Strona 1 z 11 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 110

Wątek: Klimatyzacja automatyczna - panel sterowania i moduł

  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Kecaj
    Dołączył
    Apr 2012
    Posty
    903
    BMW
    E32 730i M60B30 '94, E36 328i Coupe '95, E34 520i Touring '96
    Skąd
    Ożarowice

    Klimatyzacja automatyczna - panel sterowania i moduł

    Witam!
    Mój problem polega na tym, że z nawiewów kierowcy leci powietrze ciepłe ( po ustawieniu temp na 16st) lub wcale ( temp na max: 28st? ). Z nawiewu pasażera leci powietrze zimne, ale nie takie zimne jak powinno przy włączonej klimatyzacji. Sprężarka się włącza, elektrozawory oczyszczone.

    W czym problem? Panel sterowania? Moduł klimatyzacji? Gdzie znajduje się ten moduł?
    Mam wersje z AUC jeśli ma to jakieś znaczenie.

    Pozdrawiam ;)
    Ostatnio edytowane przez BOSS ; 25-04-2012 o 22:48

    Nikt nie będzie mi mówił, jak mam żyć, bo nikt za mnie nie umrze.
    3x BMW, 2x Mercedes-Benz, Alfa Romeo, Audi, Skoda, Hyundai, Peugeot - ponad podziałami jeśli chodzi o marki.
    E32 730i V8 '94 Calypsorot Metallic

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    241
    BMW
    e32 M60B30
    Skąd
    Myszków
    Sprawdź czy do elektrozaworów dochodzi napięcie. Jak zachowuje się nawiew pasażera ja ustawisz temp kierowcy min a pasażera na max? Elektrozawory na 100% sprawne?

  3. #3
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    No forum jest kilka tematów gdzie jest opisana zasada działania ogrzewania i sposoby sprawdzania. Opcja szukaj.
    Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
    Albert Einstein

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Kecaj
    Dołączył
    Apr 2012
    Posty
    903
    BMW
    E32 730i M60B30 '94, E36 328i Coupe '95, E34 520i Touring '96
    Skąd
    Ożarowice
    Napięcie dochodzi, jednak nie zmienia się płynnie podczas regulacji temperatury, sprawdzałem to kiedyś z jakąś instrukcją napisaną przez kogoś kto się na tym zna.

    Co do opcji szukaj - nie znalazłem satysfakcjonujących mnie wyników. Zawsze najpierw szukam, temat zakładam w ostateczności. Pozdrawiam ;)

    Nikt nie będzie mi mówił, jak mam żyć, bo nikt za mnie nie umrze.
    3x BMW, 2x Mercedes-Benz, Alfa Romeo, Audi, Skoda, Hyundai, Peugeot - ponad podziałami jeśli chodzi o marki.
    E32 730i V8 '94 Calypsorot Metallic

  5. #5
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Opisz dokładnie jak sprawdzałeś czy dochodzi napięcie.
    Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
    Albert Einstein

  6. #6
    Doświadczony Użytkownik Awatar brunoz
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Skąd
    Katowice
    Blog
    11
    Elektrozawory działają skokowo i są albo otwarte albo zamknięte, nigdy w połowie. Stany pośrednie uzyskuje się poprzez czasowe otwarcie-zamknięcie z różnymi czasami wypełnienia przebiegu. Czasem nawet słychać jak stukają rytmicznie w niektórych egzemplarzach aut. Tak więc według mnie, napięcie na zasilaniu elektrozaworów powinno cyklicznie oscylować pomiędzy 12V a 0V po ustabilizowaniu się temperatury wewnątrz pojazdu. Najlepiej zaobserwować to albo żarówką albo woltomierzem ze wskazówką (takim starym).

    Możesz też ręcznie podać napięcie na elektrozawory, żeby je zamknąć. Wtedy, jeśli są sprawne, powinno zacząć lecieć zimne powietrze. Przy braku zasilania są otwarte i powinno lecieć gorące.
    Nein! Mein Schnitzel!

  7. #7
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Takich rzeczy się woltomierzem nie sprawdza!!!!
    Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
    Albert Einstein

  8. #8
    Doświadczony Użytkownik Awatar brunoz
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Skąd
    Katowice
    Blog
    11
    Seban, ładny awatar :-)

    No ale ja piszę, że woltomierz jak już, powinien być wskazówkowy, który mógłby wskazać jak zmienia się napięcie w czasie.
    Choć taniej i szybciej od znalezienia takiego, wyjdzie żarówka od postojowych z kabelkami...
    Nein! Mein Schnitzel!

  9. #9
    Vip Vip Awatar seban123
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    2,291
    BMW
    E65 745d i E32 M30
    Skąd
    Puławy, Lubelskie
    Blog
    1
    Awatar jest z licznika bmw. Widocznie inżynierowie z VDO mieli dobry dzień.

    Zrób prosty test. Weź opornik przykładowo 1kohm. Wepnij go w szereg z elektrozaworem i zobacz jakie jest napięcie za opornikiem na odpiętym elektrozaworze i jaki jest prąd płynący przez elektrozawór i opornik.

    Miernik pokaże prawidłowe napięcie na odpiętej kości ale nie pokaże czy jest odpowiednia wydajność prądowa obwodu. Dlatego takie rzeczy sprawdza się pod obciążeniem np żarówki przynajmniej 21wat. Szybciej i pewniej. Jaki by miernik nie był to i tak jest tylko do mierzenia napięcia które jest nie miarodajne.
    Wiedza o tym, gdzie znalezc informacje i jak ich uzywac to tajemnica sukcesu.
    Albert Einstein

  10. #10
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Kecaj
    Dołączył
    Apr 2012
    Posty
    903
    BMW
    E32 730i M60B30 '94, E36 328i Coupe '95, E34 520i Touring '96
    Skąd
    Ożarowice
    Sprawdzałem te napięcia wg. tej instrukcji, którą znalazłem na jakiejś stronie:

    "Problem z ciepłym i zimnym nawiewem.

    Przede wszystkim należy sprawdzić zasilanie na elektrozaworkach ogrzewania. Umiejscowione one są pod maską, po lewej stronie (od kierowcy) zaraz za skrzynką bezpieczników.
    Do zestawu tych elektrozaworów ogrzewania jest wpięta wtyczka z trzema przewodami:
    -zasilający - zielono/brązowy lub czerwono/żółty lub żółto/czerwony (w różnych modelach, różna opcja).
    -sterownicze - masowe do regulowania stopnia otwarcia elektrozaworów oddzielnie na prawą i lewą stronę : żółto/brązowy i żółto/fioletowy.
    1. Po wypięciu wtyczki i ustawieniu pokręteł na zimne powietrze pomiędzy zasilającym przewodem, a oboma sterowniczymi ma być napięcie do 12V. Napięcie to ma być gdy pokrętła są w maxymalnej pozycji na zimnym (wyczuwalny przeskok pokrętła) a także przed maxymalnym przeskokiem. W trakcie zwiększania pokrętłem temperaturę na ciepłe napięcie na obu obwodach wtyczki musi maleć.
    2. Procedurę w pkt. 1 należy powtórzyć z wpiętą wtyczką w zawory ogrzewania i wkłuwając się w przewody dokonywać pomiarów. Wyniki pomiarów mają być takie same jak w pkt 1.

    Jeżeli nie będzie napięć pomiędzy przewodami we wtyczce należy sprawdzić napięcie na zasilającym przewodzie w stosunku do masy auta przy wpiętej wtyczce i wypiętej wtyczce z elektrozaworów oraz przy ustawieniu pokręteł na zimno,na max i nie na max.

    Jeśli napięcie na zasilającym nie zanika (całkowicie ma prawo zaniknąć podczas ustawienia pokręteł na max ciepłe) to należy sprawdzić wartość masy na przewodach sterowniczych w stosunku do stałego plusa w aucie.

    Jeśli napięcia zasilającego wokóle nie ma, lub zanika w momencie wpięcia wtyczki w elektrozawory, lub zanika w chwili przełączenia z pozycji zimnego max na pozycję przed zimnym max to należy sprawdzić bezpieczniki, a także wpięcie kostki do panelu sterującego nawiewami i ogrzewaniem, oraz sprawdzenie mikrostyków w tymże panelu odpowiedzialnych za załączanie napięcia na elektrozawory podczas przerzucania pokrętłem pozycji z max na pozycję regulacyjną.

    Jeżeli napięcie zasilające jest, a nie ma masy na przewodach sterujących pracą elektrozaworów to usterkę należy szukać w głównym sterowniku nagrzewnicy znajdującym się za dmuchawą przy ścianie grodziowej. (najczęściej jeżeli tu jest usterka problemem są zimne luty)"

    Jeśli po podpięciu elektrozaworów na krótko i włączeniu klimatyzacji z nawiewów poleci ciepłe powietrze to winne będą elektrozawory, a jeśli zimne, takie jak powinno z klimy, to problem leży w sterowniku lub module?

    Pozdrawiam.

    Nikt nie będzie mi mówił, jak mam żyć, bo nikt za mnie nie umrze.
    3x BMW, 2x Mercedes-Benz, Alfa Romeo, Audi, Skoda, Hyundai, Peugeot - ponad podziałami jeśli chodzi o marki.
    E32 730i V8 '94 Calypsorot Metallic

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •