Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Wątek: błąd sONdy, po wymianie dalej wyskakuje, bmw e38 m60b40

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Doświadczony Użytkownik Awatar brunoz
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Skąd
    Katowice
    Blog
    11
    Greg, to miała być mój następna podpowiedź.

    Skoro na wszystkich nowych sondach tak samo się dzieje - winne nie są sondy, ale obwód lub sterownik. Trzeba sprawdzić czy przewody nie mają zwarcia z jakąś linią zasilającą:
    Kolejność sprawdzania wszystkich przewodów sond przy wyłączonym zapłonie oraz odpiętej wtyczce do sterownika (choć to pierwsze można zrobić również na włączonym zapłonie):
    - woltomierz; na linii sygnałowej może występować nieprawidłowe napięcie (z innego obwodu),
    - gdy brak napięcia, ohmomierz - mierzymy zwarcie do masy oraz zwarcie między przewodami
    - test żarówki: mierzymy za pomocą świecenia żarówki na każdym przewodzie z osobna czy "przechodzi" napięcie podane po drugiej stronie; mierzymy również sąsiednie piny wiązki

    Gdy test przewodu wypadnie nam wzorowo, tj. gdy nie znajdziemy zwarć między poszczególnymi przewodami oraz zwarć do masy i zasilania pozostanie nam sprawdzenie/wymiana modułu DME, do którego te wiązki wchodzą.
    Nein! Mein Schnitzel!

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2010
    Posty
    455
    BMW
    e34,e32,e38 740iA 1994r
    Skąd
    szprotawa
    witam sprawdziłem wszystkie kable i zwarcia nie było i okazało się że chyba jedna sonda była walnięta bo wymieniłem na inną i na razie nie ma błędów,zobaczymy jak dłużej pojeżdżę,dam znać,dziękuję za pomoc
    sławomir

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •