Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Wątek: Kody błędów - proszę o wyjaśnienie

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    30
    BMW
    740iA
    Skąd
    śląsk

    Kody błędów - proszę o wyjaśnienie

    Witam ponownie,


    dziś po wykasowaniu 7 błędów INPĄ, wróciły tylko 3 lub aż 3. Prosiłbym o ich wytłumaczenie, błędy zaznaczyłem wraz z numerem kolorem czerwonym, natomiast poniżej jego opis z INPY cokolwiek on znaczy.

    139 Endstufe Kennfeldkuehlung

    Error frequency : 1
    Logistic counter: 79
    Motordrehzahl 120.00 /min
    Motortemperatur 98.25 Gr C
    Geschwindigkeit 0.00 km/h
    Fehler aufgetreten vor 0.00 h
    Signal fehlerhaft
    Abgasrelevanter Fehler (nach Entprellung MIL Ein)
    Fehler momentan vorhanden
    statischer Fehler
    -------------------------------------------------------------
    112 Nockenwellengeber

    Error frequency : 1
    Logistic counter: 79
    Motordrehzahl 1560.00 /min
    Motortemperatur 98.25 Gr C
    Lastsignal 1.25 ms
    Fehler aufgetreten vor 0.00 h
    Wert unplausibel
    Abgasrelevanter Fehler (nach Entprellung MIL Ein)
    Fehler momentan vorhanden
    statischer Fehler
    -------------------------------------------------------------
    103 Steuergeraet defekt ROM

    Error frequency : 1
    Logistic counter: 79
    Batteriespannung 12.40 V
    Motortemperatur 99.75 Gr C
    Motordrehzahl 200.00 /min
    Fehler aufgetreten vor 0.00 h
    Wert unplausibel
    Abgasrelevanter Fehler (nach Entprellung MIL Ein)
    Fehler momentan vorhanden
    statischer Fehler
    ================================================== ===========

  2. #2
    Vip Vip Awatar Adus81
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    938
    BMW
    e38 740i V8
    Skąd
    Śląskie/Racibórz
    poco zakładasz dwa te same tematy??Wyluzuj trochę i poczekaj chwilkę ktoś się odezwie i Ci wyjaśni co i jak,Cierpliwości.
    Ludzie mają też inne zajęcia,a nie tylko siedzenie od rana do wieczora na Forum.

    Jeden to czujnik wałka.Na dalsze odpowiedzi musisz poczekac.

  3. #3
    Początkujący Użytkownik Awatar ogorek
    Dołączył
    Jan 2012
    Posty
    28
    BMW
    730D, 850i, 840i
    Skąd
    Gdańsk
    Termostat ma zmienna charakterystyke pracy ktora jest sterowana takim piździkiem elektronicznym wbudowanym w termostat, wymien termonstat na nowy. Można jeździć ale ma to wpływ na spalanie.
    Drugi to czujnik wałka rozrządu (czyli ten z przodu nie przy skrzyni)
    Trzeci nie zgadza mu sie pamięc rom, masz chipa?

  4. #4
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    30
    BMW
    740iA
    Skąd
    śląsk
    Dzięki za informację. Pytanie czy ten silnik ma 1 czy 2 czujniki wałka rozrządu ? Bo czytałem trochę i zgłupiałem już. Jest to zwykłe m62 bez Vanosa. Chipa nie wiem czy mam, jest jeszcze jakiś inny powód błędu pamięci rom ?

  5. #5
    Początkujący Użytkownik Awatar ogorek
    Dołączył
    Jan 2012
    Posty
    28
    BMW
    730D, 850i, 840i
    Skąd
    Gdańsk
    http://realoem.com/bmw/showparts.do?...26&hg=11&fg=10

    Tylko bosch lub oem jak kupisz zamiennik to powodzenia.
    Jesli chodzi o rom to najczęściej oznaka że nasi tam byli :)

  6. #6
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    30
    BMW
    740iA
    Skąd
    śląsk
    ok zaraz sprawdzę czy nie ma różnicy między ilością czujników w 3,5 a 4,4 m62? Najpierw wyczyszczę wtyczkę nie będę ukrywał, że auto stało naprawdę sporo czasu a co za tym idzie było parę błędów przez brudne styki .... Jak edytować te mapy z których wyskoczył błąd romu ?

  7. #7
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    30
    BMW
    740iA
    Skąd
    śląsk
    Pojeździłem trochę dziś autem i wyskoczyły dodatkowe błędy, które były prędzej tj. sondy lambda o które chodzi?
    wydaje mi się, że problem tkwi we wtyczkach auto stało 7mc nieużywane i to zimą, od października w zasadzie do maja więc problem może polegać na tym. Wyczyszczę styki jeśli nie zadziała to będzie trzeba kupić parę rzeczy.

    10 Lambdasonde vor KAT

    Error frequency : 1
    Logistic counter: 40
    Motordrehzahl 720.00 /min
    Motortemperatur 111.75 Gr C
    Sondenspannung vor KAT 0.43 V
    Fehler aufgetreten vor 0.40 h
    Signal fehlerhaft
    Abgasrelevanter Fehler (nach Entprellung MIL Ein)
    Fehler momentan nicht vorhanden
    statischer Fehler
    -------------------------------------------------------------
    18 Lambdasonde vor KAT Bank 2

    Error frequency : 1
    Logistic counter: 40
    Motordrehzahl 680.00 /min
    Motortemperatur 113.25 Gr C
    Sondenspannung vor KAT 0.57 V
    Fehler aufgetreten vor 0.10 h
    Signal fehlerhaft
    Abgasrelevanter Fehler (nach Entprellung MIL Ein)
    Fehler momentan vorhanden
    statischer Fehler
    ================================================== ===========

  8. #8
    Vip Vip Awatar Adus81
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    938
    BMW
    e38 740i V8
    Skąd
    Śląskie/Racibórz
    Tak obydwie sondy przed katalizatorem.Osobiscie mysle ze przeczyszczenie stykow tak jak napisales nic nie pomoze.Odnosnie twojego wysokiego spalania,odpowiedzialne miedzy innymi sa wlasnie za to sondy lambda.

  9. #9
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    30
    BMW
    740iA
    Skąd
    śląsk
    Jutro będę miał dostęp do kanału i zobaczę te sondy. Czy może być wina katalizatorów np. zapchane lub ich brak (puste bez wkładu lub strumiennica)?. Wyczyściłem styki w czujniku położenia wałka rozrządu i samochód nie głupieje na wolnych obrotach i pali od ręki... zaraz wykasuje błąd i zobaczymy czy powróci.

  10. #10
    Vip Vip Awatar Adus81
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    938
    BMW
    e38 740i V8
    Skąd
    Śląskie/Racibórz
    Cytat Zamieszczone przez adrespatryka Zobacz posta
    Jutro będę miał dostęp do kanału i zobaczę te sondy. Czy może być wina katalizatorów np. zapchane lub ich brak (puste bez wkładu lub strumiennica)
    zobaczyć sobie możesz te sondy,ale to i tak Ci nic nie da :) z tego co wyczytałem na naszym Forum,to wina nawet może leżeć po stronie nieszczelnego układu wydechowego,wtedy też będzie wywalało błąd sondy.Poszukaj jest gdzieś taki temat ;)

    PS.przy odkręcaniu sond uważaj żeby nie urwać gwintu,są spieczone i zardzewiałe.Użyj jakiegoś odrdzewiacza np.WD40

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •