Strona 6 z 6 PierwszyPierwszy ... 456
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 60

Wątek: Butla - dlaczego nie w kole?

  1. #51
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Inur
    Dołączył
    Feb 2012
    Posty
    394
    BMW
    740iM (M60), M3 GT2
    Skąd
    Poznań
    Zabrałem się ostatnio za temat wymiany butli za kanapą na toroidalny Stako 88L w kole. Byłem już u dwóch polecanych gazowników w Poznaniu i na razie ani jeden ani drugi nie chcą się podjąć włożenia takiej butli. Czy ktoś miał podobne perypetie? Czy w takim wypadku należałoby kupić taki zbiornik, na własną rękę to wszystko rozklepać a następnie podjechać do gazownika? Chcą mi wcisnąć jakąś 680mm do której ledwo wejdzie 60L czyli ok. 12L więcej niż obecnie. To za mało.

  2. #52
    Zaawansowany Użytkownik Awatar kotsylwester
    Dołączył
    Jan 2010
    Posty
    109
    BMW
    V8 Manual
    Skąd
    Józefów
    Mi też 88l nie włożył bo powiedział że nie klepać a wycinać wzmocnienia a to już druciarstwo. Ja robię w trasie 435km i mi to wystarczy.

  3. #53
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2011
    Posty
    174
    BMW
    E38 740i
    Skąd
    Łódź
    Cytat Zamieszczone przez Inur Zobacz posta
    Zabrałem się ostatnio za temat wymiany butli za kanapą na toroidalny Stako 88L w kole.
    Robiłem miesiąc temu taki sam zabieg u siebie i nie było żadnych problemów - gazownik rozklepał wnękę, włożył butlę, podłączył i działa jak ta lala.

  4. #54
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Inur
    Dołączył
    Feb 2012
    Posty
    394
    BMW
    740iM (M60), M3 GT2
    Skąd
    Poznań
    Cytat Zamieszczone przez kuba__s Zobacz posta
    Robiłem miesiąc temu taki sam zabieg u siebie i nie było żadnych problemów - gazownik rozklepał wnękę, włożył butlę, podłączył i działa jak ta lala.
    A powiedz mi Kolego ile Cię to wszystko kosztowało? Mi na razie nikt nie potrafi podać jakieś względnie dokładnej ceny.

    Dziś odwiedzę jeszcze dwóch gazowników. W ogóle od czasu jak przetarł mi się przewód zasilający i jeżdżę na benzynie nie mam ochoty wracać do gazu bo jest tak kolosalna różnica ale 75zł/100km boli przy moich przebiegach...

  5. #55
    Zaawansowany Użytkownik Awatar kotsylwester
    Dołączył
    Jan 2010
    Posty
    109
    BMW
    V8 Manual
    Skąd
    Józefów
    Jak masz kolosalną różnicę to masz jakąś awarię LPG, ja praktycznie nie zauważam różnicy...

  6. #56
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Inur
    Dołączył
    Feb 2012
    Posty
    394
    BMW
    740iM (M60), M3 GT2
    Skąd
    Poznań
    Cytat Zamieszczone przez kotsylwester Zobacz posta
    Jak masz kolosalną różnicę to masz jakąś awarię LPG, ja praktycznie nie zauważam różnicy...
    W sumie to nie związane z tematem ale chętnie bym to obgadał. Spalanie na benzynie PB98 na trasie z gór poniżej 9L przy cieknącym zbiorniku, tymczasem przy bardzo podobnej jeździe na LPG pokonywałem tą trasę wiele razy i nie zszedłem poniżej 11.5. Silnik na PB jest dużo bardziej elastyczny, reakcja na gaz lepsza, więcej mocy. Chodzi równiutko. Tymczasem na LPG telepie, telepie też po przełączeniu z LPG na PB. Dopiero po przejechaniu ok. 100km na benzynie silnik odżył. Będę to też ogarniał przy okazji zmiany butli, mam nadzieję że się to uda zrobić bo nie chcę jeździć znów na gazie...

    edit: Znalazłem gazownika który mi to zrobi, co ciekawe jeden z monterów jeździ E38. STAKO nie mają ale dysponują zbiornikami Grodków i jakieś innej firmy, 720mm x 270mm pojemność 87L. W 750 która tam stała zamontowany zbiornik 680mm x 270mm, podłoga tylko nieznacznie podniesiona. Wystarczy podłożyć matę izolacyjną taką pod dywan i powinno być równo. Powiedział że przy całkowitym wypróżnieniu zbiornika tak że na wolnych obrotach auto już się przełączało zatankował 72L. Jednak zdecydowałem się na większy zbiornik, po części dlatego że tankuję na Lotosie i na rękę mi jest aby tankować wartość która dzieli się przez 15L z jak najmniejszą resztą. Pierwsza stacja na której program lojalnościowy ma jakiś sens bo już nałykałem nagród za ok. 500zł.

    Dodatkowo stwierdził że jakiś elektrozawór mam za mały, rurkę zasilającą za wąską i zalecił wymianę wtryskiwaczy na Hana (?) jeśli jeszcze mam zamiar tym autem jeździć. Moje jak dobrze pamiętam to DTG, podobno nie są najlepsze a i przy takim przebiegu mogą szwankować.
    Ostatnio edytowane przez Inur ; 22-08-2012 o 13:29

  7. #57
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2011
    Posty
    174
    BMW
    E38 740i
    Skąd
    Łódź
    Cytat Zamieszczone przez Inur Zobacz posta
    A powiedz mi Kolego ile Cię to wszystko kosztowało?
    Nowa butla z 2009 489.54 zł + robocizna i pozostałe części (trochę nowych rurek i wielozawór BRC) 500zł.

  8. #58
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Inur
    Dołączył
    Feb 2012
    Posty
    394
    BMW
    740iM (M60), M3 GT2
    Skąd
    Poznań
    Od dziś mam założoną butlę Bormech 720x270. Auto specjalnie nie przysiadło, jak już to max 1cm. Na zdjęciach poziom bez koła zapasowego z ok. 20L paliwa i pełną butlą.





    Teraz czas się zabrać za ogarnięcie bagażnika którego tak naprawdę nigdy nie miałem :D Natomiast co do podłogi w bagażniku to jest nieznacznie podniesiona, będę pod nią zakładał dociętą matę taką jaką się daje pod wykładzinę. Myslę że 10-20mm starczy.

  9. #59
    Vip Vip Awatar jarek88
    Dołączył
    Jan 2010
    Posty
    2,905
    BMW
    E32 730i R6 90' , E32 740iA 93'
    Skąd
    Tomaszów Mazowiecki
    Blog
    20
    do e32 też wejdzie taka butla 80pare litrów w koło wnęki są podobne??

  10. #60
    Doświadczony Użytkownik Awatar brunoz
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    1,682
    BMW
    E38 740iA
    Skąd
    Katowice
    Blog
    11
    Cytat Zamieszczone przez Inur Zobacz posta
    W sumie to nie związane z tematem ale chętnie bym to obgadał. Spalanie na benzynie PB98 na trasie z gór poniżej 9L przy cieknącym zbiorniku, tymczasem przy bardzo podobnej jeździe na LPG pokonywałem tą trasę wiele razy i nie zszedłem poniżej 11.5. Silnik na PB jest dużo bardziej elastyczny, reakcja na gaz lepsza, więcej mocy. Chodzi równiutko. Tymczasem na LPG telepie, telepie też po przełączeniu z LPG na PB. Dopiero po przejechaniu ok. 100km na benzynie silnik odżył. Będę to też ogarniał przy okazji zmiany butli, mam nadzieję że się to uda zrobić bo nie chcę jeździć znów na gazie...
    Inur, powiem Ci, że ostatnio (przed urlopem) też byłem wkurzony na działanie LPG, bo auto głupiało dokumentnie.
    Ale umówiłem się z gazownikiem na porządną regulację - i nie taką za 50 zł, gdzie pan każe jeździć po autostradzie i lawirować między autami.. Tylko taką z hamownią i rolkami.
    Wyniosło mnie to 300 zł, ale auto jest nie do poznania! Gość katował, męczył i cisnął mi przez 1,5h ten samochód na poszczególnych obrotach (1000, 2000, 3000, 4000, 5000 i WOT) na pełnym obciązeniu, na częściowym obciążeniu i symulując ulicę na rolkach.
    Po takim zabiegu po przejechaniu jednym cięgiem 1300km nic się nie działo z mapami i adaptacją. Przełączanie się na Pb i LPG odbywa się niezauważalnie, ewentualne różnice w mocach również są dla mnie niezauważalne. Idzie tak samo, a jest taniej :-)

    Podstawą do tego jest odpowiednio wydajny i tym samym stabilny reduktor. Myślę, że Niko S 300, który wziąłem na próbę po analizie rynku i obczytaniu się na lpg-forum, wystarczająco mi udowodnił swoją wydajność. Gdyby było inaczej, facet nie mógłby dobrze wyregulować dawek paliwa a i reduktor zamarzłby zapewne przy takim butowaniu.


    Morał z t ego jest taki, że warto jednak czasem zaryzykować w nowe urządzenie rodzimej produkcji (a nie jakieś włoskie coś do Fiata Tempry) a także dać dobremu fachowcowi ułożyć profesjonalnie mapy i pomierzyć przy tym moce i spaliny w kontrolowanych i bezpiecznych warunkach. U mnie nic nie śmierdzi LPG z wydechu - superrr!
    Ostatnio edytowane przez brunoz ; 02-10-2012 o 08:31
    Nein! Mein Schnitzel!

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •