-
Zaawansowany Użytkownik
Ja za swoje się zabierałem już kilka razy i bez rezultatów. Było źle, jest co najwyżej trochę lepiej.
Sporo o tym czytałem/szukałem, sugestie powyżej pojawiają się niemalże wszędzie więc pewnie sporo w nich prawdy.
Polecam przeczytać tu, link kiedyś znalazłem na innym forum BMW właśnie w odniesieniu do tego tematu:
http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=7808
-
Zaawansowany Użytkownik
czyli ten środek zdałby egzamin?-http://allegro.pl/plyn-czyszczacy-dimer-2kg-aktywna-piana-do-karcher-i2306123894.html
-
Zaawansowany Użytkownik
z tego co pisze Grabol to tak tylko jeszcze w jakiej proporcji to rozcieńczyć dzisiaj spróbuje podziałać z dimerem i dam znać jakie są efekty. Ja myje nim podwozia i silniki i naprawdę jest skuteczny a z ciepłą wodą wręcz zadziwiająco. Myłem nim cały spód e38 i po wymyciu zeszło 90 % wszelakiego brudu.
Ostatnio edytowane przez 525d ; 01-05-2012 o 09:34
-
Doświadczony Użytkownik
Potwierdzam plyn z myjki na 10 min i żółte samo spływa. Ja rozcienczylem 1:2 ale wydaje mi sie ze mogloby byc nierozcienczone.
Pasta polerska jest po to, że po wyjeciu z tego srodka szkielka są matowe i trzeba im przywrocic blask :D
-
Zaawansowany Użytkownik
dokładnie wczoraj czyściłem szkiełka po dimerze zrobiły sie matowe ale użyłem pasty polerskiej na polerce mechanicznej i efekt jest zdumiewający szkiełka wyglądają jak nowe nie dość że są białe to zniknęły drobne ryski. Po południu wstawię zdjęcia.
-
Doświadczony Użytkownik
Szkielka faktycznie stają sie matowe, ale to dlatego, ze za duży roztwór stosujemy, lecz jest to nie uniknione jeśli są bardzo żółte i wówczas Polerka mechaniczna z zieloną 3M robi robotę! :)
-
Zaawansowany Użytkownik
Panowie a ten żółty nalot jest od zewnętrznej strony czy od strony żarówki? Bo z zewnątrz polerka owszem ale od środka to już trochę trudniejsze będzie.
-
Zaawansowany Użytkownik
A ja mam inne pytanie odnośnie tego czyszczenia i polerowania... jak to wygląda od strony "świecenia"... chodzi mi o długie... jakby nie było to te szkła są tak zaprojektowane, aby rozpraszały światło w odpowiedni sposób. Czy po takim zabiegu czyszczenia, a w szczególności polerce daje to lepsze czy gorsze rezultaty w oświetlaniu drogi ?
Pytam się z tego względu że długie światła są mi dość potrzebne :) czasem jeżdżę w tereny górskim gdzie drogi kręte a i chyba gorsze jak w Rosji :D
Chcę dać do regeneracji odbłyśniki bo są delikatnie wypalone. No i zastanawiałem się co zrobić właśnie z tymi szkiełkami... mi nie chodzi tylko o wygląd, ale też o stronę praktyczną... Więc fajnie byłoby gdyby ktoś się wypowiedział na ten temat :)
-
Doświadczony Użytkownik
Odbłyśniki zawsze są zakurzone więc prawdopodobnie wystarczy jeśli je wyczyścisz delikatnie wilgotnym miękkim papierem toaletowym (nie dotykaj palcami).
Szkiełka są po prostu tym pokryte, podejrzewam że na skutem temperatury wytrąca sie z nich coś takiego. Nie ważne - wrzucaj w koncentrat na 5-10 minut, dokładnie spłucz, pasta polerska i polerka lub kontóweczka na małych obrotach (obustronnie!) spłukujesz i są jak nowe. Umyj i nawoskuj skromnie (!) lub pociągnij plakiem czarne plastiki ("okulary"), z odbłyśnikami zrób jak powyżej i lampy będą jak nowe. Nie ma tu żadnej filozofii :)
Nie każdy o tym wie więc na wszelki wypadek: Lampy sa przykręcone na 2 śruby POD LAMPAMI do których dostęp użyskujemy przez podważenie od strony nerek tych blaszek w kolorze nadwozia pod lampami. Powinny zejść z plastikowych listew. delikatnie! Potem długi śrubokręt (nie pamiętam na jakie śruby), nakrętki od góry, kostki z kablami i lampa wysunie się do przodu.
Powodzenia!
-
wstrząśnięty nie zmieszany
Śróbki o których wspominasz to torx 20.
Rozbieranie reflektorów opisane jest m.in. w moim blogu (made by Grabol).
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum