Strona 11 z 11 PierwszyPierwszy ... 91011
Pokaż wyniki od 101 do 110 z 110

Wątek: Klimatyzacja automatyczna - panel sterowania i moduł

  1. #101
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Kecaj
    Dołączył
    Apr 2012
    Posty
    903
    BMW
    E32 730i M60B30 '94, E36 328i Coupe '95, E34 520i Touring '96
    Skąd
    Ożarowice
    Jak wyżej, moduł klimatyzacji który znajduje się za konsolą środkową.

    Nikt nie będzie mi mówił, jak mam żyć, bo nikt za mnie nie umrze.
    3x BMW, 2x Mercedes-Benz, Alfa Romeo, Audi, Skoda, Hyundai, Peugeot - ponad podziałami jeśli chodzi o marki.
    E32 730i V8 '94 Calypsorot Metallic

  2. #102
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2012
    Posty
    4
    BMW
    E34
    Skąd
    Zamość
    Witam, mam kilka pytań dokładnie związanych z klimatyzacją automatyczną. Nie chciałem zakładać nowego by nie robić śmietnika to napiszę tu.

    Sprawa jest tego typu, że poszukuje kilku informacji/wskazówek ogólnie czegokolwiek. Przekopałem już cały internet i nie potrafię niczego znaleźć.

    Wziąłem się za konwersje inkr na ihka w e34 (do dziś pluje sobie w brodę) i nie wiem do czego służy 1 złącze.

    Interesuje mnie miejsce podpięcia 1 wtyczki wiązki nagrzewnicy (wtyczki łączące nagrzewnicę z "budą" w złączach pod kierownicą)

    Miejsce tej największej (X35) jest oczywiste bo pasuje idealnie w miejsce wtyczki poprzedniej nagrzewnicy.

    Problem jest chyba tylko z X18287 (czarna wtyczka 4-pinowa) i tutaj nasuwa się pytanie do czego ona służy?
    Jeśli chodzi o resztę to posiadam w aucie raczej wszystkie wtyczki potrzebne do podpięcia układu, zaczynając od złącza zasilania wentylatora, kończąc na złączu dodatkowej pompy cieczy
    Jest jeszcze jedna X3212 (też 4-pinowa) ale jest "wklejona w wiązkę", że wygląda jakby nie była nigdzie podpinana, wydaje mi się, że to od AUC
    Nie wiem też co powinno być wpięte w to złącze z tyłu panelu sterowania:

    również znalazłem miejsce na wtyczkę w tylnej kratce wentylacyjnej (w tej od ihkr nie ma). Do czego służy?

  3. #103
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2013
    Posty
    263
    BMW
    525tds chip touring e32 M30B35
    Skąd
    Nadarzyn
    Cytat Zamieszczone przez Kecaj Zobacz posta
    Jak wyżej, moduł klimatyzacji który znajduje się za konsolą środkową.

    mówisz o mieczu? czy tam jeszcze coś jest? jak dobrze pamiętam to pod schowkiem pasażeta to znajdę tak? jeżeli to nie będzie to to co jeszcze mogło by być? ewentualnie można jakoś dorobić zasilanie do dmuchawy i dorobić sterowanie aby było jak w ori?


    Gdzie jest dmuchawa tak w ogóle? pytam bo ja przy tym nie grzebie tylko mój znajomy ja się nie wyznaje na prądzie poza tym jestem furiat zaraz bym coś rozp.... zepsuł....

  4. #104
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Kecaj
    Dołączył
    Apr 2012
    Posty
    903
    BMW
    E32 730i M60B30 '94, E36 328i Coupe '95, E34 520i Touring '96
    Skąd
    Ożarowice
    Za mieczem, ale dostęp ten sam co do miecza. Tylko wtyczki są z dwóch stron, więc oba boczki trzeba zdjąć.

    Nikt nie będzie mi mówił, jak mam żyć, bo nikt za mnie nie umrze.
    3x BMW, 2x Mercedes-Benz, Alfa Romeo, Audi, Skoda, Hyundai, Peugeot - ponad podziałami jeśli chodzi o marki.
    E32 730i V8 '94 Calypsorot Metallic

  5. #105
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2012
    Posty
    4
    BMW
    E34
    Skąd
    Zamość
    Dmuchawa jest w podszybiu, tam gdzie mechanizm wycieraczek.

  6. #106
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2013
    Posty
    263
    BMW
    525tds chip touring e32 M30B35
    Skąd
    Nadarzyn
    Cytat Zamieszczone przez Prowokator Zobacz posta
    Dmuchawa jest w podszybiu, tam gdzie mechanizm wycieraczek.
    tak jak by z przed kierowcą? bo z tego miejsca mi się właśnie zadymiło i umarły nawiewy.... może to dmuchawa się ugotowała i dlatego nie ma też zasilania na panelu? z przodu z podszybia jak by z pod wycieraczek dochodził taki dziwny dźwięk... po czym zaczeło się dymić po wyjęciu bezpiecznika przestało po ponownym podpięciu nie działało już nic... czy to właśnie w tym miejscu o którym pisze jest dmuchawa?

  7. #107
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2012
    Posty
    4
    BMW
    E34
    Skąd
    Zamość
    znajduję się ona dokładnie zaraz za zbiornikiem wyrownawczym, dzieli ich tylko kawałek blachy który trzeba zdemontować by dostać się do dmuchawy

  8. #108
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2013
    Posty
    3
    BMW
    735
    Skąd
    Rzeszów
    Cytat Zamieszczone przez Kecaj Zobacz posta
    Mój problem polega na tym, że z nawiewów kierowcy leci powietrze ciepłe ( po ustawieniu temp na 16st) lub wcale ( temp na max: 28st? ).

    Mam identyczny problem jak Ty. Jak silnik jest zimny i włączę klimę ustawioną na 16 stopni, to faktycznie coś tam dmucha zimnym powietrzem. Jak silnik chwyci temperaturę to klima nie działa, tzn na 16 stopniach dmucha wtedy ciepłym powietrzem, po stronie kierowcy i pasażera, jedynie na tylną kanapę dmucha zimnym powietrzem z klimy, ale to chyba przez to, że wylot tego powietrze jest z dala od deski rozdzielczej??

    W każdym razie klimy brak na ciepłym silniku. Ale dziś przypadkiem kilka razy pokręciłem tymi pokrętłami od temperatury i klima zadziałała. Rozumiem, że tymi pokrętłami od temperatury się reguluje działanie elektrozaworów? Tak? Jak zaskoczyła klima, to zostawiłem auto z klimą na 10 minut, w środku było zimno jak w kostnicy. Niestety po ponownym odpaleniu silnika, znów wiało ciepłym powietrzem. Chyba jednak te elektrozawory szwankują. Jak ustawię temperaturę na max 28 stopni, to wtedy z nawiewów leci słabe ciepłe powietrze... powinno lecieć gorące? Jak to właśnie powinno być?

    I jeszcze jedno pytanie...Jak klimę mam wyłaczoną i włączę ciepły nadmuch na przednie kratki, to tak jakby go nie było, coś tam lekko dmucha letnim powietrzem, natomiast na nadmuchu na szybę wali ciepłym aż miło, czyżby to nagrzewnica? Albo jakaś pompa w tej nagrzewnicy?

    A czy rurki od klimy, te które biegną obok kolektora wydechowego powinny byc izolowane? Bo jest tam resztka izolacji na nich i się przez to się grzeją od kolektora. Ale tak czy siak klima zadziałała dziś, nawet pomimo tego, ze te rurki były ciepłe.

    Sprawdzę elektrozawory i dam znać co i jak.

  9. #109
    Początkujący Użytkownik Awatar baker53
    Dołączył
    Dec 2014
    Posty
    80
    BMW
    e32 m30b30
    Skąd
    Bolesławiec
    Ja miałem problem w tym ze tylko od kierowcy miałem klime a u pasażera upał. Wymieniłem elektrozawory, panel klima i dopiero jak zająłem się filtrem kabinowym to zauważyłem że coś nie tak z modułem bo od str. Pasażera idą niebieska i zolta wtyczka a w module wejścia były niebieski i fioletowy... Wymieniłem moduł i aż miło teraz z klima wybrać sie w podróż :)
    Taka ciekawostka jeszcze na poprawienie komuś nastroju. Poprzedni właściciel już coś tam kombinowal bo nie wsunal tego modułu na szyny co tam są tylko napchal tam papieru toaletowego żeby usztywnic konstrukcje :)
    Ostatnio edytowane przez baker53 ; 16-05-2015 o 08:24

  10. #110
    Zaawansowany Użytkownik Awatar rexman
    Dołączył
    Jul 2015
    Posty
    622
    BMW
    e31
    Skąd
    Irlandia

    Post

    Dzięki za podrzucenie linku!
    http://twrite.org/shogunnew/fixes/cl...e_Water_Valves
    A szczególnie za ostatnią fotkę.
    Właśnie w tym miejscu miałem przerwę. Drucik z uzwojenia cewki był przerwany.
    Polutowałem!
    Teraz wszystkie funkcje działają poprawnie. Już mi nie wieje gorącym po nogach, a pasażerowi chłodnym.
    Wychodzi na to, że lewa cewka odpowiada za nawiew lewej strony kabiny, a prawa prawej strony.
    Zostań dawcą szpiku kostnego... dkms.pl

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •