Cytat Zamieszczone przez hatecraft Zobacz posta
Automat po przebiegu rzędu 240 kkm powinno się remontować, taka jest podobno żywotność skrzyć ZF w e38.

U mnie wymiana oleju nie pomogła.
Wymiana konwertera na regenerowany z Samko też nie pomogła.

Następny krok to wymiana pompy oleju w skrzyni, którą też zrobię sam, ale dodatkowo koniecznie trzeba by zrobić czyszczenie sterowania i ponownie wymienić olej + filtr.

Jeśli chcesz zaryzykować, to wymień tylko olej, ale wiedz, że u niektórych taka wymiana bardzo zaszkodziła.
Nie wiem skąd masz wiedzę, że żywotność skrzyń ZF w e38 to 240 kkm. Osobiście jeździłem e38 TDS w automacie, która miała ponad 500 tyś i wszystko było ok. Kolega z innego forum ma e38 750, która ma już ponad 600 tyś bez dotykania skrzyni. Oczywiście jak się dba tak się ma, filtr plus olej oraz nieużywanie kick down to podstawa. Kilka lat mieszkałem w Stanach i w życiu nie widziałem żeby skrzynia padła przy takim przebiegu i to nawet w autach typu chevy aveo, czy dogde neon. Ja mam e32 750 od nowości, 300 kkm i nie wyczujesz kiedy się bieg zmienia.