Strona 2 z 11 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 110

Wątek: Klimatyzacja automatyczna - panel sterowania i moduł

  1. #11
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Kiedyś napisałem bardzo podobną instrukcję. Mogę dodać do tego tylko tyle że wkuwanie się w przewody to jeden z najgłupszych pomysłów jakie można komuś polecić. Tak robią ludzie którzy albo nie wiedzą czym to grozi albo lenie bo nie che im się zrobić tego poprawnie. Druga sprawa ten test nie sprawdza poprawnie cewek w elektrozaworach. Jak będzie cewka uszkodzona to test przejdzie poprawnie mimo uszkodzenia.

    Wkuwanie się w przewody jest równoznaczne z dużym ryzykiem zgnicia przewodów w miejscach nakucia. Wystarczy że dostanie się tam trochę wody z solą w zimie i w ciągu miesiąca może być zgnity przewód. Nie należy nakuwać przewodów. W ostateczności tylko w środku auta gdzie nie ma wilgoci.
    Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
    Albert Einstein

  2. #12
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Kecaj
    Dołączył
    Apr 2012
    Posty
    903
    BMW
    E32 730i M60B30 '94, E36 328i Coupe '95, E34 520i Touring '96
    Skąd
    Ożarowice
    Ja się nie wkuwałem, właśnie z obawy o przewody i sprawdzałem tylko na odpiętej kostce. Robiłem to jakiś czas temu, ale z tego co pamiętam, na jednym pinie napięcie było niezależne od ustawionej temperatury, a na drugim coś się zmieniało wraz z ustawieniami temperatury.
    Jeśli mówicie, że elektrozawory zamykają się i otwierają czasowo aby utrzymać zadaną temperaturę, muszą mieć do tego jakiś sygnał, co wg. mnie daje zmniejszanie się napięcia, które powinno działać jak w instrukcji którą dałem post wcześniej. Dobrze myślę?

    Nikt nie będzie mi mówił, jak mam żyć, bo nikt za mnie nie umrze.
    3x BMW, 2x Mercedes-Benz, Alfa Romeo, Audi, Skoda, Hyundai, Peugeot - ponad podziałami jeśli chodzi o marki.
    E32 730i V8 '94 Calypsorot Metallic

  3. #13
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Sterownik klimy podaje masę na poszczególne elektrozawory. Jak ustawisz max zimne to masa będzie na dwóch przewodach. Jak ustawisz max grzanie to nie będzie masy.
    Jak ustawisz pośrednią temp to masa będzie się pojawiała co kilka sekund na chwilę. Za to odpowiada sterownik który jest między nagrzewnicą a ścianą grodziową na środku. Obok filtru kabinowego i miecza.
    Są czujniki temp w panelu które są brane pod uwagę przy regulacji temp w kabinie. Na ich podstawie sterownik klimy wysterowuje elektrozawory.

    Pierwsze podstawowe pytanie czy zawsze jest plus na jednym przewodzie jak jest ustawiona temp na minimum. I nie mówię tu o napięciu tylko o świeceniu żarówki!

    Drugie pytanie to czy jest masa sprawdzana żarówką na dwóch przewodach przy ez przy ustawieniu na minimum.
    Jak to jest co wyżej napisałem to ez do ez albo do wymianu albo do naprawy.

    Jak nie ma plusa to trzeba sprawdzać panel i bezpiecznik F20 7,5A. Jak jest plus a nie ma masy na ustawieniu temp na min to do sprawdzenia sterownik ihka i panel oraz instalacja od ihka do ez.
    Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
    Albert Einstein

  4. #14
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Kecaj
    Dołączył
    Apr 2012
    Posty
    903
    BMW
    E32 730i M60B30 '94, E36 328i Coupe '95, E34 520i Touring '96
    Skąd
    Ożarowice
    Pogmatwałeś mi wszystko i nie wiem co jest co teraz.

    Na początek tak:
    Temperatura dla pasażera nie zmienia się wcale, mimo zmiany ustawień pokrętłem.
    Temperatura kierowcy przy nagrzanym silniku na pokrętle ustawionym na max zimne, dmucha ciepłym, wręcz gorącym powietrzem. Przy ustawieniu na max ciepłe, powietrze nie leci prawie w ogóle, jest ledwo wyczuwalne. Więc tu powodem nie mogą być elektrozawory, mam rację?

    Co dalej?

    Wg Twoich instrukcji masę mam sprawdzać z plusem we wtyczce z elektrozaworów, czy z plusem z innego źródła?

    I czemu taka zasadnicza różnica, czy sprawdzam żarówką czy multimetrem, możesz mi wyjaśnić?

    Pozdrawiam

    Nikt nie będzie mi mówił, jak mam żyć, bo nikt za mnie nie umrze.
    3x BMW, 2x Mercedes-Benz, Alfa Romeo, Audi, Skoda, Hyundai, Peugeot - ponad podziałami jeśli chodzi o marki.
    E32 730i V8 '94 Calypsorot Metallic

  5. #15
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Zasadnicza różnica przy sprawdzaniu multimetrem i żarówką to taka że multimetr pokazuje napięcie między zaciskami a żarówka pokazuje i napięcie i prąd jaki płynie przez obwód.

    Jak jest duży opór obwodu lub zimne luty w panelu to napięcie będzie poprawne a elektrozawory nie będą w stanie się zamykać bo prąd będzie za mały. Jak żarówka świeci jasnym światłem po prostu normalnie to znaczy że obwód jest sprawny i jest odpowiednio wydajny aby zamknąć elektrozawory.

    Najpierw się sprawdza czy jest dobre zasilanie elektrozaworów. Na jednym przewodzie plusowym a masą z nadwozia ma żarówka normalnie świecić.
    Drugi test to wpinanie żarówki między przewód plusowy w kości a poszczególnymi przewodami od sterowania ez. Jak żarówka będzie świeciła na minimalnej temp na pokrętle kierowcy na obydwóch przewodach sterujących to elektrozawory do wymiany/naprawy. Reszta jest opisana wyżej.
    Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
    Albert Einstein

  6. #16
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Kecaj
    Dołączył
    Apr 2012
    Posty
    903
    BMW
    E32 730i M60B30 '94, E36 328i Coupe '95, E34 520i Touring '96
    Skąd
    Ożarowice
    Żarówka nie świeci, choć wg miernika napięcie jest ok. Żarówka sprawna na 100%. Więc problem jest w panelu sterowania nawiewami? ( nie ma plusa do masy samochodu)

    Nikt nie będzie mi mówił, jak mam żyć, bo nikt za mnie nie umrze.
    3x BMW, 2x Mercedes-Benz, Alfa Romeo, Audi, Skoda, Hyundai, Peugeot - ponad podziałami jeśli chodzi o marki.
    E32 730i V8 '94 Calypsorot Metallic

  7. #17
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Albo panel albo bezpiecznik F20 7,5A albo wiązka lub oprawka bezpiecznika. Zobacz czy na bezpieczniku jest zasilanie żarówką.
    Ostatnio edytowane przez seban123 ; 17-04-2012 o 17:15
    Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
    Albert Einstein

  8. #18
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Kecaj
    Dołączył
    Apr 2012
    Posty
    903
    BMW
    E32 730i M60B30 '94, E36 328i Coupe '95, E34 520i Touring '96
    Skąd
    Ożarowice
    Na bezpieczniku zasilania żarówki nie ma.
    Więc panel sterowania?
    Sterownik (ten koło filtra kabinowego) nie ma nic do tego?

    Nikt nie będzie mi mówił, jak mam żyć, bo nikt za mnie nie umrze.
    3x BMW, 2x Mercedes-Benz, Alfa Romeo, Audi, Skoda, Hyundai, Peugeot - ponad podziałami jeśli chodzi o marki.
    E32 730i V8 '94 Calypsorot Metallic

  9. #19
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Jak na bezpieczniku nie ma zasilania to weź z innego i podłącz do tego bezpiecznika. Ten bezpiecznik zasila też sterownik ihka i elektrozawory. Sprawdzaj na włączonym zapłonie.
    Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
    Albert Einstein

  10. #20
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Kecaj
    Dołączył
    Apr 2012
    Posty
    903
    BMW
    E32 730i M60B30 '94, E36 328i Coupe '95, E34 520i Touring '96
    Skąd
    Ożarowice
    Czyli mam zewrzeć styki bezpiecznika który jest obok ( też 7,5A ) z tym F20 na którym nie ma napięcia? I wtedy sprawdzać?
    A jeśli tam płynie prąd 7,5A to jest on w stanie w ogóle zaświecić żarówkę? Chyba co innego żarówka, np. 5W a 60W nie? Bo miernik napięcie pokazuje.

    Nikt nie będzie mi mówił, jak mam żyć, bo nikt za mnie nie umrze.
    3x BMW, 2x Mercedes-Benz, Alfa Romeo, Audi, Skoda, Hyundai, Peugeot - ponad podziałami jeśli chodzi o marki.
    E32 730i V8 '94 Calypsorot Metallic

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •