-
Doświadczony Użytkownik
Wisko wiskiem - może i się załącza. Ale jak chłodnica jest zapaskudzona, albo pomiędzy tą od silnika i tą od klimy jest brud i pozapychane, że powietrze ma utrudniony dostęp, to tak może się dziać.
Na pewno sprawdź czy wiatrak elektryczny załącza się w chwilę po włączeniu klimy. Powinien pracować na I biegu. Potem gdy już to nie wystarcza (korek + upał), powinien załączyć się na II i III bieg. W nowszych egzemplarzach jest płynne sterowanie PWM obrotami wiatraka, ale reakcja powinna być taka sama: obroty powinny wzrosnąć.
Jeśli wiatrak się zatrzymuje, zamiast przyspieszać, to masz najpewniej walnięte rezystory od dzielnika napięcia.
W przypadku wentylatorów przedliftowych (z biegami), łatwo możesz sprawdzić działanie wiatraka (i rezystorów) odłączając na zgaszonym aucie wtyczkę od wiatraka (jest pod wlotami, za zderzakiem - można łatwo ręką wyjąć bez rozkręcania czegokolwiek) i podłączając masę we właściwy pin oraz napięcie z akumulatora w pozostałe piny - na każdym z osobna wiatrak powinien pracować odpowiednio wolniej lub szybciej. Jeśli jest inaczej - walnięty rezystor za wiatrakiem.
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum