-
Początkujący Użytkownik
-
Początkujący Użytkownik
..prosze mi powiedziec ,czy odnosnie silnka n62 (chodzi tu o awarie przeciekania płynu chłodzącego),to samo moze występowac w 3.0 benzyna--czy to jest juz inny silnik?z góry dziekuje
-
Zaawansowany Użytkownik
Jeżeli mowa o modelu do 2005r. to masz tu jednostkę sześciocylindrową r6 o mocy 231km oznaczenie silnika m52 bardzo dobre motory 300tysi nie robi wielkiego wrażenia na tym silniku .Tu nie ma takiego rozwiązania dopiero w silnikach n62 ,koszty naprawy są dużo niższe.Jeżeli masz z takim motorem auto to dokładnie obadaj i śmiało można brać.Trochę moc słaba ja bym poszperał w 3.0d spalanie porównywalne ,ale koszta napraw dużo wyższe,ale 500Nm robi swoje .
Ostatnio edytowane przez lukasz7 ; 05-04-2012 o 12:44
-
Początkujący Użytkownik
...dziękuje za konkret...teraz wiem na czym stoje...pozdrawiam
-
Doświadczony Użytkownik
Osobiście szukałbym tylko benzyny, 730D to dobry silnik ale dopóki coś nie siądzie.. Wtedy zaczynają się drogie wymiany. Silnik biturbo, dwie turbiny każda po kilka tysięcy, a przy przebiegu 300k trzeba już je wymieniać. Podobnie rozrząd, sprzęgło hydrokinetyczne. Droga zabawa, taki silnik jest dobry kiedy wyjeżdżamy nowym z salony. Zaoszczędzisz na trasie, wydasz w warsztacie. Skłaniałbym się ku wolnossącemu V8 lub R6
-
Początkujący Użytkownik
kajciu...kazdy -nawet tutejsi bywalcy popełniają bledy..prosze spojrz na symbol silnika podany przez kolege wyzej...z tego co wlasnie wyczytałem są silniki 2001-2005 R6-M54 i R6 2005-2008 N52....więc chyba dobrze ze pytam ale szacunek dla kolegi bo to pewnie banalny błąd literowy,,,,, będe sie pytał o wszystko, bo zadając pytanie ktos zawsze odpowie,kazdą odpowiedz bardzo powaznie weryfikuje...więc zarazem sie czegos ucze-po to jest forum..chce poznac ZA i przeciw.Prawie kazdy mi odradza ten silnik(napewno jest to m54) 01.2005r na gazie..i chyba z niego zrezygnuje,ale prosze mi napisac o dislu jaka byłaby najlepsza jednostka,tylko prosze pominąc koszty napraw(kazdy z nas jak kupuje nigdy sie z tym nie liczy..to chyba normalne;))..inetresuje mnie przedewszystkim spalanie na trasie...i czy wersja Long to dobry wybór....moze większa jednostka nie robi duzej róznicy?Prosze o rade..serdeczne dzięki
-
Zaawansowany Użytkownik
Spoko
Moja rada
Nie kupuj takiego auta z dziwnym silnikiem 3,0. W razie problemów nic nie dostaniesz z drugiej ręki. Kup benzynę 3,5 lub 4,5 spali niewiele więcej a może i tyle samo bo się nie musi pocić żeby te dwie tony bujnąć. Na trasie , a piszesz że takie będziesz robił, spalanie nie jest tak wysokie jak większość myśli co mają golfa 1,6. Oczywiście jak będziesz śmigał 200-250 to spali. Poszukaj zadbanej z historią serwisową, niekoniecznie "ful wypas", lepiej golasa w dobrym stanie niż złom w którym nic nie działa.Nie brakuje takich ,ale oczywiście kosztują więcej. Z reguły dasz więcej mniej dołożysz, okazji nie ma! Mimo kontrowersji z ASO i przeglądem przedsprzedażnym jednak polecam to zrobić za 600-700 zł bo zależy co mają zrobić, to jednak sprawdzą całą elektryke ale bezgranicznie im nie wież (autopsja):). Auto nie należy do grupy bezawaryjnych wręcz przeciwnie ale wszystko zależy od właściciela jak dba. Jak trafisz zapuszczone to wiadomo. Co do longa to mam i z tyłu miejsca ful no i z reguły lepiej doposażone. Jak kupisz i pojeździsz to zdecydujesz czy gaz dołożyć.
Pozdrawiam i polecam 745IL :)
Ostatnio edytowane przez kajciu ; 06-04-2012 o 17:35
-
Doświadczony Użytkownik
Long to oczywiście najlepsze wyjście, kupę miejsca z tyłu wtedy masz. Co do jednostek wysokopręznych no to brałbym 740D/745D z racji osiągów na których mi szczególnie zależy. 730D jest dla mnie oszczędnym mułem. Zależy czego oczekujesz od silnika..
-
Zaawansowany Użytkownik
Ja śmigałem 3.0d byłem bardzo zadowolony.Piękna praca ,moc wystarczająca w zupełności na nasze wspaniałe drogi .Do problematycznych należy : sterownik świec żarowych ,wymiana łącznie ze świecami,turbina która kiedyś usiądzie ,wtryski,przepływomierz to wszystko.Turbina 1500zł, wtrysk 250-300 zł ,przepływka oryginał 1200 zł w sumie to najdroższe elementy.Sumarycznie to nie wiele i reszta to duperele.Kpisz zadbany egzemplarz to nie będziesz wkładał kasy i tyle .Trafić takie auto które ma wszystko uwalone na raz to nie realne.Warto to jednak sprawdzić nie koniecznie w serwisie dużo kolegów z forum ma sprzęt diagnostyczny ,zrobi to za dużo mniej,lub za przysłowiowego browara.Spalanie miasto 12l.trasa 9l.Jak brakuje mocy to można ją podnieść na 260km i 600nm z taka mocą to i moja bunia usiądzie .
Tagi dla tego wątku
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum