Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 36

Wątek: nowa odma stary problem

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik Awatar martinez538
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    447
    BMW
    330xd e91/ ex740iA e38 2000r/525i e34 1990r
    Skąd
    Myszków
    obadam jutro jak mi starczy czasu, aha dziwi mnie to że każdy kto miał problemy z odmą miał też problemy z obrotami i nierówną pracą a u mnie silnik chodzi jak pszczółka wiatrak bardziej słychać i idealnie około 700obr/min trzyma cały czas

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Inur
    Dołączył
    Feb 2012
    Posty
    394
    BMW
    740iM (M60), M3 GT2
    Skąd
    Poznań
    Kolego wyciągnij bagnet przy odpalonym silniku i przyłóż palec, ssie / dmucha z rurki czy nie czuć niczego?

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik Awatar martinez538
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    447
    BMW
    330xd e91/ ex740iA e38 2000r/525i e34 1990r
    Skąd
    Myszków
    z rurki nic nie dmucha ani nie ssie ciśnienie ma na ciepłym silniku od 10-11bar więc chyba motor ma już najlepsze za sobą? Co w takim wypadku remont? Wymiana silnika?
    Ostatnio edytowane przez martinez538 ; 29-05-2012 o 22:38

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Inur
    Dołączył
    Feb 2012
    Posty
    394
    BMW
    740iM (M60), M3 GT2
    Skąd
    Poznań
    Jak nic nie dmucha ani nie ssie to odmę masz całkowicie sprawną, obstawiałbym też że dobrze zamontowaną ale warto się upewnić. Jechał ktoś za tobą jak odpuszczałeś gaz żeby sprawdzić czy dymi z wydechu? Tylko weź najpierw przepal ten syf z kolektora.

    10-11 bar szału nie ma ale tragedii też nie (w S50 miałem 8.5bar i auto zapieprzało jak dzikie), chociaż jak na silnik z przebiegiem max 250tys trochę podejrzany. Taki wynik może być spowodowany uszczelniaczami ale dziwne że kompresja jest równa na wszystkich garach. Żeby tak wszystkie uszczelniacze się rozpadły? Od kiedy masz taki problem? Pojawił się nagle czy się nasilał?

    Zgłęb temat tych uszczelniaczy ale moim zdaniem problem może leżeć zupełnie gdzie indziej.

    Co do remontu to nie kalkuluje się. Robiłem u siebie głowice - 3tys. Lepiej kupić drugi, wcześniej się nim przejechać, sprawdzić inpą i zbadać kompresję.

  5. #5
    Doświadczony Użytkownik Awatar brunoz
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Skąd
    Katowice
    Blog
    11
    Nie wiem ile tego syfu masz w kolektorze, ale może to potrwać całkiem długo zanim wszystko wyleci.
    Ja bym odkręcił kolektor i porządnie go wykąpał w benzynie albo jakimś innym rozpuszczalniku.
    Przy okazji wymienisz sobie uszczelki pod kolektor, sprawdzisz montowanie odmy i wyczyścisz przepustnicę.

    Temat jest do ogarnięcia w jeden dzień przy zgrzewce piwka :-)
    Nein! Mein Schnitzel!

  6. #6
    Zaawansowany Użytkownik Awatar martinez538
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    447
    BMW
    330xd e91/ ex740iA e38 2000r/525i e34 1990r
    Skąd
    Myszków
    kupiłem to auto 2 tygodnie temu, także jego historia pozostaje tylko twórczym ambicjom i wymysłom sprzedawcy(handlarz) i teraz praktycznie stoi cały czas bo nie będę lał 3 litry oleju na 1000km bo tak bierze, teraz jeszcze nikt nie jechał za mną bo nie było okazji, tylko jak kupiłem to kumpel jechał ale nic nie mówił, to było przed wymianą odmy. Wziąłem teraz specjalnie urlop żeby ogarnąć ten problem, i od poniedziałku biorę się ostro za auto, a i jeszcze jedno sprzedawca próbuje mi wmówić że ciśnienie od 10-11 bar jest bardzo dobre jak na V-ke

  7. #7
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Inur
    Dołączył
    Feb 2012
    Posty
    394
    BMW
    740iM (M60), M3 GT2
    Skąd
    Poznań
    Nie jest dobre. Już widać że handlarzyna coś kręci jak takie bzdury próbuje wcisnąć. Przy takim przebiegu wypadałoby żeby chociaż te 13-14bar było. Co do diagnostyki to zrób jeszcze próbę olejową zanim rozbierzesz silnik. Pomoże Ci to ustalić źródło nieszczelności. Jeśli przy próbie kompresja zmieni się nieznacznie to raczej masz głowice do zrobienia.

    Daj znać jak coś odkryjesz bo to dość nietypowy przypadek.

  8. #8
    Zaawansowany Użytkownik Awatar martinez538
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    447
    BMW
    330xd e91/ ex740iA e38 2000r/525i e34 1990r
    Skąd
    Myszków
    a może mieć coś wspólnego z tym stukanie w głowicy? jak zimny to cichutko a później pojawia sie takie charakterystyczne stukanie jak w dieslu 4 cylindrowym

  9. #9
    Zaawansowany Użytkownik Awatar martinez538
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    447
    BMW
    330xd e91/ ex740iA e38 2000r/525i e34 1990r
    Skąd
    Myszków
    dzisiaj jeszcze raz przyłożyłem palec do otworu na bagnet i wyczułem delikatne ssanie co to może być?

  10. #10
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Inur
    Dołączył
    Feb 2012
    Posty
    394
    BMW
    740iM (M60), M3 GT2
    Skąd
    Poznań
    Cytat Zamieszczone przez martinez538 Zobacz posta
    dzisiaj jeszcze raz przyłożyłem palec do otworu na bagnet i wyczułem delikatne ssanie co to może być?
    Żaden powód do obaw, silnik powinien pracować na delikatnym podciśnieniu generowanym przez kolektor dolotowy. Problem jest wtedy kiedy masz mocne ssanie połączone z dmuchaniem.

    Miałem bardzo podobny problem do twojego w rajdowym S50 z tym że tam do catch tanku (w "normalnym" aucie do kolektora dolotowego) wypływał ponad litr oleju silnikowego na kilkadziesiąt km. Olej leciał z drożnej odmy. Przyczyna do dziś nieznana, silnik poszedł na przysłowiowy śmietnik przez to. Dlatego nie wierzę, że u ciebie winą są uszczelniacze. Prędzej masz jakieś przedmuchy i odma zasysa olej. Dlatego zrób próbę olejową bo to określi czy masz zużyte pierścienie czy głowicę.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •