Strona 5 z 5 PierwszyPierwszy ... 345
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 50

Wątek: 16" - optymalna szerokość na koleiny - 235 225 215?

  1. #41
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Inur
    Dołączył
    Feb 2012
    Posty
    394
    BMW
    740iM (M60), M3 GT2
    Skąd
    Poznań
    Cytat Zamieszczone przez kris13 Zobacz posta
    Po wymianie opon na dunlop sp sport 9000 w tym samym rozmiarze problem zniknął momentalnie. Na swojej e38 przez chwilę miałem 19" słoneczka z oponami 255 i 275, to nie dało się jechać po koleinach.
    Zgadzam się, opony mogą czynić cuda. Przerabiałem to w S2000, przed wymianą koszmar po wymianie na nowe asymetryczne Dunlopy (nie pamiętam już jakie) auto zaczęło jechać idealnie prosto.

    Cytat Zamieszczone przez coboss Zobacz posta
    Ale wszedzie Cie wyrzuca z kolein? Czy tyczy sie to konkretnej drogi, moze masz pecha i trefna droge do pracy...
    Drogę do miasta (wyjazdówka Poznań-Piła) mam niezbyt dobrą i tam pojawiają się główne problemy. Non stop trzeba kontrować. Z reguły jak jadę gdzieś w trasę np. do Jakuszyc albo do Wawy to jest ok ale tam są wszędzie nowe drogi.

  2. #42
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    175
    BMW
    G12 740i, ex F10 525d xDrive, E38 728iA
    Skąd
    Iława
    Cytat Zamieszczone przez Inur Zobacz posta
    Zgadzam się, opony mogą czynić cuda. Przerabiałem to w S2000, przed wymianą koszmar po wymianie na nowe asymetryczne Dunlopy (nie pamiętam już jakie) auto zaczęło jechać idealnie prosto.
    Nie były to przypadkiem sp sport 01? Ogólnie to mam bardzo dobre doświadczenie z oponami dunlopa, za wyjątkiem sp sport 2000, które były fatalne. W tym sezonie kupiłem na przód nowe nokiany i jestem bardzo miło zaskoczony. Bardzo dobra, cicha opona.

    Może spróbuj na początek zamienić opony na inne?

  3. #43
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,128
    BMW
    740i
    Skąd
    Dolny Slask
    Cytat Zamieszczone przez Inur Zobacz posta
    To akurat odpada. Geometria zrobiona, osiowość sprawdzona. Nie ma nigdzie najmniejszego luzu, piasty dobre, drążki nowe, wahacze nowe, tuleje wózka nowe, amortyzatory B12 nowe, sprężyny progresywne nowe, poduszki nowe, przekładnia po uszczelnieniu, kasacji luzu i szlifie, krzyżak nowy... długo by tu wymieniać. Nie ma rzeczy w zawieszeniu czy układzie kierowniczym która nie była by robiona. Więc nie uwierzę że na 19" to auto ma jechać jak po sznurku dopóki nie przejadę się cudzym autem na takich kołach.

    edit: Kolego BOSS rozumiem że Tobie prosto jedzie i nie trzeba kontrować? Jeśli tak to powiedz mi proszę czy przy zgaszonym silniku masz luz na kierownicy.
    Na zagszonym silniku mam delikatny luz, opony tez mam pirelli we wlasciwym dla tych felg rozmiarze, kola 19tki, zawias w oryginale, przekladnia bez wiekszych remontow po prostu zdrowa - auto jedzie normalnie w koleinach bez noszenia.
    Mozliwe ze opony sa niedopasowane do E38 i szerokosci felg - wtedy tez moze nosic, ale 90% przypadkow to przekladnia, drazek srodkowy, koncowki, ew krzyzak

    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!

  4. #44
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Inur
    Dołączył
    Feb 2012
    Posty
    394
    BMW
    740iM (M60), M3 GT2
    Skąd
    Poznań
    Cytat Zamieszczone przez BOSS Zobacz posta
    Na zagszonym silniku mam delikatny luz, opony tez mam pirelli we wlasciwym dla tych felg rozmiarze, kola 19tki, zawias w oryginale, przekladnia bez wiekszych remontow po prostu zdrowa - auto jedzie normalnie w koleinach bez noszenia.
    Mozliwe ze opony sa niedopasowane do E38 i szerokosci felg - wtedy tez moze nosic, ale 90% przypadkow to przekladnia, drazek srodkowy, koncowki, ew krzyzak
    Czyli wszystko by się zgadzało. Naprawdę dziwie się że nie masz problemu z koleinami. Ja mam u siebie standardowe ogumienie s.95 z E65 - P-Zero 245/45R19 i 275/40R19 jeśli dobrze pamiętam.

    Cytat Zamieszczone przez kris13 Zobacz posta
    Nie były to przypadkiem sp sport 01?
    Może spróbuj na początek zamienić opony na inne?
    Nie pamiętam już co to za oponki były, to było 3 lata temu.
    Opony chętnie bym zmienił gdyby nie to, że 245 i 275 R19 kosztują sporo w odniesieniu do ogólnej wartości samochodu. Natomiast jakbym miał się przesiadać na 16" a wciąż tego nie wykluczam, to myślałem o Nokianach ZG2 - masz może te u siebie?

    Tymczasem chyba spróbuję zamienić 95 na 37, jak to nic nie da to będą 16stki.

  5. #45
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    175
    BMW
    G12 740i, ex F10 525d xDrive, E38 728iA
    Skąd
    Iława
    Zgadza się, mam Nokiany ZG2. Zrobiłem na nich 10 tyś km i jestem na prawdę zadowolony. Trzyma bardzo dobrze i jest na pewno cichszą oponą od Dunlopa SP Sport 9000. Co prawda mam je na przedniej osi, ale po 10 tyś km zużycie ich jest niewielkie, na 100% wolniej od Continentali.

  6. #46
    Vip Vip Awatar coboss
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Skąd
    Szlachta Rydzyńska koło wsi Leszno
    Przód zawsze bardzo wolno się zużywa, tył w naszych autach znika 2x szybciej.
    ---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
    W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!

  7. #47
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2010
    Posty
    412
    BMW
    E39 540iA 2002r EX:E38 728i
    Skąd
    Świecie
    W swoim E38 728i miałem Dunlop SP Sport 9000 235x50 R18 na przodzie i 255x45 R18 na tyle i nie było problemu z koleinami. Teraz w E39 540ia mam 4x Pirelli (nie pamiętam dokładnie jakie) 225x55 R16 i jest gorzej w koleinach niż w 7-er...
    Było E38 728i M52B28 1996r... Jest E39 540iA M62B44TU 2002r... A to dopiero początek ;))

  8. #48
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    175
    BMW
    G12 740i, ex F10 525d xDrive, E38 728iA
    Skąd
    Iława
    Cytat Zamieszczone przez coboss Zobacz posta
    Przód zawsze bardzo wolno się zużywa, tył w naszych autach znika 2x szybciej.
    To jest sprawa oczywista. W każdym aucie na osi napędowej szybciej opony lecą.

  9. #49
    Vip Vip Awatar coboss
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Skąd
    Szlachta Rydzyńska koło wsi Leszno
    Owszem ale dwa razy szybciej albo nawet 3x? Na leb z tym mozna dostac, ani nie pale laczkow, ani nie latam bokiem a opony znikaja w oczach, gumki na tylnej osi mi starczaja max na dwa sezony :/ gdzie po przednich nie widze aby sie zuzywaly...

  10. #50
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    175
    BMW
    G12 740i, ex F10 525d xDrive, E38 728iA
    Skąd
    Iława
    U mnie przednie Nokiany przez 10 tyś km poleciało ok 1,5 do 2 mm, natomiast tyle Continetale, które kupiłem używane ok 2,5 do 3 mm. Także jak Ty nie upalam kapci.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •