-
Doświadczony Użytkownik
Witaj,
W 750 są dwa dlatego, że jeden zasila silnik a drugi resztę gadżetów. Generalnie najważniejszy jest ten od silnika, gdyż jego awaria spowoduje, że auto nie odpali. A ten drugi, mimo, że np. jest już słabszy, zawsze będzie podładowany gdy silnik pracuje.
Na Twoim miejscu, jeśli inaczej się nie da, wpierw zająłbym się wymianą tego głównego, a ten dodatkowy wymienił sobie w innym dogodnym czasie. Zawsze to jest rozłożenie wydatków na raty.
Akumulatory to jest ogólnie temat rzeka.
Dość powiedzieć, żeby kupować markowe/sprawdzone w sklepach motoryzacyjnych oraz żeby NIE kupować ich w hipermarketach, gdyż tam stoją miesiącami nieobsługiwane.
Dobry sklep motoryzacyjny powinien dbać o swoje akumulatory na stanie i np. raz w miesiącu je doładowywać i sprawdzać ich stan (mimo, że są nowe).
Można kierować się też zasadą, żeby kupować 'świeże' tj. niedawno wyprodukowane akumulatory. Leżaki magazynowe mogły nieco ucierpieć; kto wie, co się z nimi działo.
Jeśli podam Ci jakieś przykładowe marki akumulatorów, zaraz rozpęta się dyskusja, który jest lepszy.
Ja mam firmy Banner i choć różni ludzie na forum tematycznym wypowiadali się o nim dobrze, tutaj znajdą się też tacy, którzy to zakwestionują.
Prawda jest taka, że przez całą zimę auto stało na mrozie, odpalało przy -20 i to na akumulatorze, który stał 1-2 tygodnie bez ruchu i w dodatku ma 72Ah i jest za mały do tego silnika bo mam go testowo od mojej sprzedanej 320i. Więc o jakości wypowiadam się dobrze.
Jeśli zależy Ci na absolutnym highendzie i nie obchodzą koszta, to najlepiej kup akumulator żelowy uznanej marki.
Jeszcze kilka technicznych aspektów, które są ważne przy zakupie:
- odpowiednie napięcie znamionowe - do aut osobowych zawsze 12V
- odpowiednia pojemność, wyrażana w Ah (amperogodzinach)
- odpowiednio duży prąd rozruchowy, wyrażony w A (amperach) - mając do wyboru dwa aku o tej samej wartości Ah, należy wybrać ten o większym prądzie rozruchowym
- polaryzacja - jest to rozmieszczenie styków + i -. Są wersje z plusem z lewej strony oraz z plusem z prawej strony. Są też, jak u mnie, uniwersalne, mające cztery styki gdzie można odpowiednią stroną postawić aku w komorze i ma się żądaną polaryzację
- wykonanie / technologia - są wersje Silver, są Calcium i inne wynalazki które znacząco wpływają na trwałość i niezawodność w niskich temperaturach
- bezobsługowy / obsługowy, zazwyczaj chodzi o możliwość sprawdzania i uzupełniania elektrolitu
- okres gwarancji, im dłuższy tym lepiej
- data produkcji, im świeższa tym lepiej
- producent/marka
- obiegowe opinie o marce
- własne preferencje
i wiele innych czynników.
Może o konkretnych modelach i markach wypowiedzą się jeszcze inni.
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum