Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 50

Wątek: 16" - optymalna szerokość na koleiny - 235 225 215?

  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Inur
    Dołączył
    Feb 2012
    Posty
    394
    BMW
    740iM (M60), M3 GT2
    Skąd
    Poznań

    16" - optymalna szerokość na koleiny - 235 225 215?

    Noszę się z zamiarem zakupu 16" felg i do tego nowych opon aby poprawić zachowanie się auta w koleinach względem słoneczek. Ciekawi mnie jak bardzo zauważalna jest różnica między oponami 235, 225 a 215 na gorszych drogach? Wiem że temat był już poruszany na łamach forum, znalazłem trochę użytecznych informacji jednak większość z nich dotyczy większych felg. Był też temat o 215/65R16 i jedna osoba chwaliła ale wolałbym usłyszeć więcej opinii.

    Najchętniej kupiłbym od razu 215 ale mam obawy że może sobie ona nie poradzić z wagą i mocą auta. Mimo, że E38 jeżdżę jak dziadek to czasem trzeba wyprzedzić kolumnę aut i wiadomo jakimi to się kończy prędkościami w przypadku 7er. To samo się tyczy awaryjnych hamowań. Czy są tu osoby które z powodzeniem stosują ten rozmiar?

    Jestem ciekaw też zdania osób które na 16" testowały różne konfiguracje.

  2. #2
    Vip Vip Awatar blubas
    Dołączył
    Jul 2009
    Posty
    292
    BMW
    728i M52 96r LandRenzoOmegas
    Skąd
    Chełmek
    hej kolego, ja miałem 215/60r16 (przód i tył) i na koleinach praktycznie nic nie ściągało, ale taki balon niefajnie wygląda no i poddaje się w zakrętach przy wyższej prędkości

  3. #3
    Ja śmigam 2,5 roku na 235/60R16 z wyboru dodam. Opony miękkie, fajnie bujają, duży komfort jazdy jest. Jak założysz ładne 16-ki (np. takie jak u mnie Styling 61) to auto wygląda dobrze. Czar pryska jak staniesz koło kogoś z 18-kami. Co do minusów to powyżej 160 zaczyna bujać jak masz boczny wiatr na drodze. Ostre hamowania to kwestia bieżnika moim zdaniem choć aż tak ekstremalnych hamowań niemiałem.
    Jeśli chodzi o węższe rozmiary to mam doświadczenie w e32 z oponami 205/60R15. Auto minimalnie lżejsze od e38 i powiem Ci że było źle. Dupa uciekała mi a to była tylko 730i. Podejrzewam że w 740 będziesz za bardzo przypalał gumę. Moje zadanie - brać 235/60R16.

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Inur
    Dołączył
    Feb 2012
    Posty
    394
    BMW
    740iM (M60), M3 GT2
    Skąd
    Poznań
    Cytat Zamieszczone przez blubas Zobacz posta
    hej kolego, ja miałem 215/60r16 (przód i tył) i na koleinach praktycznie nic nie ściągało, ale taki balon niefajnie wygląda no i poddaje się w zakrętach przy wyższej prędkości
    Jeśli się nie mylę to 215 jest jednym z rekomendowanych rozmiarów do 728i? Ale chyba 215/65R16 czy nie?
    Mógłbyś określić co to jest "wyższa prędkość"? Właśnie tego bym też chciał uniknąć, na obecnych walcach P-Zero ani razu nie miałem problemów z przyczepnością, nawet się ABS nie załączył.

    Cytat Zamieszczone przez joe white Zobacz posta
    Ja śmigam 2,5 roku na 235/60R16 z wyboru dodam. Opony miękkie, fajnie bujają, duży komfort jazdy jest. Jak założysz ładne 16-ki (np. takie jak u mnie Styling 61) to auto wygląda dobrze. Czar pryska jak staniesz koło kogoś z 18-kami. Co do minusów to powyżej 160 zaczyna bujać jak masz boczny wiatr na drodze. Ostre hamowania to kwestia bieżnika moim zdaniem choć aż tak ekstremalnych hamowań niemiałem.
    Jeśli chodzi o węższe rozmiary to mam doświadczenie w e32 z oponami 205/60R15. Auto minimalnie lżejsze od e38 i powiem Ci że było źle. Dupa uciekała mi a to była tylko 730i. Podejrzewam że w 740 będziesz za bardzo przypalał gumę. Moje zadanie - brać 235/60R16.
    Dzięki za informację. 205 bym nie rozważał, chyba by trzeba dać profil 70 :D
    Nie odniosłeś się Kolego do kwestii kolein, mógłbyś? Bo nie ukrywam że to jest priorytet. Mam wątpliwości co do 235 chociażby dlatego, że to zaledwie 10mm mniej niż opony jakie obecnie mam na przodzie. Fakt że od tylnych już są 40mm węższe ale za uczucie ciągnięcia za kierownicę odpowiedzialne są chyba przednie opony?

    Co do kółek to uderzam w styl 60 ale 61 też bardzo ładny. Ogólnie te dwa mi się bardzo podobają, wizualnie wyglądają na znacznie większe niż popularne 6stki.

  5. #5
    Vip Vip Awatar coboss
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    4,002
    BMW
    E38 730d
    Skąd
    Szlachta Rydzyńska koło wsi Leszno
    235 to minimalna szerokosc nawet dla klekota, dopuszcza sie a nawet zaleca do 2,8i 3,0i 3,0d opony 215 ale ja odradzam. Koleiny nie ciagna na zadnej nowej oponie, na duzej feldze owszem czuc, ze sa ale na 16" juz nie...
    ---===Bo radość to suma drobnych przyjemności===---

    *** UWAGA! ACHTUNG! ATTENTION! ATENCION! ***
    Ze względu na ograniczony czas coraz rzadziej zaglądam na forum :(
    W sprawach pilnych proszę o kontakt na maila coboss@op.pl pamiętajcie o zaznaczeniu, że jesteście klubowiczami!

  6. #6
    Zaawansowany Użytkownik Awatar szajboos
    Dołączył
    Nov 2009
    Posty
    582
    BMW
    e38 730d i Peugeot 806 2.0 HDi
    Skąd
    Brudne Południe - SRC
    215/65/16 można zakładać do 725TDS, 728i oraz 730d. Większe silniki to już 235/60/16.

  7. #7
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Inur
    Dołączył
    Feb 2012
    Posty
    394
    BMW
    740iM (M60), M3 GT2
    Skąd
    Poznań
    Czyli brać zalecany rozmiar i nie będę się musiał martwić o koleiny przynajmniej do czasu aż pojawi się na nich znaczące zużycie? Cały zawias i układ kierowniczy mam w aucie nowy więc wszystko sprowadza się do kół.

  8. #8
    Cytat Zamieszczone przez Inur Zobacz posta
    Nie odniosłeś się Kolego do kwestii kolein, mógłbyś?
    Poniekąd się odniosłem pisząc że jest miękko i fajnie. Ale konkretniej to tak. Przy ciśnieniu zalecanym dla max obciążenia trochę ciągnie ale to nie takie ciągniecie jak na większych felgach. Przy ciśnieniu zalecanym dla minimalnego obciążenia jest mięciutko. Jeżeli chcesz spróbować z takimi oponami i zależy Ci żeby było miękko i wygodnie to polecam opony Uniroyal Rainexpret. Deszczowe opony, bardzo miękkie, trzeba się do nich na początku przyzwyczaić ale trakcje mają bardzo dobrą niezależnie od warunków pogodowych. Jedyny minus to bieżnik, który schodzi nieco szybciej. Moje oponkimam 3 sezon i max jeszcze jeden pojeżdżę bo potem pójdą w odstawkę.
    Ostatnio edytowane przez joe white ; 09-04-2012 o 18:08

  9. #9
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Inur
    Dołączył
    Feb 2012
    Posty
    394
    BMW
    740iM (M60), M3 GT2
    Skąd
    Poznań
    No właśnie szukam opony która będzie wybierać małe nierówności na drodze typu załatane dziury, pęknięcia i uskoki poprzeczne. Stąd padł wybór na 16".

    Co do Uniroyala to trochę zniechęca mnie cena bo na komplet trzeba by wydać ponad 3 tys. Poza tym nie jestem przekonany do opon deszczowych, używam takich (co prawda wyścigowych) na torze kiedy pada deszcz i podczas gdy genialnie sprawują się w mokrych warunkach to na sucho prowadzenie jest mniej precyzyjne. Nie mogę się odnieść konkretnie do tych opon o których piszesz bo nigdy nie miałem z nimi do czynienia. Widzę tylko że na Oponeo mają bardzo wysoką ocenę.

    Moją uwagę z drugiej strony zwróciła ta opona, sprawdziłem na stronie ADAC i ma rekomendację "godna polecenia". Jeździł ktoś może na tej oponie w E38?
    http://www.oponeo.pl/dane-opony/noki...0-r16-104-w-xl

  10. #10
    Vip Vip Awatar Wiktor
    Dołączył
    Nov 2007
    Posty
    1,544
    BMW
    EVO VIII
    Skąd
    Kraków
    Cytat Zamieszczone przez Inur Zobacz posta
    Co do Uniroyala to trochę zniechęca mnie cena bo na komplet trzeba by wydać ponad 3 tys.
    Można kupić Uniroyal 235/60R16 100W RainExpert spokojnie za 650 zł/szt. także najwyraźniej tylko na oponeo.pl są takie drogie (jakieś 764 zł? ) :P

    Gdzieś w internecie są nawet jeszcze taniej http://www.4auto.com.pl/opona/uniroy...ert_33612.html
    Pozdrawiam
    Wiktor
    Używajcie polskich znaków - jest różnica czy robisz komuś łaskę czy laske.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •