Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 234
Pokaż wyniki od 31 do 35 z 35

Wątek: Liczniki programowanie

  1. #31
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2016
    Posty
    800
    BMW
    e38 728, E39 523, E53 3.0i
    Skąd
    Świętokrzyskie

    Post

    Czy to chodzi o ten plik NCS_4.0.1_profile.rar ?
    http://chomikuj.pl/BMW.Retrofit/BMW
    edit:
    znalazłem już ten plik, nawet udało mi się zaprogramować migające kierunki przy zamykaniu drzwi z kluczyka (moje pierwsze kodowanie :) ). Teraz pytanie jak zakodować ten licznik ? Nie mogę kolego odnaleźć tego posta, w którym opisałeś tę opcję. Podrzucisz ?

    edit2: to to ?
    Kod:
    Kopiujesz do licznika dane ZCS z wcześniej odczytanego modułu EWS, a później od nowa odczytuje wspomniane dane ale już z licznika. Następnie przekodowujesz licznik i jest przekodowany pod auto. Jedynie czerwona kropka będzie świecić(sugerując różnicę w numerach VIN, między modułami). Do tego celu używam PAsoft
    Czyli tak odczytuje z EWS, którego modułu użyć żeby zapisać dane do licznika ?
    Ostatnio edytowane przez czerwony16 ; 11-04-2016 o 19:53

  2. #32
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,137
    BMW
    740i
    Skąd
    Dolny Slask
    Cytat Zamieszczone przez czerwony16 Zobacz posta
    Czyli tak odczytuje z EWS, którego modułu użyć żeby zapisać dane do licznika ?
    Tak jak napisalem Ci wczesniej w innym temacie odczyt z EWS zapis w IKE
    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!

  3. #33
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2016
    Posty
    800
    BMW
    e38 728, E39 523, E53 3.0i
    Skąd
    Świętokrzyskie
    Odczytuje plik z EWS w formacie trc, zmieniam na .MAN, odczytuje modul IKE i koduje wczesniej stworzony plik.MAN w to miejsce ?

  4. #34
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    4,272
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Racibórz(Śląsk)
    Po kolei:
    - wybierasz domyślny profil
    - po wybraniu opcji "ZCS lesen" wybierasz model(czyli e38), a następnie moduł(EWS w tym przypadku).
    - klikasz F6 "zuruck", aby pojawiło się okno wyboru sterowników do kodowania
    - wybierasz IKE. Następnie pod klawiszem F2 będziesz mieć do wyboru różne czynności, które można wykonać dla sterownika. Wybierasz "ZCS_Schreiben"
    - po wybraniu, klawiszem F3 wywołujesz funkcję. Tak jakbyś miał ten moduł po prostu dokodować
    - następnie cofasz się całkowicie, lub wyłączasz i włączasz program na nowo
    - tym razem nie wybierasz EWS do odczytu danych ZCS tylko wybierasz IKE
    - Zauważysz, że nr VIN pokazał się inny(ten z licznika), ale dane poniżej nr VIN są takie same jak miałeś
    - teraz przechodzisz do kodowania licznika i po prostu go kodujesz, tak jak inne moduły


    Taka kombinacja jest potrzebna z racji innego nr VIN w liczniku i EWS, a dzięki temu mamy te same opcje dokodowane w liczniku, ale nie koliduje to z nr VIN
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms

  5. #35
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2016
    Posty
    800
    BMW
    e38 728, E39 523, E53 3.0i
    Skąd
    Świętokrzyskie
    Ok, tak jak pisałeś jest tylko inny vin, swoją drogą da się z tym coś zrobić ? Druga sprawa że pozostał błąd że powyzej 25 km/h wylacza mi dsc, jak się z tym uporać ? Doczytałem że trzeba skalibrowac czujnik kąta skrętu i że da się to zrobić inpą, gdzie tego szuakć mam po niemiecku i nie bardzo kumam ich język..

    edit2 uporałem się z tym (chyba) za pomocą INPA, moja wersja to 5.0.6

    1. Podłączamy się pod BMW
    2. Wybieramy auto w moim przypadku e38
    3. Układ jezdny
    4. Czujnik położenia kierownicy
    5. Można sprawdzić czy na pewno jest błąd więc f4 i f1, pokazuje błąd więc f10
    6. Shift + F5 czyli "Nur fur Entwickler" (po ichniejszemu to jest chyba dla programistów)
    7. F6 "Abgleichwerte konfugieren"
    8. F4 "LWS - statuswechsel generieren"
    9. Zaznaczamy Ja (z moich obserwacji wynika że trzeba mieć wyprostowane koła tak jak do jazdy na wprost), zatwierdzamy ok.
    10. Odłączamy się, jedziemy się przejechać, mi jeszcze wywaliło raz ten błąd ale po skasowaniu go INPA wszystko już wróciło do normy.
    Odezwę się w poniedziałek jak zrobię dłuższą trasę.
    Ostatnio edytowane przez czerwony16 ; 16-04-2016 o 14:47

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •