Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 32

Wątek: Jaki płyn do wspomagania ?

  1. #11
    Zaawansowany Użytkownik Awatar DannyV8
    Dołączył
    Mar 2012
    Posty
    144
    BMW
    730 M60B30
    Skąd
    Radom
    Zgadza się kolego.Mam zalany atf 3 , a konkretnie Valvoline bo jest kartka. Moje pytanie było spowodowane tym , że gdyby okazało się że jakims cudem jest nivo to zalanie atf podobno uszkodziłoby amorki. Obecny płyn jest czysty ale i tak chcę go wymienić. Korek raczej jest od tego auta, choć trudno to ocenić po 20 latach eksploatacji. Na alledrogo CHF11s jest za 49zł i jest o dziwo dostępny od ręki więc czy nie lepiej przejść koledzy na takowy z czerwonego?
    "..Eco driving? No, thanks.."

  2. #12
    Smerf Czepialski Awatar tuczi77
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    12,300
    BMW
    E32 740iA
    Skąd
    ONA --> DW
    Blog
    1
    Cytat Zamieszczone przez arturo193 Zobacz posta
    do układu bez nivo stosuje się zwykły ATF
    Arturo, 2 posty wyżej udowodniliśmy z xsilverem, że ta teoria jest chybiona.




    Cytat Zamieszczone przez arturo193 Zobacz posta
    bardzo prawdopodobne,że ktoś zmienił korek
    W E32 nie ma możliwości zamienienia tych korków ponieważ mają różną średnicę ;-)

  3. #13
    Doświadczony Użytkownik Awatar xsilver
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,187
    BMW
    m60
    Skąd
    .Kraków
    Ja bym nie liczył na to, że ktoś korek zmienił (bo to raczej część, która się nie psuje), tylko zalał olej odpowiedni do twojego układu - czyli CHF11s.

  4. #14
    Zaawansowany Użytkownik Awatar DannyV8
    Dołączył
    Mar 2012
    Posty
    144
    BMW
    730 M60B30
    Skąd
    Radom
    Ciekawe spostrzeżenie ze średnicą korków, nie wiedziałem o tym.Oczywiście zaleję taki jaki powinien być koledzy...wiem , że układ wspomagania to prosty temat i trochę mi głupio że aż tyle pytań zadaję ale przyzwyczajony jestem do mercedesów, którymi jeździłem i powiem Wam , że te dwie marki bardzo się różnią od siebie specyfikacjami i możliwościami zastosowania "płynów ustrojowych"...ok, zatem wszystko jasne
    "..Eco driving? No, thanks.."

  5. #15
    Doświadczony Użytkownik Awatar xsilver
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,187
    BMW
    m60
    Skąd
    .Kraków
    BMW stosuje bardzo wiele rodzajów płynów (nawet w obrębie jednego modelu - np.e32) - ale wszystko jest doskonale oznakowane (naklejki na korkach, oznaczenia na skrzyniach, tabliczka na dyfrze, żeby odróżnić szperę ), więc trzeba tym oznaczeniom tylko zaufać ;-)

  6. #16
    Smerf Czepialski Awatar tuczi77
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    12,300
    BMW
    E32 740iA
    Skąd
    ONA --> DW
    Blog
    1

  7. #17
    Doświadczony Użytkownik Awatar arturo193
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    2,178
    BMW
    W planach E38 750i
    Skąd
    Norwegia
    Cytat Zamieszczone przez tuczi77 Zobacz posta
    W E32 nie ma możliwości zamienienia tych korków ponieważ mają różną średnicę
    Oooo...tego nie wiedziałem,tzn dekielki sa róznej średnicy czy te nakretki co dociska się dekielek są inne?...Bo napis chyba jest na tym dociskjacym pokrętle...już nie pamiętam dokładnie bo swoją E32 widuję 2 razy do roku.A te nakretki potrafia się zepsuć...u mnie tak się stało,ta śrubka w środku zerwała osadzenie w tym plastiku i korek okręcał sie nie dociskając dekielka.
    Cytat Zamieszczone przez DannyV8 Zobacz posta
    gdyby okazało się że jakims cudem jest nivo
    No to jak...nie wiesz czy masz nivo?Wystarczy luknąć na tylni amor.Pozdrawiam.
    Volvo V70 T5 2.3 turbo 250KM 2002,Mercedes CLS 500 2005,Honda CRv 2.0 2007,BMW X5 4.4 2001...

  8. #18
    Zaawansowany Użytkownik Awatar DannyV8
    Dołączył
    Mar 2012
    Posty
    144
    BMW
    730 M60B30
    Skąd
    Radom
    Zgadza się, fabryki poprawiać nie będę :D. Wszystkie płyny i oleje mam już ogarnięte, oprócz oczywiście wspomagania. Jestem detalistą i wszystko ma dla mnie znaczenie.Obecnie porównuje moją 7 do S-klasse W140 i jak na razie nie żałuje wyboru. Gdyby Panowie któryś z Was potrzebował pomocy z zakresu MB to polecam się, bo na niektórych rzeczach zęby zjadłem heh. Z obecnym 7 też miałem parę psikusów elektrycznych i nie tylko, heh oby jak najmniej...dzieki wielkie raz jeszcze za dorady
    "..Eco driving? No, thanks.."

  9. #19
    Smerf Czepialski Awatar tuczi77
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    12,300
    BMW
    E32 740iA
    Skąd
    ONA --> DW
    Blog
    1
    Arturo, w wersji na ATF jest (o ile dobrze pamiętam) nakrętka z normalnym gwintem, którą dokręca się pokrywę. Pod pokrywą jest wielka puszka z sitkiem :D
    Wersja CHF ma tradycyjnie zakręcany korek. Coś jak na zbiorniku wyrównawczym.

  10. #20
    Doświadczony Użytkownik Awatar arturo193
    Dołączył
    Oct 2011
    Posty
    2,178
    BMW
    W planach E38 750i
    Skąd
    Norwegia
    Cytat Zamieszczone przez tuczi77 Zobacz posta
    Arturo, w wersji na ATF jest (o ile dobrze pamiętam) nakrętka z normalnym gwintem, którą dokręca się pokrywę. Pod pokrywą jest wielka puszka z sitkiem
    No nie bardzo bo u mnie tak jest i na tej nakrętce jest napis CHF 11s...czyli nie bardzo pokrywa sie to z Twoją teorią.Jest nakretka,pokrywa,puszka z sitkiem...CHF 11s...tak jest w moim 740iL 1992.
    Volvo V70 T5 2.3 turbo 250KM 2002,Mercedes CLS 500 2005,Honda CRv 2.0 2007,BMW X5 4.4 2001...

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •