¿ywaj±! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...

    Kiedy ludzie przestaj± wierzyæ w Boga, to nie jest tak, ¿e w nic nie wierz±, ale wierz± w cokolwiek.
    G. K. Chesterton