Jak wyżej, moduł klimatyzacji który znajduje się za konsolą środkową.
Jak wyżej, moduł klimatyzacji który znajduje się za konsolą środkową.
Nikt nie będzie mi mówił, jak mam żyć, bo nikt za mnie nie umrze.
3x BMW, 2x Mercedes-Benz, Alfa Romeo, Audi, Skoda, Hyundai, Peugeot - ponad podziałami jeśli chodzi o marki.
E32 730i V8 '94 Calypsorot Metallic
Witam, mam kilka pytań dokładnie związanych z klimatyzacją automatyczną. Nie chciałem zakładać nowego by nie robić śmietnika to napiszę tu.
Sprawa jest tego typu, że poszukuje kilku informacji/wskazówek ogólnie czegokolwiek. Przekopałem już cały internet i nie potrafię niczego znaleźć.
Wziąłem się za konwersje inkr na ihka w e34 (do dziś pluje sobie w brodę) i nie wiem do czego służy 1 złącze.
Interesuje mnie miejsce podpięcia 1 wtyczki wiązki nagrzewnicy (wtyczki łączące nagrzewnicę z "budą" w złączach pod kierownicą)
Miejsce tej największej (X35) jest oczywiste bo pasuje idealnie w miejsce wtyczki poprzedniej nagrzewnicy.
Problem jest chyba tylko z X18287 (czarna wtyczka 4-pinowa) i tutaj nasuwa się pytanie do czego ona służy?
Jeśli chodzi o resztę to posiadam w aucie raczej wszystkie wtyczki potrzebne do podpięcia układu, zaczynając od złącza zasilania wentylatora, kończąc na złączu dodatkowej pompy cieczy
Jest jeszcze jedna X3212 (też 4-pinowa) ale jest "wklejona w wiązkę", że wygląda jakby nie była nigdzie podpinana, wydaje mi się, że to od AUC
Nie wiem też co powinno być wpięte w to złącze z tyłu panelu sterowania:
również znalazłem miejsce na wtyczkę w tylnej kratce wentylacyjnej (w tej od ihkr nie ma). Do czego służy?
mówisz o mieczu? czy tam jeszcze coś jest? jak dobrze pamiętam to pod schowkiem pasażeta to znajdę tak? jeżeli to nie będzie to to co jeszcze mogło by być? ewentualnie można jakoś dorobić zasilanie do dmuchawy i dorobić sterowanie aby było jak w ori?
Gdzie jest dmuchawa tak w ogóle? pytam bo ja przy tym nie grzebie tylko mój znajomy ja się nie wyznaje na prądzie poza tym jestem furiat zaraz bym coś rozp.... zepsuł....
Za mieczem, ale dostęp ten sam co do miecza. Tylko wtyczki są z dwóch stron, więc oba boczki trzeba zdjąć.
Nikt nie będzie mi mówił, jak mam żyć, bo nikt za mnie nie umrze.
3x BMW, 2x Mercedes-Benz, Alfa Romeo, Audi, Skoda, Hyundai, Peugeot - ponad podziałami jeśli chodzi o marki.
E32 730i V8 '94 Calypsorot Metallic
Dmuchawa jest w podszybiu, tam gdzie mechanizm wycieraczek.
tak jak by z przed kierowcą? bo z tego miejsca mi się właśnie zadymiło i umarły nawiewy.... może to dmuchawa się ugotowała i dlatego nie ma też zasilania na panelu? z przodu z podszybia jak by z pod wycieraczek dochodził taki dziwny dźwięk... po czym zaczeło się dymić po wyjęciu bezpiecznika przestało po ponownym podpięciu nie działało już nic... czy to właśnie w tym miejscu o którym pisze jest dmuchawa?
znajduję się ona dokładnie zaraz za zbiornikiem wyrownawczym, dzieli ich tylko kawałek blachy który trzeba zdemontować by dostać się do dmuchawy
Mam identyczny problem jak Ty. Jak silnik jest zimny i włączę klimę ustawioną na 16 stopni, to faktycznie coś tam dmucha zimnym powietrzem. Jak silnik chwyci temperaturę to klima nie działa, tzn na 16 stopniach dmucha wtedy ciepłym powietrzem, po stronie kierowcy i pasażera, jedynie na tylną kanapę dmucha zimnym powietrzem z klimy, ale to chyba przez to, że wylot tego powietrze jest z dala od deski rozdzielczej??
W każdym razie klimy brak na ciepłym silniku. Ale dziś przypadkiem kilka razy pokręciłem tymi pokrętłami od temperatury i klima zadziałała. Rozumiem, że tymi pokrętłami od temperatury się reguluje działanie elektrozaworów? Tak? Jak zaskoczyła klima, to zostawiłem auto z klimą na 10 minut, w środku było zimno jak w kostnicy. Niestety po ponownym odpaleniu silnika, znów wiało ciepłym powietrzem. Chyba jednak te elektrozawory szwankują. Jak ustawię temperaturę na max 28 stopni, to wtedy z nawiewów leci słabe ciepłe powietrze... powinno lecieć gorące? Jak to właśnie powinno być?
I jeszcze jedno pytanie...Jak klimę mam wyłaczoną i włączę ciepły nadmuch na przednie kratki, to tak jakby go nie było, coś tam lekko dmucha letnim powietrzem, natomiast na nadmuchu na szybę wali ciepłym aż miło, czyżby to nagrzewnica? Albo jakaś pompa w tej nagrzewnicy?
A czy rurki od klimy, te które biegną obok kolektora wydechowego powinny byc izolowane? Bo jest tam resztka izolacji na nich i się przez to się grzeją od kolektora. Ale tak czy siak klima zadziałała dziś, nawet pomimo tego, ze te rurki były ciepłe.
Sprawdzę elektrozawory i dam znać co i jak.
Ja miałem problem w tym ze tylko od kierowcy miałem klime a u pasażera upał. Wymieniłem elektrozawory, panel klima i dopiero jak zająłem się filtrem kabinowym to zauważyłem że coś nie tak z modułem bo od str. Pasażera idą niebieska i zolta wtyczka a w module wejścia były niebieski i fioletowy... Wymieniłem moduł i aż miło teraz z klima wybrać sie w podróż :)
Taka ciekawostka jeszcze na poprawienie komuś nastroju. Poprzedni właściciel już coś tam kombinowal bo nie wsunal tego modułu na szyny co tam są tylko napchal tam papieru toaletowego żeby usztywnic konstrukcje :)
Ostatnio edytowane przez baker53 ; 16-05-2015 o 08:24
Dzięki za podrzucenie linku!
http://twrite.org/shogunnew/fixes/cl...e_Water_Valves
A szczególnie za ostatnią fotkę.
Właśnie w tym miejscu miałem przerwę. Drucik z uzwojenia cewki był przerwany.
Polutowałem!
Teraz wszystkie funkcje działają poprawnie. Już mi nie wieje gorącym po nogach, a pasażerowi chłodnym.
Wychodzi na to, że lewa cewka odpowiada za nawiew lewej strony kabiny, a prawa prawej strony.
Zostań dawcą szpiku kostnego... dkms.pl