Strona 2 z 9 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 83

Wątek: Vanos w m62tu

  1. #11
    Vip Vip
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    992
    BMW
    brak
    Skąd
    Kwiatkowice
    Uszczelki w seryjnych Vanosach są wykonane z kauczuku syntetycznego (Buna --> http://polymers.bayer.com.pl/index.php?page=kauczuki)

    Cytat z FAQ Beisan Systems:

    How can I verify my vanos is failing?
    On M52TU engine cars (98 /99-00) experiencing cold weather cold start idle jolts and possible stall, the vanos intake solenoid (metal cylinder) electrical connector can be disconnected. If the idle jolts cease then the problem is most likely the vanos.
    On other cars the vanos needs to be removed from the engine for inspection. Once the vanos cylinder covers are removed, an inspection of the piston seals fit in the cylinders will show a loose fit and thus a seals failure. Removal of the seals from the pistons will show the inner O-rings have flat spots and a loss of elasticity.
    In general, a diagnosis is not necessary. The vanos Buna O-rings are deteriorating in 20k miles (32k kilometers). Thus essentially all the cars with these vanos units have deteriorated O-rings and a failing vanos.


    Wiem, że wypowiedź dotyczy silników 6-cio cylindrowych, a o M62 wzmianki nie ma, jednak jest według mnie to spowodowane tylko i wyłącznie faktem, że firma ta jeszcze o M62TU nic nie pisze z powodu braku zestawu naprawczego. Co jeśli dokładnie taki sam materiał (a czemu miałby być inny, Vanos to Vanos) jest w nowych częściach za niemałe pieniądze? Co jeśli na przykład po roku Vanos odezwie się znowu?
    Ostatnio edytowane przez lukasz740 ; 08-05-2012 o 21:41

  2. #12
    (pre) Neo Katechu Men Vip Awatar hatecraft
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    1,088
    BMW
    735i - E38 FL Aut.
    Skąd
    Warszawa
    Blog
    7
    Cytat Zamieszczone przez lukasz740 Zobacz posta
    Co jeśli na przykład po roku Vanos odezwie się znowu?
    Skoro w nowych autach odzywa się po 150-250 kkm, to raczej w tych wziętych z ASO nie powinno się odezwać po 30 kkm.

    EDIT:
    Polecam tę instrukcję Beisana -- jest nieoficjalna, ale wiele informacji w niej jest użytecznych.
    http://www.beisansystems.com/procedu...anos_procedure

    Tam jest napisane w drugim akapicie, że uszczelka jest wykonana z teflonu modyfikowanego i przez to podatna na ścieranie, co prowadzi do utraty szczelności.
    Beisan stosuje teflon wzbogacony grafitem (high grade Teflon carbon filler), który uważają za dużo lepszy.

    Generalnie zdaję sobie sprawę, że od roku 1998 teflony są lepsze, a BMW nadal ma ten słabszy teflon w VANOSach, ale nie wierzę, że on żyje tylko 30 kkm.
    Tym bardziej, że mowa jest nie o O-ringach z "Vitonu" tylko o teflonowych uszczelkach.
    Ostatnio edytowane przez hatecraft ; 09-05-2012 o 13:14
    Skrzynie automatyczne się zużywają! Przy przebiegu 200 kkm nie oczekujcie bezawaryjnej pracy...

    Kiedy ludzie przestają wierzyć w Boga, to nie jest tak, że w nic nie wierzą, ale wierzą w cokolwiek.
    G. K. Chesterton

  3. #13
    Zaawansowany Użytkownik Awatar grzechu4don
    Dołączył
    Jun 2011
    Posty
    530
    BMW
    E38 na gwincie w 20 calach
    Skąd
    Bydgoszcz
    coś już wiadomo o tym zestawie???
    jak się jednak zastanawiam nad nowymi vanosami z ASO .... tak na początku lipca z moim kolegą (prywatny mechanik) zabieramy się za silnik (głównie vanosy)

  4. #14
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2010
    Posty
    25
    BMW
    e39 & e36
    Skąd
    wawa p-śl
    koledzy ja planuje zakup m62 i tu moje pytanie jak rozpoznac czy vanosy sa dobre czy juz na wukonczeniu. jestem uzbrojony w kompa jesli to cos pomoze.

    pozdr matty!!

  5. #15
    Zaawansowany Użytkownik Awatar grzechu4don
    Dołączył
    Jun 2011
    Posty
    530
    BMW
    E38 na gwincie w 20 calach
    Skąd
    Bydgoszcz
    Cytat Zamieszczone przez matty Zobacz posta
    koledzy ja planuje zakup m62 i tu moje pytanie jak rozpoznac czy vanosy sa dobre czy juz na wukonczeniu. jestem uzbrojony w kompa jesli to cos pomoze.

    pozdr matty!!
    najbardziej charakterystyczny dla słabych vanosów jest klekot "dieslowski" ;)

  6. #16
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2010
    Posty
    25
    BMW
    e39 & e36
    Skąd
    wawa p-śl
    czy bedzie wytepowal na zimnym czy cieplym sliniku czy bez roznicy??? jutro jade ogladac ta bestie gosc mowi ze cos tam delikatnie klekota ze on to slyszy ale watpi zebym ja to uslyszal. kurde troche strach.

  7. #17
    Zaawansowany Użytkownik Awatar grzechu4don
    Dołączył
    Jun 2011
    Posty
    530
    BMW
    E38 na gwincie w 20 calach
    Skąd
    Bydgoszcz
    Cytat Zamieszczone przez matty Zobacz posta
    czy bedzie wytepowal na zimnym czy cieplym sliniku czy bez roznicy??? jutro jade ogladac ta bestie gosc mowi ze cos tam delikatnie klekota ze on to slyszy ale watpi zebym ja to uslyszal. kurde troche strach.
    na zimnym u mnie przynajmniej nie,ale na rozgrzanym słychać zawsze

  8. #18
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2010
    Posty
    25
    BMW
    e39 & e36
    Skąd
    wawa p-śl
    jeszcze jedno czy kompem jak podejde to cos powinien pokazac??? mam rozumiec ze vanosy maja chodzic bezszelestnie tak??? jutro jade ogladac ta sztuke http://allegro.pl/show_item.php?item=2409395695 i zaczynam sie obawiac.

  9. #19
    Zaawansowany Użytkownik Awatar grzechu4don
    Dołączył
    Jun 2011
    Posty
    530
    BMW
    E38 na gwincie w 20 calach
    Skąd
    Bydgoszcz
    u mnie np klekotają ,ale na kompie nic nie ma

  10. #20
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2010
    Posty
    25
    BMW
    e39 & e36
    Skąd
    wawa p-śl
    czyli powinny dzialac beszelestnie cicho??? sory ze tak mecze ale nie chce na mine wpasc.

    pozdr matty!!!

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •