Witam,

Nie zgadzam sie z teoria, ze te typy tak maja i walcze z poszarpywaniem na wolnych obrotach. Podam objawy i licze, ze ktos z Was mi pomoze sie z tym uporac.
1) obroty nie faluja, jest 800, ale raz na jakis czas lekko szarpnie. Sluchajac wydechu jest wrazenie, ze czasem wypada zaplon
2) Silnik jak na swoj wiek jest w dobrej kondycji. Odpala ok, nie bierze nic oleju. Spadku mocy raczej nie ma, test 0-100 na 15tkach, z jedna osoba i 10l paliwa w baku - ponizej 8s.
3) po zapachu mieszanka wydaje sie zbyt bogata.
4) Katalizator niby jest, ale nie wiem czy nie wydmuchany (srodkowy tlumik wymieniony, wiec tylny moze byc ew przypchany)
5) auto bylo podlaczane pod komputer. Sonda pracowala ok, przeplywka ok, czujnik pol. w. ok, czasy otwarcia wtryskiwaczy na wolnych obrotach: 4.6ms - norma to maksymalnie 4.2ms. Wlalem STP do czyszczenia wtryskiwaczy- nie pomoglo. W weekend podmienie listwe wtryskowa.
6) kopulka, palec, swiece nowe, kable podmieniane

Pytanie jakie sie nasuwa pierwsze jest takie: dlugie czasy otwarcia to skutek, czy przyczyna? Jesli z inna listwa bedzie to samo, co moze powodowac, ze wtryskiwacze tak sa sterowane? Bo jesli dobrze rozumuje, zbyt dlugie ich otwarcie moze wlasnie powodowac moj problem i skutkowac zarowno bogata mieszanka, jak i wypadajacymi zaplonami?

Z gory wielkie dzieki za wszelkie sugestie,
pozdrawiam