Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Wątek: Pobór energii a przeklaźnik el.szyb

  1. #1
    Początkujący Użytkownik Awatar LUKE
    Dołączył
    Jun 2012
    Posty
    7
    BMW
    E32 735iA
    Skąd
    Jasło

    Pobór energii a przeklaźnik el.szyb

    Witam.

    Nie wiedziałem jak nazwać temat aby sprecyzować w nim mój problem, ale mam nadzieję że nie popełniłem wielkiego błędu.
    Odkąd kupiłem E32 mam z nią następujący problem, po zgaszeniu silnika coś rozładowywuje akumulator o tyle dziwnie że różnie z tym bywa raz jak zapomnę ściągnąć klemy to rano uda się zapalić auto, a innym razem zdecydowanie częściej już po 10 min. postoju nie mam wystarczająco dużo prądu na rozruch. Przy okazji zmiany kanapy rzuciło mi się w oczy że przy przekaźnikach pod tylną kanapą (wersja 735iA 1989r.) było wcześniej jakieś zwarcie i jest potopione gniazdo na jakiś przekaźnik (obrazek, strzałka 2) i moje pytanie do czego tam powinien iść przekaźnik dość nie mam opcji bo kable są odcięte zaraz za gniazdem więc może mi ktoś podpowie. Inny problem że w kasacie (obrazek, strzałka 1) która odpowiada za el.szyby i centralny zamek i pewnie za coś jeszcze słychać załączający się przekaźnik (taki pstryk) w chwili podłączania klemy do akumulatora i podejrzewam że to może być przyczyną wyładowywania akumulatora bo chyba nie powinno nic w tej kasecie działać jeśli się nie odsuwa szyb np. ale mogę być w błędzie więc pytam na forum ludzi mądrzejszych od siebie.

    Teraz wyciągnąłem kasetę (obrazek, strzałka 1) i zobaczę za jakiś czas czy odpalę samochód.

    Moje pytania to od czego jest stopione gniazdo na obrazku przy strzałce 2 i za co konkretnie odpowiada kaseta na obrazku strzałka 1, oraz czy powinna się załączać w chwili podłączenia klemy do akumulatora jeśli wogóle zapłon jest wyłączony



    Z góry dziekuje za odpowiedź oraz pomoc, pozdrawiam Łukasz.

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik Awatar capoZe32
    Dołączył
    Feb 2012
    Posty
    674
    BMW
    750iL (not LPG)
    Skąd
    Poznań
    Blog
    4
    Tam gdzie jest dwójka to powinny być 4 bezpieczniki. One właśnie są od el. szyb i (chyba) centralnego.

  3. #3
    Początkujący Użytkownik Awatar LUKE
    Dołączył
    Jun 2012
    Posty
    7
    BMW
    E32 735iA
    Skąd
    Jasło
    Centralny zamek, el.szyby i wycieraczki są pod tym z nr.1, bo jak go wyciągnę to nie działają ale de'fakto wtedy mi chyba nie pobiera prądu z akumulatora właśnie.

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2012
    Posty
    268
    BMW
    e65
    Skąd
    niemcy
    hej jak je wyciagniesz i nie pobiera pradu to cos musi byc z modulem sterowania szybami i centralnym...ja tak mialem niedawno w e38 dokladnie to samo...podlacz pod aku miernik ustaw na amp i na wyl aucie sprawdz pobor mocy powinno byc cos tam 0,05 czy jakos tak juz nie pamietam dokladnie a u mnie bylo 5A...i pokolei wyciagaj bezpieczniki i przy ktoryms wkoncu spadnie prad to bedzie twoj winowajca ja tak u siebie problem znalazlem i to wlasnie bylo od szyb lusterek i centrali u mnie modol byl razem z przyciskami do sterowania w drzwiach kierowcy wymienilem i wszystko gra....nie wiem jak to jest dokladnie w e32...powodzenia

  5. #5
    Zaawansowany Użytkownik Awatar capoZe32
    Dołączył
    Feb 2012
    Posty
    674
    BMW
    750iL (not LPG)
    Skąd
    Poznań
    Blog
    4
    Tak ale pod dwójką są bezpieczniki które też odpowiadają za central, szyby i wycieraczki.
    Tu masz jak jest u mnie:

    Zrobiłbym najpierw z tym porządek, chyba że coś jest nie tak z modułem i może ci zrobić to samo po naprawie.

  6. #6
    Doświadczony Użytkownik Awatar ManiacDrifting
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    3,325
    BMW
    E32 735iAL...
    Skąd
    Bikini Dolne
    Witaj luke podejrzewam że twoje E32 nie jest młodsze niż 88rok? Jeśli tak to w tych modelach lubi się topić to gniazdo odpowiada za to włączenie grzania tylniej szyby i tam jest też bezpiecznik za nią odpowiadający te sztuki E32 mają problem z masą na tylniej szybie stąd cała moc idzie na gniazdo i się niestety topi jak w porę to się zauważy i prawidłowo zlokalizuje i naprawi usterkę to nie narobi szkód a jak nie to mamy potopione całe gniazdo.

    A teraz ja mam pytanie do czego są w e32 te białe fajki gumowe wchodzące jak by w karoserie i z czarnym kabelkiem? widać na obu zdjęciach podesłanych przez chłopaków zawsze mnie to zastanawiało.
    Ostatnio edytowane przez ManiacDrifting ; 09-06-2012 o 19:17

  7. #7
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2010
    Posty
    963
    BMW
    e32 m30b35
    Skąd
    zachpom kalisz pom
    Blog
    1
    Cytat Zamieszczone przez ManiacDrifting Zobacz posta
    A teraz ja mam pytanie do czego są w e32 te białe fajki gumowe wchodzące jak by w karoserie i z czarnym kabelkiem? widać na obu zdjęciach podesłanych przez chłopaków zawsze mnie to zastanawiało.
    kable do czujnikow ABS

  8. #8
    Początkujący Użytkownik Awatar LUKE
    Dołączył
    Jun 2012
    Posty
    7
    BMW
    E32 735iA
    Skąd
    Jasło
    Wielkie dzięki koledzy, znajomy ma dwie E32 jutro żeby nie robić sobie kosztów z zakupem modułu jeśli nie on jest winny podmienię moduł z jego auta na jeden dzień i zobaczymy reakcję tzn. czy moja chodzi prawidłowo i czy mój moduł rozładowywuje jego E32.

    Co do gniazda nr.2 na moim zdjęciu to musiało być jak u capoZe32 (dzieki kolego za foto) po dokładnych oględzinach znalazłem 3 kable z założonym bezpiecznikiem na kablu i to pewnie te kable szły do spalonego gniazda.

    Dzięki za wszelka pomoc koledzy, dam znać jak było po podmianie modułu.:icon_wink:

  9. #9
    Początkujący Użytkownik Awatar LUKE
    Dołączył
    Jun 2012
    Posty
    7
    BMW
    E32 735iA
    Skąd
    Jasło
    Wielkie dzięki koledzy, znajomy ma dwie E32 jutro żeby nie robić sobie kosztów z zakupem modułu jeśli nie on jest winny podmienię moduł z jego auta na jeden dzień i zobaczymy reakcję tzn. czy moja chodzi prawidłowo i czy mój moduł rozładowywuje jego E32.

    Co do gniazda nr.2 na moim zdjęciu to musiało być jak u capoZe32 (dzieki kolego za foto) po dokładnych oględzinach znalazłem 3 kable z założonym bezpiecznikiem na kablu i to pewnie te kable szły do spalonego gniazda.

    Dzięki za wszelka pomoc koledzy, dam znać jak było po podmianie modułu.:icon_wink:

  10. #10
    Początkujący Użytkownik Awatar LUKE
    Dołączył
    Jun 2012
    Posty
    7
    BMW
    E32 735iA
    Skąd
    Jasło
    Sprawdzałem z dwoma różnymi modułami z E32 i na obu to samo pobiera energie. Jaki bym nie włożył jest to samo, jedynie bez modułu nie rozładowuje akumulatora, znaczy pewnie zwarcie na wiązce.

Podobne wątki

  1. Pobór prądu podczas postoju
    Przez Mateusz G w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 02-10-2011, 20:33
  2. Niechciany pobór prądu e32 730i
    Przez mlodygniewny78 w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 24-02-2011, 16:05
  3. [ elektronika] Pobór mocy e38
    Przez Silent w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 04-11-2010, 07:50
  4. Nadmierny pobór prądu- poszukiwania
    Przez coboss w dziale Diagnostyka / AUDIO / VIDEO / NAVI
    Odpowiedzi: 73
    Ostatni post / autor: 03-11-2010, 12:09
  5. Pobór prądu.
    Przez Przemo e32 w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 04-10-2010, 18:42

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •