Witam po baaaaaaaardzooooooo długiej przerwie. Ale najwyższy czas napisać i podzielić się wrażeniami/opiniami/refleksjami.
W ciągu ponad 14 miesięcy wiele się wydarzyło. Zarówno w życiu zawodowym jak i w temacie E32. Ale kogo interesuje co u mnie? No właśnie dlatego przejdźmy od razu do BMW :D
Cofnijmy się do 23 kwietnia 2012 roku. Dzień po wymianie zawieszenia przedniego na parkingu krakowskiej restauracji podczas jakże fascynujących uroczystości związanych z chrzcinami dziecka jakiejś tam dalekiej kuzynki pękł malutki gumowy wężyk Od NIVO przy tylnym zawieszeniu. Nie obyło się bez holowania auta. Z powrotem zawitałem do garażu bardzo dobrego kolegi. Ze względu na kiepski stan przewodów zostało Nivo zdemontowane. Ponieważ był dobry dostęp do tylnego zawieszenia ono również zostało sprawdzone a elementy zużyte zamówione.
http:
http://
http://
http://
Początkiem czerwca przyszły hamulce i wtedy też zapadła decyzja aby wymienić wszystkie przewody hamulcowe, także sztywne. Koszty zaczęły rosnąć lawinowo ( któż by się mógł tego spodziewać po bmw serii 7 ) Z 4 zacisków udało się odkręcić tylko jeden odpowietrznik reszta pomimo podgrzewania, 3 dniowego moczenia w środkach penetrujących, spawania nie odpuściła. Jedynie jeden zacisk tylny się ostał.
http://
http://
Czerwiec/Lipiec 2012
Tymczasem w oczekiwaniu na części i pieniążki. Kolega Piotr zaglądnął pod maskę. Skoro już konkretnie robimy auto to może wymienimy świece..... i kable.... i palce, kopułki, olej, filtr, filtry paliwa, drążek kierowniczy. W międzyczasie sprężyny wylądowały u kowala, alternator został sprawdzony. Utrudnione prace w komorze silnika zaowocowały decyzją o całkowitym pozbyciu się gazu. W tymże lipcu umarło E30 śmiercią naturalną, lecz skombinowałem szybko dupowóz ( Corsa B 93 ) BMW miało być autem odświętnym/weekendowym.
http://
http://
http://
Niestety ciągle prace oraz wkradająca się nerwowość wystawiła na solidną próbę moją cierpliwość. Chyba nie zdałem ;)
http://
Sierpień 2012
Poszukiwania zacisków hamulcowych i nagle być może telefon roku. Szybka kalkulacja, pytanie o możliwość zwrotu towaru, dostępność klocków i oto za 150 PLN udało się wyrwać zaciski czterotłoczkowe. Do tego komplet gumek sprężynek i pierścieni. Tylko jeden używany zacisk na tył, 2 nowe tłoczki na tył i 4 godziny ręcznego czyszczenia zacisków. Dodatkowo nowy płyn hamulcowy oraz chłodniczy, skrócony oryginalny obieg płynu po usunięciu instalacji gazowej... Powoli opróżnialiśmy pełny w części bagażnik.
http://
http://
http://
http://
http://
http://
http://
http://
http://
Z każdym dniem coraz lepiej aż 14 sierpnia auto wreszcie odpaliło.
Nowy akumulator, filtr kabinowy, jakieś pierdółki. Powoli składane auto coraz lepiej rokowało. Głupio było nie wymienić oleju w skrzyni oraz w moście napędowym. Pomimo ogromu prac udawało nam się trzymać listy rzeczy do zrobienia. Jeszcze tylko czyszczenie i smarowanie przegubów.
http://
Wrzesień 2012
Ostanie prace odpowietrzanie hamulców, wyjazd i niestety auto nie pracuje tak jak powinno. Poszukiwania dużego spalania, braku ładowania, nierównej pracy silnika, braku mocy i przyczyny świecenia się kontrolek.
http://
http://
Listopad 2012
BMW wylądowało u Damiana Gugały ( serwisuję między innymi BMW Klementowicza ) Jednakże nawał pracy spowodował że moim autem zajął się dopiero pod koniec miesiąca. Do wymiany 2 sondy Lambda, błąd w działaniu pedału gazu ( nieotwieranie przepustnic do końca ) oraz wymienił cewki. Sprawdzili także pracę komputera i jeden podaje czasem złą wartość czegoś tam w komunikacji z przepływomierzem....Podłubali przy kablach od alternatora. Ekty natychmiastowe. Jest prąd, jest ładowanie. Silnik równo pracuje, no może równiej bo jeszcze nie jest idealnie. Spalanie udało się zredukować z początkowych 60+ litrów na 100km do 40+ następnie do 25+ i do obecnych +- 16/18 na 100 km przy niezakorkowanym Krakowie.
Styczeń 2013
To czas bez pracy przy aucie ale nie znaczy że bezproduktywny. Powolutku kompletowałem wyposażenie ( nieoryginalne ale przydatne) gaśnica 5 kg, apteczka, trójkąt, podnośnik duża żaba 2.5 tony, kable rozruchowe 900 amperów.
Marzec 2013
Rozpocząłem poszukiwania blacharza i lakiernika. Spośród wielu ofert:
- na szybko będzie w tydzień
- opierniczenia sprayem
- to się nie opłaca takiego starego malować
- drzwi to lepiej kupić niż czyścić i konserwować
- Panie !!!!!!!! Pan wiele ile to kosztuje !!!???????
Kwiecień 2013
Ostatecznie wybrałem za namową kolegi z którym kończyłem mechanikę policealną ofertę M&M Baran Blacharstwo i lakiernictwo. Konkretnie obejrzane co trzeba zrobić ustalone co będzie niezbędne , w co należy się zaopatrzyć oraz precyzyjnie wyznaczony koszt i termin wykonania usługi oraz ewentualne możliwe poślizgi finansowo/czasowe.
Maj/Czerwiec 2013
Kompletowanie części niezbędnych przy malowaniu auta. Szyba przód i tył, listwy zgarniające ( zamówiłem w BMW Sikora bo w M CARS nie mogłem się najpierw dodzwonić, potem doczekać na oddzwonienie do mnie następnie porozumieć z osobami tam pracującymi ) NIKOMU nie polecam ASO BMW M CARS Kraków. NIKOMU. Nawet sąsiadowi obok z bloku mimo że jeździ AUDI, ale może kiedyś będzie miał BMW.
Lipiec 2013
Autko na 3 tyg wylądowało u Pana Barana i dziś szczęśliwie je odebrałem z niewielkim przekroczenie budżetu.
http://
http://
http://
Lista części wymienionych w ciągu roku ( pisana z pamięci więc mogę o czymś zapomnieć ) :
- Amortyzatory tył Kayaba
- Klocki hamulcowe przód EBC YellowStuff
- Zaciski 4 tłoczkowe
- Tarcze przód EBC TurboGrove
- Kocki tył EBC YellowStuff
- Tarcze tył gładkie EBC
- Płyn hamulcowy EBC BF 307+ trzy butelki opakowania po 500 ml
- Z jakieś 14-16 metrów przewodów miedzianych WP
- Przewody elastyczne przód i tył Ferrodo
- Końcówki przewodów miedzianych kilkanaście sztuk
- Odpowietrzniki 6 sztuk
- Tłoczki na tylne zaciski
- Sprężynki i pierdołki do mocowania klocków TRW
- Łączniki wachacza tył Moog x 2
- Łączniki stabilizatora tył FEBI
- Gumy Stabilizatora tył i przód Lamforder
- Drążek kierowniczy TRW
- Simerblock Belki x 2 Lamforder
- Simerblock wahacza tył x 2 TRW
- Filtr paliwa x 2 Filtron
- Filtr Kabiny Bosch
- Olej Mobil 10W40 6L
- Kable WN Sentech
- Świece komplet NGK
- Kopułka x 2 Bosch
- Palec x 2 Bosch
- Płyn chłodniczy 10 litrów 4MAX
- Olej do skrzyni oraz do mostu ale niestety nie pamiętam nazwy
- Sonda Lambda x 2 ( nie pamiętam firmy )
- Akumulator YUASA
- Szyba czołowa nowa Pilkington ( brak funduszy zdecydował że nieogrzewana )
- Szyba tylna orginalna używana
- Listyw zgarniające x 4 orginał
- Spinki do listew ozdobnych nakładki na progi, drobiazgi a kurestwo drogie jak cholera, oryginał sztuk ponad 50
Pewnie o sporej ilości po prostu zapomniałem.
Szczególne podziękowania za pomoc przy projekcie dla:
P.G. – MAX Piotr Gąciarz 880-659-599
Damian Gugała Serwis Mobilny 889-647-342
M&M Baran Blacharstwo Lakiernictwo 507-011-718
Plany na przyszłość:
- Wymiana pompy wspomagania
- Wymiana sprężyn tył bo dupcia znów klapła ( zamówione Lesjofors)
- Nowe emblematy BMW
- Poprawa pracy pedału gazu i otwierania się przepustnic
- Uzupełnienie wyposażenia
- Wymiana napinacza paska wielorowkowego
- Diagnoza hałasu z okolic sprężarki
- Renowacja felg lub zakup większych + dystanse
- Konserwacja elementów wymienionych w podwoziu
- Wymiana lamp
- Zakup radia oryginalnego z zmieniarką kablami itp. Obiecałem krakowskiemu handlarzowi częściami BMW że kupie od niego najpóźniej do końca miesiąca, żeby przytrzymał, obiecał że będzie leżeć i czekać na mnie. Tyle że to było w czerwcu 2012
- Wreszcie wybranie się na zlot. W tym roku się nie udało. Ale jestem pełen nadziei że w przyszły roku przyjadę.
Pozdrawiam serdecznie
Lucash aka PUNK






















Podłubali przy kablach od alternatora. Ekty natychmiastowe. Jest prąd, jest ładowanie. Silnik równo pracuje, no może równiej bo jeszcze nie jest idealnie. Spalanie udało się zredukować z początkowych 60+ litrów na 100km do 40+ następnie do 25+ i do obecnych +- 16/18 na 100 km przy niezakorkowanym Krakowie.


Odpowiedz z cytatem







7er